2024-03-16, 15:40
Medlem
Jag påstår att världen egentligen består av endast två läger: Kommunismen och kapitalismen. Det finns inga mellanskikt.

Kommunismen blev kapad tidigt. Från att ha varit ideologin med makt till folket och gemensamt ägande blev det kommunistdiktaturer och despoter tog över. Den ursprungliga tanken med kommunismen blev ett för stort hot mot eliten. Nu strävar kommunismen mot globalism och NWO. Ett sekulärt big brother-samhälle utan landsgränser. Demokraterna i USA är egentligen NWO -kommunister. Obama och Hillary var kommunister. Rothschilds och Illuminati är NWO-kommunister.

Kapitalismen strävar efter en rasrening i vita rasens favör och minimal inblandning och övervakning av staten. Marknaden styr och länder hålls intakta. Trump är en ärkekapitalist.

Synpunkter på detta?
Citera
2024-03-16, 16:21
Medlem
Agips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldCrow
Jag påstår att världen egentligen består av endast två läger: Kommunismen och kapitalismen. Det finns inga mellanskikt.

Kommunismen blev kapad tidigt. Från att ha varit ideologin med makt till folket och gemensamt ägande blev det kommunistdiktaturer och despoter tog över. Den ursprungliga tanken med kommunismen blev ett för stort hot mot eliten. Nu strävar kommunismen mot globalism och NWO. Ett sekulärt big brother-samhälle utan landsgränser. Demokraterna i USA är egentligen NWO -kommunister. Obama och Hillary var kommunister. Rothschilds och Illuminati är NWO-kommunister.

Kapitalismen strävar efter en rasrening i vita rasens favör och minimal inblandning och övervakning av staten. Marknaden styr och länder hålls intakta. Trump är en ärkekapitalist.

Synpunkter på detta?

Du har ju verkligen ingen koll vad varken kommunism eller kapitalism innebär. Så jag förstår inte vad som skal diskuteras?
Citera
2024-03-16, 16:57
Medlem
Kommunism är ondska. Kommunism och nazism är ideologier i samma totalitära änden av det politiska spektrumet.
Citera
2024-03-16, 17:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Spännande påstående att illuminati skulle vara kommunister - förutom att de inte funnits på några hundra år så är det ju ett litet problem till med att när de väl fanns så fanns inte kommunismen…
Citera
2024-03-16, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Spännande påstående att illuminati skulle vara kommunister - förutom att de inte funnits på några hundra år så är det ju ett litet problem till med att när de väl fanns så fanns inte kommunismen…

Jag tror Illuminati finns fortfarande, det finns visselblåsare som har varit med och vittnar om det. Doc Marquis och Ronald Bernard är två som jag anser trovärdiga.
Citera
2024-03-16, 17:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror Illuminati finns fortfarande, det finns visselblåsare som har varit med och vittnar om det. Doc Marquis och Ronald Bernard är två som jag anser trovärdiga.

Ronald Bernard - tänker du på han med bank-scammen? Han som vill att man ska byta namn till hans bank eller vad man ska kalla det?
Citera
2024-03-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ronald Bernard - tänker du på han med bank-scammen? Han som vill att man ska byta namn till hans bank eller vad man ska kalla det?

Nån scam känner jag inte till. Jag menar holländaren som var i finansbranschen och jobbade sig upp till nära toppen. Han blev inbjuden till satanistritualer och såg spelet bakom kulisserna.
Citera
2024-03-16, 18:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nån scam känner jag inte till. Jag menar holländaren som var i finansbranschen och jobbade sig upp till nära toppen. Han blev inbjuden till satanistritualer och såg spelet bakom kulisserna.

Då pratar vi om samma holländare - alla hans påståenden är totalt overifierade, det finns trådar om honom om du är nyfiken:
(FB) Ronald Bernard, holländsk "player" berättar om finansvärldens ruttna kärna
Citera
2024-03-16, 18:27
Medlem
Citat:
Då pratar vi om samma holländare - alla hans påståenden är totalt overifierade, det finns trådar om honom om du är nyfiken:
(FB) Ronald Bernard, holländsk "player" berättar om finansvärldens ruttna kärna

Jag tror på Bernards historia. Han och Doc upplevde sig ha skydd av Gud när de gick ur, därför vågade de bli visselblåsare. Men det finns mycket mer som du troligen vet. På CIA:s hemsida kan man exempelvis hitta denna:

https://www.cia.gov/library/abbottab...luminati.R.pdf
Citera
2024-03-16, 19:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror på Bernards historia. Han och Doc upplevde sig ha skydd av Gud när de gick ur, därför vågade de bli visselblåsare. Men det finns mycket mer som du troligen vet. På CIA:s hemsida kan man exempelvis hitta denna:

https://www.cia.gov/library/abbottab...luminati.R.pdf

Varför? Varför i hela friden tror du på hans story när han så uppenbarligen är en klassisk sektledare?
Citera
2024-03-16, 19:43
Medlem
Citat:
Varför? Varför i hela friden tror du på hans story när han så uppenbarligen är en klassisk sektledare?

Jag tror att han upplever sig ha ett uppdrag av Gud att upplysa folk, det är inget scamförsök. Han blev troende efter att han gick ur Illuminati. Innan tyckte han det var en ball grej med satanistritualerna, tills han blev ombedd att offra. Det blev enligt honom vändningen. Jag finner inget skäl till att inte tro på historien då den stämmer med en del annan information.
Citera
2024-03-23, 22:03
Medlem
ifall du sitter på makten och vill säkerställa att din makt finns kvar hos dina barn och barnbarnsbarns, då måste du ju eliminera all konkurrens. detta är kommunismens enda syfte inte för folkets bästa. genom kommunism kan man kontrollera kapitalet så att ens makt aldrig hotas.

I en perfekt kapitalistisk värld är det meritokratin som bestämmer, låt bäste man vinna! det är ju läskigt för då måste man ju faktiskt tjäna sin plats på tronen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in