2024-03-21, 21:08
Medlem
Unbynbjornfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefannnnn
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...eps-i-portugal

Vilka svin är det här? Fram med namn!

https://petterssonsblogg.se/2024/03/...s-ha-drabbats/

babbehoran har även varit på flashback tapeten tidigare

(FB) Tati Ali Khan hotade spränga restaurang på Linnégatan, Göteborg, 2022-05-12
Senast redigerad av Unbynbjornfot 2024-03-21 kl. 21:15.
Citera
2024-03-21, 22:14
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Al-Taie, Emir, 20050307-3413
Salih Ahmed, Hoger, 20051018-4997
Salkovic, Amna, 19950522-7422
Sistnämnde är ingen nybörjare. För drygt ett år sedan dömdes hon för sin medverkan i ett utpressnings-/kidnappningsmål, dirigerat av en av de mer svagsinta medlemmarna i Ali Kahn släkten. (FB) Tati Ali Khan hotade spränga restaurang på Linnégatan, Göteborg, 2022-05-12
Citera
2024-03-22, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerversPolitiker
Jag tänkte mer på att dom kallar negern för "Hasse", :-) Ett vanligt namn i orten, Not :-D
Hassan möjligtvis.
Citera
2024-03-22, 09:00
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...eps-i-portugal

Vilka svin är det här? Fram med namn!
Utan att ha läst tråden kan jag betta mitt huvud på att det är babbianska "friherrar " som är de skyldiga!!
Citera
2024-03-22, 09:31
Medlem
Till er som inte ens har tittat men hävdar att SVT mörkar att det rör sig om invandrare:

I det här fallet kallar han sig själv för Hasse och hans mailadress var till och med hassearo0000 eller nåt sånt.
Även de andra inblandade kallade sig själva för diverse europeiskt klingande namn.
Det är inte SVT som har hittat på namnen.

Man spelade dessutom upp filerna utan att byta ut rösterna, så det hördes tydligt att det rör sig om invandrare.

Är absolut inget fan av SVT men ibland får folk stila till sig lite.
Citera
2024-03-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Jag använde Google Translate till att översätta "Vi knullar hela Sverige", från blattiska till svenska, och det här blev resultatet:

"Vi har vuxit upp i kulturellt vakuum tack vare att våra föräldrar flydde från ett skitland som vi inte har någon personlig koppling till längre, och vi känner heller ingen samhörighet med det svenska samhälle vi vuxit upp i. Därför hatar vi Sverige och svenskarna, och gör allt vi kan för att roffa åt oss av så mycket resurser det bara går, därför att vi upplever oss ha blivit förorättade och orättvist behandlade av ett samhälle som kastat bidrag och skattefinansierade resurser på oss i decennier, men utan att vi visat någon som helst tacksamhet för möjlighet till bl a gratis (och/eller bidragsfinansierad) utbildning eller närapå gratis sjuk- och tandvård, eller att vi visat någon som helst vilja att bli hederliga och produktiva medborgare. Vi hatar verkligen Sverige och svenskarna. Vi är otacksamma och sociopatiska kräk."

Jag hade ingen aning att Google Translate kunde vara så specifikt i sin översättning, men tydligen.

Det ska bli väldigt intressant att se vad det blir för straff på det här. Saft och bulle, eller högst villkorlig dom, troligtvis...

Årets bästa inlägg på Flashback! Det borde läsas upp i tv, radio och riksdag varje dag.
Citera
2024-03-22, 12:40
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är ett bra råd, jag svarar aldrig okända nummer, jag klickar och googlar dem. Banken borde ha någon slags service för äldre där alla över 65 får komma vissa tider och göra alla bankärenden en viss tid i veckan/månaden. Skippa bank-ID och dosor, allt manuellt över disk. Kan komma med färdtjänst och ledsagare om det behövs.
Öppna inte dörren heller när det knackar om du inte väntar besök.
Förbjud alla tjänster som lägger ut telefonnummer och adress mm.
Skippa att bud med paket ska ha signering, inför paketskåp istället alltid.
Sätt upp kameror på lekplatser, i tunnlar, parker osv. Ha väktare som övervakar dem.
Inför vakter som visiterar elever på skolor, metalldetektor osv.
Vi måste ha mycket högre säkerhet i Sverige.
Nu har ju bedragarna kommit runt det här med okända nummer genom att först skicka ett SMS där de lurar offret att ringa vad han tror är en kundtjänst på ett välkänt företag. Så de borde i så fall kollat vart det numret gick innan de ringde. Men inte heller det ger 100% säkerhet.

Det är också många i tråden som tycker att äldre mer eller mindre borde omyndigförklaras i samband med pensionen eftersom de inte förstår sig på modern teknik, men glömmer helt att hela trådens existens bygger på att det är ett gäng 20-åringar som blivit totalt hackade.
Citera
2024-03-22, 13:18
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Senaste avsnittet av Uppdrag granskning handlar om detta fall:

Här grips misstänkta telefonbedragare – avslöjades av hemlig hackare

Tänk att få banka skiten ur den lönnfete jäveln.
Citera
2024-03-22, 13:53
Medlem
Zeta9s avatar
Jag hann inte ställa några frågor i SVT-chatten. Antar att målvakten som tog emot pengarna har ett utländskt konto. Men hur lätt är det numera att överföra pengar till utlandet? Första gången jag betalade en utländsk räkning via internet fick jag först ringa upp banken och svara på typ 50 frågor. I och för sig bara första gången, men jag antar att de flesta äldre som i god tro godkänt transaktionerna inte har gjort detta tidigare. Allt krångel handlar inte i första hand om att förhindra bedrägerier utan penningtvätt. Bankerna har lite olika rutiner. Ofta väldigt inkonsekventa. Betalar jag ett utländskt köp via Paypal behöver jag inte svara på en massa frågor. Inte ens första gången.

Jag uppfattade inte hur alla transaktioner som hackaren lyckades dokumentera gick till exakt. I något fall var Paypal inblandad.
Citera
2024-03-22, 14:27
Medlem
Imzadis avatar
Vill bara instämma med er alla..

Hackaren, du är guld värd! Fantasktiskt bra jobbat! Hoppas din identitet aldrig kommer ut.
Citera
2024-03-22, 15:08
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Migranter gripna misstänkta för över 1 200 åldringsbrott
Men... men, det är ju enligt våra politiker pensionsräddare ju. Hur kan de då beskyllas för åldringsbrott?
Citera
2024-03-22, 15:14
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Till er som inte ens har tittat men hävdar att SVT mörkar att det rör sig om invandrare:

I det här fallet kallar han sig själv för Hasse och hans mailadress var till och med hassearo0000 eller nåt sånt.
Även de andra inblandade kallade sig själva för diverse europeiskt klingande namn.
Det är inte SVT som har hittat på namnen.

Man spelade dessutom upp filerna utan att byta ut rösterna, så det hördes tydligt att det rör sig om invandrare.

Är absolut inget fan av SVT men ibland får folk stila till sig lite.

Du har rätt i sak i det här fallet.

Men det är inte en dag för tidigt att SVT visar den faktiska verkligheten. SVT har mörkat invandrares överrepresentation i brottsstatistiken i decennier nu, och många är legitimt trötta och förbannade på att kejsaren faktiskt är helt naken medan våra största mediakanaler låtsas som om han har en ny och fin paraddräkt på sig. Skjutningar, sprängningar, våldtäkter, grova våldsbrott, bedrägerier i alla dess former, etc. Allt sker mitt framför ögonen på oss, men journalister, politiker och andra proffstyckare vill inte se det, än mindre rapportera ärligt och öppet om det. Och missnöjet växer därför ännu mer.

SVT har dock blivit bättre, och det här är ett sånt fall. Men det finns många som är uppgivna eller förbannade, och det förstår jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in