Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Jag förstår vad du menar men det finns ingen som kan lämna någon statistik. Det innebär att det bara är dyngsnack.
Så länge man inte kan lägga någon statistik så kan inte detta stämma. Det innebär att man inte kan lita på sådana saker. Verkar liksom inte bara skriva en massa saker när man inte har belägg för detta.
Lite grann som jag säger om du har en miljon utlänningar i Sverige. Så innebär det att kanske 100.000 har flyttat hit de sista 10 åren. Du menar att det finns många utlänningar som inte bidrar till något. Jag kan säga att du känner många svenskar som bara sitter på röven och väntar på a-kassa alfakassar sjukpenning och andra alternativ.
Det känns som att hela jävla packet fuskar i Sverige. Däremot brukar det vara väldigt lätt att skylla på alla utlämningar. Jag tror att du är så pass förnuftig så att du förstår att jag har rätt också.
Så länge det går dåligt för Sverige så är det alltid utlänningar fel. Detta känns som att det är en klassisk variant.
Du kan väl hålla med mig om att sysselsättningen för invandrare är lägre jämfört med den infödda befolkningen? Jag sitter på mobil, så jag har svårt att dra in länkar (av någon anledning så funkar det inte att klippa och klistra sen senaste android-uppdateringen?), jag tror att du håller med i det?
Sen ska jag vara ärlig att jag inte har någon statistik för hur mycket invandrare belastar vården mer, det är faktiskt mest en observering av dom 2 städerna i mellersta Sverige som jag bott i dom senaste 19 åren att när jag har behövt besöka vården av endera anledning att jag behöver just vård, eller att det har handlat om barn, så är den stora majoriteten som besöker vården just invandrare.
Men det är inte bara att dom besöker vården, naturligtvis, som drar ner just nämnda vård, det handlar om att det behövs tolkar, det behövs extra resurser för att förklara för dom att man inte får knulla frun en vecka efter förlossning, det behövs skyltar på olika språk, det behövs en jävla massa saker som verkar slå och enkla (ta skylten som exempel, vad kan ett par plåtskyltar kosta?) men som kostar ofantliga summor när du börjar lägga ihop dom. Allt det där ska ju tas från en kassa, vår stora stadskassa.
Men sen säger jag inte emot dig, jag har helsvenska personer i min närhet som med näbbar och klor gjort allt för att INTE göra rätt för sig trots att dom har alla möjligheter i världen att göra just rätt för sig. Dom människorna klipper man av från livet, alternativt trakasserar och ser som undermänniskor. Jag tror att dom går att piska till att göra rätt för sig på ett eller annat sätt, men nu börjar vi väl prata realpolitisk och det kommer ju till slut inte att hända.