• 1
  • 2
2024-03-16, 20:57
Medlem
Någon som kört något spel av Hidden Reality? Ganska välgjort som involverar ett helt sällskap. Vi har spelat ”Mannen på åkern” där man ska lösa ett gammalt mord. Hänför av alla detaljer! Tog ca. 2-3h. Hade gärna velat höra hur ni andra resonerade och gissade? Tycker vi inte behöver bry oss kring spoilers etc.
Citera
2024-03-16, 21:55
Moderator
easy_dans avatar
Poker, spel och dobbel --> Brädspel, rollspel och sällskapsspel
/Moderator
Citera
2024-03-16, 23:14
Moderator
Maviels avatar
Ja spelat några av dem - riktigt spännande
Citera
2024-03-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ja spelat några av dem - riktigt spännande
Verkligen spännande och väldigt välgjort kring detaljer! Någon du rekommenderar förutom ”mannen på åkern”?
Citera
2024-05-27, 21:18
Medlem
Jag har spelat en hel del escape rooms och klarat dem, kört EXIT spelen och gillar dem och testade nu hidden reality’s Mannen på åkern och sitter fast.

Spännande men jag tycker inte alls att man kan helt bevisa att någon är skyldig? Känns som det saknas något riktigt tungt. Eller missar jag något? Några ledtrådar?
Citera
2024-06-18, 15:15
Medlem
Bajskottens avatar
Mannen på åkern & Hotellmordet.

Har inte haft några större problem att lösa dom, men så är jag superb på detaljer
Det är dock roligt att även en superlösare som jag blir förvånad när man läser vilka saker man missat.

Tycker dom är riktigt roliga, ska ta och köpa några fler när andan faller på.
Citera
2024-08-15, 09:28
Medlem
oldeubois avatar
Jag har spelat alla förutom den senaste, något om bröllop. De är oftast otroligt bra, alltid väldigt bra gjorda. Men, ibland känns indicierna helt ologiska, har haft ett halvt rätt, där jag och hustrun ansett att det näst intill hade varit omöjligt att nå fram till deras slutsats. Det är dock definitivt värt pengarna och ger många timmars underhållning. De är mycket väl utförda.

Det bästa är att man kan ge bort spelet när man är färdig. Går utmärkt för en annan grupp att spela igenom det.
Citera
2024-09-29, 12:50
Medlem
ErsByxlighets avatar
Jag har spelat Hotellmordet. Tidigare spelat flera EXIT.

Tyckte mordgåtan var rolig. Ett helt annat sätt att lösa än när det gäller EXIT. I EXIT får du pussel efter pussel att lösa, medan i mordgåtorna får du en info-dump som du kan gå igenom hur du vill. Det ställer också större krav på koncentration, förmåga att se detaljer och läskunnighet. Mordgåtorna är inget för en dyslektiker med ADHD att sitta med ensam, men de hade säkert varit skitgrymma på EXIT då det kräver kreativitet.

Jag tänkte köpa alla mordgåtorna efter hand. Älskade dem! Också kul att man kunde packa ihop det och ge det vidare. Mina päron har fått Hotellmordet nu.
Citera
2024-10-30, 19:22
Medlem
Någon som har Mannen på åkern och kan fota facit? Den har försvunnit.
Citera
2024-12-22, 14:51
Medlem
peterZiipens avatar
Spelat:
Mannen på åkern - 4.5 av 5. Välgjord och bra story. Kommer med många roliga ledtrådar. Många potentiella gärningsmän.
Hotellmordet - 3 av 5
Författarens egna öde - 3 av 5
Seriemördaren på Highway 56 - 2 av 5
(För simpelt. Forserat motiv. Finns knappt några misstänkta)

Ej spelat:
Mörka vatten
Försvunnen
Bröllopsmordet
Den okända stalkern
Citera
2024-12-22, 17:44
Medlem
peterZiipens avatar
Även gjort Unsolved Mysteries - Morden på Mörkö
https://unsolved.se/products/morden-pa-morko

Rekommenderar inte alls. Extremt lätt. Man löste morden innan man ens läst igenom allt material.
Citera
2024-12-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Även gjort Unsolved Mysteries - Morden på Mörkö
https://unsolved.se/products/morden-pa-morko

Rekommenderar inte alls. Extremt lätt. Man löste morden innan man ens läst igenom allt material.

Vad fick du för facit på mannen på åkern ?

Jag bytte till mig den mot bröllopsmordet men fick inte med något facit, vi har en ganska bra teori om vilka det är och vad som har hänt men vi har ingen sätt att rätta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in