2025-02-09, 13:42
Medlem
Enligt info så ska R ha blivit hämtad i Tisdags av polisen och har inte setts efter det. 🙂

Fanns ju en granne till dem här i tråden tidigare som verkade ha mycket uppsikt på familjen så kanske kommer den personen och kan ge mer info.
Citera
2025-02-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zomtingwong
Enligt info så ska R ha blivit hämtad i Tisdags av polisen och har inte setts efter det. 🙂

Fanns ju en granne till dem här i tråden tidigare som verkade ha mycket uppsikt på familjen så kanske kommer den personen och kan ge mer info.
Enligt info varifrån? Tillförlitlig?
Citera
2025-02-14, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Enligt info varifrån? Tillförlitlig?

Det är han, kan själv intyga att det är han de gäller. Kan även säga att fler brott kommer läggas på som sexköp, utpressning och olaga hot.
Citera
2025-02-14, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 3ww3
Det är han, kan själv intyga att det är han de gäller. Kan även säga att fler brott kommer läggas på som sexköp, utpressning och olaga hot.
Även våldtäkt mot hans egna barn kommer hamna där tror jag
Citera
2025-02-14, 10:21
Avslutad
Citat:
Ser ut att kunna bli en av Älvsborgs största sexualbrott.
Citera
2025-02-14, 11:08
Medlem
Venators avatar
Citat:
Citat:
Citat:
Ser ut att kunna bli en av Älvsborgs största sexualbrott.

Tack för bekräftelsen, du har ju tidigare skrivit med stor insikt om familjen utifrån att du har haft nära kontakt med dem så bra att du kom in i tråden nu.

Sexköp förvånar ju inte när man ser till helheten för Roine verkar vara en person med fler hjärnceller i kuken än i skallen. Utpressning och olaga hot var ju inte lika väntat men han är väl helt enkelt gränslös på alla sätt. Sedan våldtäkt dessutom... Och det verkar vara en så sluten familj att man skyddat varandra. Att Tim och systern verkar vara så tighta kan ju förklaras av att de bara hade varandra gentemot pappan.

Gissar att det som Tim gjorde kom olika fördämningar att brista, både inom familjen och hos andra som kanske anat något?

Får se vad det blir för diskussion kring socialtjänstens misslyckanden när åtalet kommer.
Citera
2025-02-14, 11:18
Medlem
Venators avatar
Funderar på det där med att Roine tagit med barn till Erocenter i Borås. Jag fick för mig att någon av dem ska ha varit under 15 men jag hittar inte det i tråden nu...

Jag har försökt läsa på om vilket brott man kan begå om man tar med med barn på porrbio men det är så udda så jag hittar inte exemplet. Däremot förmodar jag (hoppas jag) att det kan räknas som sexuellt ofredande mot barn?
Den som sexuellt rör ett barn under 15 år eller får barnet att medverka i någon form av sexuell handling, som inte är sexuellt tvång eller våldtäkt, döms för sexuellt ofredande. Till sexuellt ofredande räknas också när någon visar sina könsdelar eller gör andra liknande handlingar som är menade att göra andra obekväma.
Citera
2025-02-14, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Funderar på det där med att Roine tagit med barn till Erocenter i Borås. Jag fick för mig att någon av dem ska ha varit under 15 men jag hittar inte det i tråden nu...

Jag har försökt läsa på om vilket brott man kan begå om man tar med med barn på porrbio men det är så udda så jag hittar inte exemplet. Däremot förmodar jag (hoppas jag) att det kan räknas som sexuellt ofredande mot barn?
Den som sexuellt rör ett barn under 15 år eller får barnet att medverka i någon form av sexuell handling, som inte är sexuellt tvång eller våldtäkt, döms för sexuellt ofredande. Till sexuellt ofredande räknas också när någon visar sina könsdelar eller gör andra liknande handlingar som är menade att göra andra obekväma.

Vad hade pappan för alibi när Maja dog?bara jag som har känslan att han ev har varit med?
Citera
2025-02-14, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Det är inte okej någonstans att ta med barn dit, men de var något r gjorde i samrådan med ägaren till butiken, det var alltså okej för ägaren att pojken vistades i butiken (ej biografen) risken finns att även ägaren av erocenter åker på något.. men ja. Tiden får utvisa.
Citera
2025-02-15, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skvaller1234
Vad hade pappan för alibi när Maja dog?bara jag som har känslan att han ev har varit med?
Det har jag känt från början, och tror fortfarande att pappan var delaktig.
Citera
2025-02-17, 17:28
Medlem
Någon som har fungerande länk till fup?
Citera
2025-02-19, 08:06
Avslutad
Finns det svart på vitt att det är Royne som är häktad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in