Citat:
Ursprungligen postat av
Hooke
Fast så här i efterhand, med facit tillgängligt, vet vi ju att hon redan var död när hon anmäldes försvunnen.
Maja var tyvärr död ca 1 timme efter att hon lämnade skolan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Baggmuck
Du menar det kvittar om polisen gör rätt då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hooke
Nej, det var inte vad jag skrev. Har du svårt att läsa skriven text kanske du kan ta hjälp av någon vuxen i din närhet som kan förklara för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Baggmuck
Nej, det var inte vad du skrev, det var en fråga från min sida, baserat på vad du skrev.
Du kommer in ny i en tråd, har nu 6 inlägg, och börjar missuppfatta allt som skrivs eller så fattar du helt enkelt inte.
Hade du läst tråden så hade du vetat att flera i Majas familj gick tidigt ut med att hon kanske fanns i Norrköping och senare Stockholm.
Då Maja hade rymt tidigare så fanns en möjlighet att hon hade rymt igen vilket med största sannolikhet familjen hade talat om för polisen.
Maja kan ha stängt av sin telefon själv för att hon rymde. Ingen visste vad.
Även om polisen hade pejlat rätt nummer så hade dom fått en träff i Skene och sen dog telefonen.
Den dog för den hamnade i vattnet några timmar innan ens anmälan var gjord av mamman.
En träff i Kinna/Skene är inte exakt så det blir ett stort område att söka av i alla fall.
Det behövdes en stor sökinsats med hundar för att hitta Majas kropp när Tims lögner pekade åt ett visst håll men INTE på mordplatsen för där var han väldigt svävande.
Maja hittades på ett väldigt otillgängligt ställe så väl dold av växtlighet så inte ens den person som hittade henne såg hennes kropp i vattnet först.
Det personen såg var något vitt och det var skosulor och sedan såg hen kroppen när hen började titta närmare.
Du får kalla på någon vuxen som förklarar för dig vad jag och
Hooke skriver.