• 3
  • 4
2025-10-22, 21:53
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag tenderar att välja just Destroy och jag funderar alltid på "men sen då?".
Destroy känns som det självklara valet. Men vafan händer med alla soldater som blir strandade på en redan överbefolkad Tellus?! Och hur går det för stackars Joker utan EDI? 😭
Citera
2025-10-22, 22:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrbollsfitta
Destroy känns som det självklara valet. Men vafan händer med alla soldater som blir strandade på en redan överbefolkad Tellus?! Och hur går det för stackars Joker utan EDI? 😭
Jag har ingen koll på media utanför spelen, det kan vara så att man redan har utforskat alla såna här grejer, men om man ser bara spelen som canon så finns det hur mycket som helst att utforska.
Citera
2025-10-22, 23:02
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Citat:
Jag har ingen koll på media utanför spelen, det kan vara så att man redan har utforskat alla såna här grejer, men om man ser bara spelen som canon så finns det hur mycket som helst att utforska.
Såvitt jag vet finns det inget canon, förutom epilogerna som lades till i spelet i efterhand, som utspelar sig efter ME3.
Citera
2025-10-22, 23:11
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Såvitt jag vet finns det inget canon, förutom epilogerna som lades till i spelet i efterhand, som utspelar sig efter ME3.
Som jag förstår det så är böcker och serier "typ" canon så länge dom inte motsäger något som händer i spelen.
Citera
2025-10-24, 00:07
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Citat:
Som jag förstår det så är böcker och serier "typ" canon så länge dom inte motsäger något som händer i spelen.
Ja men de utspelar sig väl innan och under MEOT?
Citera
2025-10-24, 00:38
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ja men de utspelar sig väl innan och under MEOT?
Det har jag ingen koll på.
Citera
2025-10-24, 00:42
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Citat:
Det har jag ingen koll på.
Haha har heller knappt nån koll. Känner till animen som handlar om James och utspelar sig mellan 2&3, men har inte sett. Finns även en comic om Aria och hur Cerberus tog över Omega. Fick tag på den för ett tag sedan och tänkte läsa innan jag kör DLCn nästa gång.

Tydligen har han som ska göra serien för Amazon läst och sett allt extramaterial, det är lovande tycker jag. Men kanske OT?
Citera
2025-10-24, 00:44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Haha har heller knappt nån koll. Känner till animen som handlar om James och utspelar sig mellan 2&3, men har inte sett. Finns även en comic om Aria och hur Cerberus tog över Omega. Fick tag på den för ett tag sedan och tänkte läsa innan jag kör DLCn nästa gång.

Tydligen har han som ska göra serien för Amazon läst och sett allt extramaterial, det är lovande tycker jag. Men kanske OT?
Ja, en smula, tror att det finns en tråd för det.

Jag vet att jag har läst om böckerna och serierna men kan inte dra mig till minnes vad dom handlar om.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in