Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-08-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Vem bestämmer möbelplacering och inredningen i ert hem och vad är mest rätt?

Nu har jag en ganska kreativ sida och inte ett behov att konsensus till mänskligheten, landet eller kulturer ska råda.

Till exempel att det måste finnas en soffa i vardagsrummet eller att det absolut inte får stå en soffa i mitten av rummet.

Ibland när jag möblerar märker man att det blir fel när man flyttat möblerna till det man tänkt. Då överger man och dumpar den tanken och går vidare.

Nu har jag min vackra diktator i huset som gillar väldigt standardiserat och även råd från ett IKEA varuhus liksom råd och rön prisas till himmelen som guds nåde. Detta är helt galet tycker jag då jag och min egna diktator ska diktera hur det ska vara och ingen annan.

Hur gör ni? Är ni mer galna, lite Svensson eller mer new age vad det nu kan vara i fråga om hur ni designar och möblerar ert hem? Kan ni beskriva?

Det är främst storleken på rummen som bestämmer vad som är möjligt med inredningen. Små rum kräver att man utnyttjar väggarna maximalt, medan större rum ger mer flexibilitet och man kan ha soffan mitt i rummet etc.

Men med en partner, mitt råd är att ni kommer överens om att ansvara för olika rum om ni båda två vill designa rummen. I en bostad så finns oftast 4-10+ olika rum att ta hand om, så det blir rättvist. Är det så att partnern tycker att man inreder helt tokigt så blir det väl enklast med en skilsmässa för absolut att det har betydelse att man gillar ungefär samma saker när man ska leva tillsammans i flera årtionden framåt.
Citera
2025-11-20, 23:41
Medlem
Vi bor trångt så möblerna får stå där de får plats helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in