• 1
  • 2
2024-03-16, 23:26
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Under ett fåtal år har S svängt i flera tunga frågor. Man gick från nej till NATO till ja till NATO. Man gick från "mitt Europa bygger inte murar" till gränskontroller och "vi har alltid varit för en restriktiv migrationspolitik". Man gick från "kärnkraften är dyr" till "vi behöver bygga ut kärnkraften" (eller verkar i alla fall vara på väg dit).

Jag tror bara att det är en tidsfråga innan S svänger om att kasta ut kriminella invandrare. Om några år kommer det att heta "vi har alltid velat kasta ut sexförbrytare ur landet", det är vad jag tror.

Varför skulle S hålla fast vid en politik som är djupt impopulär, skadar landet och dessutom driver en massa kärnväljare i famnen på partier som Sd eller Nyans? Den falangen inom partiet som vill ha fri invandring har väl mer eller mindre gett upp alt. gått vidare till V/Mp?

Med detta sagt tror jag att det kommer att bli mer snack än verkstad initialt. Metapolitiskt vore däremot värdet av att det största partiet svänger vara enormt.
Citera
2024-03-16, 23:58
Medlem
Glorfindels avatar
Jag tror precis som du. S kommer att svänga i denna frågan också. De vill inte ha det mot sig när det blir valrörelse. Självklart kommer de mena att de aldrig tyckt något annat, och media kommer svälja det med hull och hår. "Vi har alltid varit i krig med Östasien"
Citera
2024-03-17, 00:03
Bannlyst
Politiska partier vill ha makt, experimentet med MP, C och VPK flyger inte, det blir stökigt och rörigt och i slutändan blir S knähund åt ett parti som vill mörda svenskar för någon jävla blåmes.

Enda vägen fram till makt i nästa val är en total omorganisation, tillbaka till rötterna och sluta kladda med småpartier

En stark man vid rodret som uppvaktar SD, då har vi en stark majoritetsregering som inte måste sälja sin röv och småpartier

Något måste hända, något radikalt, inställningen till svartskallar tyder på att något är på gång
Citera
2024-03-17, 00:20
Politik fungerar som trender. Det som är inne följer dem efter.
Citera
2024-03-17, 04:25
Medlem
Sossar svänger alltid när det gynnar dem. Sen skyller de sin förra politik på SD.
Citera
2024-03-17, 05:38
Bannlyst
Det räddar dock inte svenskarna. Det här betyder ingenting.

Svenskarna utgör nu cirka 65% och inte mer än så av landets befolkning. 1989 var samma siffra 90%. Ni ser vartåt riktningen går. Sverige ska fortfarande bli "en massa babbar" och då främst afrikaner och araber. Det är det landet ni ska leva i (ni kommer inte undan) . Ni har ingenting att hoppas på om det är riksdagen ni tittar mot för att hitta något slags hopp.
Citera
2024-03-17, 05:59
Medlem
Flabbars avatar
Svenska Socialdemokraterna ligger alltid ungefär 10 år efter danska Socialdemokraterna, vilket bordet betyda en svängning om senast fyra år.
Citera
2024-03-17, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag tror bara att det är en tidsfråga innan S svänger om att kasta ut kriminella invandrare. Om några år kommer det att heta "vi har alltid velat kasta ut sexförbrytare ur landet", det är vad jag tror.

Nej, först kommer Morgan Johansson att starta en utredning som tar minst 5 år. Sen rinner allt ut i sanden som vanligt för denna bromskloss.
Citera
2024-03-17, 07:32
Bannlyst
Sossarnar har inte varit hederliga sedan Erlander slängde i handduken.
Citera
2024-03-17, 07:37
Citat:
Under ett fåtal år har S svängt i flera tunga frågor. Man gick från nej till NATO till ja till NATO. Man gick från "mitt Europa bygger inte murar" till gränskontroller och "vi har alltid varit för en restriktiv migrationspolitik". Man gick från "kärnkraften är dyr" till "vi behöver bygga ut kärnkraften" (eller verkar i alla fall vara på väg dit).

Varför skulle S hålla fast vid en politik som är djupt impopulär, skadar landet och dessutom driver en massa kärnväljare i famnen på partier som Sd eller Nyans? Den falangen inom partiet som vill ha fri invandring har väl mer eller mindre gett upp alt. gått vidare till V/Mp?

Med detta sagt tror jag att det kommer att bli mer snack än verkstad initialt. Metapolitiskt vore däremot värdet av att det största partiet svänger vara enormt.

När katten väl är ute ur påsen och allt står naket klart så kommer det inte finnas något socialdemokratiskt parti kvar.
Citera
2024-03-17, 08:24
Medlem
arakas avatar
Citat:

Det kommer de att göra men det kommer att dröja 10 år innan de tillsätter en arbetsgrupp för att utreda problemet.
Citera
2024-03-17, 08:41
Medlem
Sverige är ett invandrarland (mångkultur) läs inlägg #6 tills ni förstår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in