• 2
  • 3
2024-04-01, 22:29
Medlem
Bannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om du kollar mitt tidigare inlägg så stämmer helt enkelt inte ditt påstående, för de har nämnt förintelsen etc i sina memoarer/böcker
Hej jag missade det eftersom jag uppfattade det som ett annat svar till en annan användare. Inom parentes så påstår eller motpåstår jag inget utan tog upp uttalandet som en fråga då det flöt förbi på nätet. Och beslöt höra efter eftersom Flashback brukar ha koll/åsikter i ämnet.
Citera
2024-06-19, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
I New York Times från maj 1936 står det omnämnt om att USA ville ha judisk immigration till Palestina pga europeisk holocaust på miljoner judar.

I vanlig ordning ljuger ni. Ordet holocaust var alltså så känt 1936 att NYT använde det, långt innan Churchills brev. Dessutom i det numera kända klippet som går ingenom tiotalet tidningar mellan 1915 och 1938 så omnämns 6 miljoner judar gång på gång. Man kan ju tro att det talet är viktigt för er.

Bra att du observerar detta. Står det ingenting om 6 miljoner döda, gaskammrare osv i deras böcker så är det uppenbart fabrikation. Att judar for illa är det nog få som tvivlar på men det gjorde ryssar, ukrainare, tyskar, polacker, balter också från 1915 till 1948.
Jag är ny här, men nog nämndes här att andra siffrorna nämns också ofta. Fanns statistik i någon tråd, den siffran som nämns mest är 4 miljoner.
Citera
2024-06-19, 09:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du menar alltså att de skulle förbigått ett historiskt industriellt massmord utan ens en notis. Jag tror du behöver tala med någon om dina problem.

Det är ju naturligtvis helt osannolikt. Balfourdeklarationen från första världskriget, judiska statskuppen i Ryssland 1917 finansierad av judiska bankirer i NY och London, skapandet av Frankfurtskolan och kulturmarxismen på tjugotalet, krigsförklaringen mot Tyskland av internationella judendomen 1933, terrorbombningen av King David Hotell 1946 som gjorde att britterna lämnade Palestina, "skapandet" av Israel 1948. Det finns en röd tråd från tiden långt innan 1914 till våra dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bannon
Varit på resa så tack för ståndpunkterna först nu.

Å ena sidan märkligt att ingenting nämns i verken. Å andra sidan inte omöjligt att verken är koncentrerade på kriget och krigskonst och att författarna som militärer (och/eller deras spökskrivare) koncentrerat sig på detta.

Inget slutgiltigt bevis åt ena eller andra hållet i verken utan fortsatt forskning krävs kanske då för att klarlägga vad som hänt.

På samma vis som man skriver om historien att amerikanska inbördeskriget skulle handlat om slaveriet så kopplar man andra världskriget till judeutrotning. Hade dagens påstående varit sanna hade det naturligtvis upptagit stora delar av dessa tre verk.

Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Som sagt inte ett ord om gaskammare.

One third of the holocaust av Denierbud är suverän. Säkert blockerad utav helvete på youtube - men leta på bitchute!

"Gropar med människor som brinner". "Berg och dalbana in i elden". "Barn som får armar och ben avslitna". Naturligtvis fruktansvärda händelser som inträffade under kriget, men lögnerna är lätta att avslöja efteråt. För mig är hotet om 10 års fängelse för den som ifrågasätter påståendet det ultimata beviset för att det är en lögn. Ingen sanning behöver nämligen ett sådant försvar.

Dessutom, åtskilliga sk förintelseöverlevare som avslöjats som lögnare och som också erkänt att de ljugit samt judar som suttit i lägren och som berättar att det var inget dödsläger och att de inte alls behandlades på det sätt som lögnarna säger.

Citat:
Ursprungligen postat av LegateXII
Jag är ny här, men nog nämndes här att andra siffrorna nämns också ofta. Fanns statistik i någon tråd, den siffran som nämns mest är 4 miljoner.

De har ju tydligen massa saker kopplade till olika siffror. Poängen är väl snarare att judeägda media i decennier INNAN 1939 med jämna mellanrum skrivit om "miljoner judars död".
https://en.wikipedia.org/wiki/Signif...ers_in_Judaism
Citera
2024-06-19, 12:33
Medlem
Citat:
Det är ju naturligtvis helt osannolikt.
"Gropar med människor som brinner". "Berg och dalbana in i elden". "Barn som får armar och ben avslitna". Naturligtvis fruktansvärda händelser som inträffade under kriget, men lögnerna är lätta att avslöja efteråt. För mig är hotet om 10 års fängelse för den som ifrågasätter påståendet det ultimata beviset för att det är en lögn. Ingen sanning behöver nämligen ett sådant försvar.

Dessutom, åtskilliga sk förintelseöverlevare som avslöjats som lögnare och som också erkänt att de ljugit samt judar som suttit i lägren och som berättar att det var inget dödsläger och att de inte alls behandlades på det sätt som lögnarna säger.

De har ju tydligen massa saker kopplade till olika siffror. Poängen är väl snarare att judeägda media i decennier INNAN 1939 med jämna mellanrum skrivit om "miljoner judars död".

Just den där om hur elaka tyskar lurade de snälla judarna att åka berg-och-dalbana som ledde till ett eldinferno är särskilt underhållande.

Säga vad man vill om judar - men fantasi saknar de i allafall inte!
Citera
2024-06-20, 06:33
Medlem
Citat:
Det är ju naturligtvis helt osannolikt. Balfourdeklarationen från första världskriget, judiska statskuppen i Ryssland 1917 finansierad av judiska bankirer i NY och London, skapandet av Frankfurtskolan och kulturmarxismen på tjugotalet, krigsförklaringen mot Tyskland av internationella judendomen 1933, terrorbombningen av King David Hotell 1946 som gjorde att britterna lämnade Palestina, "skapandet" av Israel 1948. Det finns en röd tråd från tiden långt innan 1914 till våra dagar.

På samma vis som man skriver om historien att amerikanska inbördeskriget skulle handlat om slaveriet så kopplar man andra världskriget till judeutrotning. Hade dagens påstående varit sanna hade det naturligtvis upptagit stora delar av dessa tre verk.

Ja! detta fall var det 4 miljoner judar hotades med död om inte.... Tydligen var det någon svält i dåvarande Ryssland som riskera slå ut alla judar där. Tydligen var det runt 4 M praktiserade judar då vid det tillfället i Ryssland. Tidningsnotisen med flera finns i någon tråd här i denna forumdel.

Du verka mer insatt än jag om detta! Men Balfourdeklarationen genomfördes aldrig, varför? Muslimerna gillade inte det! Konstigt! De hotade med inbördeskrig om England försökte göra någon verklighet av det. Fanns en muslimskt präst vid namn Amin al-Husseini som visade "tänderna" och hotelse. England ville ej ha inbördeskrig där.

Amin al-Husseini kontaktade tyskarna sedan och ville ha en uppgörelse. Tyskarna skulle hjälpa muslimerna befria mellanöstern från judarna. Tyskarna skulle få tillgång till Olja! Himmler och Amin al-Husseini blide goda vänner. Det fanns långtgående planer om hur mellanösterns skulle befrias från judarna. En tysk styrka fanns redo i Athen i Grekland när väl ockupationen började. Det fanns ritningar på koncentrationsläger m.m.

Du kan läsa om fortsättningen på Balfourdeklarationen som blide white paper 1939
https://en.wikipedia.org/wiki/White_Paper_of_1939
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in