2024-03-16, 00:09
Medlem
Jag var och slängde glasburkar i sopsorteringen och råkade krossa en burk så att det blev massa småskärvor utomhus, det bor ett hus där det bor flera katter och en hund bredvid, vill inte att något djur ska få glas i tassen men vet inte hur jag ska lyckas få upp det.
Citera
2024-03-16, 00:16
Medlem
Livssynslurks avatar
Borsta upp skärvorna. Är du lite osäker på ett litet specifikt område prova att ta upp det sista med tejp.
Citera
2024-03-16, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfanka
Jag var och slängde glasburkar i sopsorteringen och råkade krossa en burk så att det blev massa småskärvor utomhus, det bor ett hus där det bor flera katter och en hund bredvid, vill inte att något djur ska få glas i tassen men vet inte hur jag ska lyckas få upp det.

Sopa upp det? Eller va
Citera
2024-03-16, 06:34
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Släng ut en förlängningssladd från fönstret och dammsuga upp det..
Citera
2024-03-16, 07:11
Medlem
Plocka upp glasbitarna är ett bra tips.
Citera
2024-03-16, 08:33
Medlem
Seriöst?
Man går hem o startar en tråd på flashback där man frågar om råd vad man skall göra.

Om du tappar något, plocka upp det.
Du noterade själv att djur rör sig i området.
Har du inga armar som är fästa på din kropp?
Men hjälp av armarna/händer/fingrar så kan man plocka upp skärvorna.

De allra minsta skärvorna kan du sopa upp eller dammsuga upp med en portabel dammsugare eller koppla elsladden till bilen.
Har du ingen sopborste/dammsugare så använd tejp på de minsta skärvorna eller ring en firma som kan ta hand om din olycka.
Ett alternativ är att ringa ansvariga för stationen och berätta vad som har hänt.

Klarar du dig att gå hem själv eller skall en god man från kommunen hjälpa till?
Citera
2024-03-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Seriöst?
Man går hem o startar en tråd på flashback där man frågar om råd vad man skall göra.

Om du tappar något, plocka upp det.
Du noterade själv att djur rör sig i området.
Har du inga armar som är fästa på din kropp?
Men hjälp av armarna/händer/fingrar så kan man plocka upp skärvorna.

De allra minsta skärvorna kan du sopa upp eller dammsuga upp med en portabel dammsugare eller koppla elsladden till bilen.
Har du ingen sopborste/dammsugare så använd tejp på de minsta skärvorna eller ring en firma som kan ta hand om din olycka.
Ett alternativ är att ringa ansvariga för stationen och berätta vad som har hänt.

Klarar du dig att gå hem själv eller skall en god man från kommunen hjälpa till?
Jag hade inte med mig någon sop när jag åkte dit och mina fingrar började blöda när jag försökte plocka upp dem och det var väldigt många skärvor. Kanske får åka dit en vända med en sop.
Citera
2024-03-16, 11:19
Medlem
bomhulls avatar
Dum trådstart.. städa upp efter dig så ingen blir skadad av glaset
Citera
2024-03-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfanka

Det var alltså på en återvinningscentral eller vad det heter? En sån där mindre lokal plats där man kan slänga tidningar, papp och glas?

Där är det ju massor av glasskärvor vid glas-igloon. Inte en jäkel bryr sig om att sopa upp efter sig. Tar man dit sin hund så får man skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in