2024-03-19, 08:18
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Men svara på sakfrågan istället för att svamla.

Kan Nato tvinga in ett land i sin militärallians?

Nej det gör dom inte.
Och det har inte med Rysslands intresse av att minska NATOs inflytande att göra överhuvudtaget.

Jag är färdig i den här diskussionen i övrigt.
Citera
2024-03-19, 08:30
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nej det gör dom inte.
Exakt. Att du bekräftar det dödar ju ditt egna argument helt och hållet.

Citat:
Och det har inte med Rysslands intresse av att minska NATOs inflytande att göra överhuvudtaget.
Vad handlar det om då?

Vi har ju konstaterat att Nato inte kan expandera av egen kraft. Länder söker sig dit för att de är i behov av skydd från invasion, i de flesta fallen från just Ryssland. Hotar det Ryssland när de inte får göra som de vill?

Citat:
Jag är färdig i den här diskussionen i övrigt.
Blev diskussionen jobbig?
Citera
2024-03-19, 08:33
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det låter märkligt, speciellt med tanke på hur Europa och USA utvecklas.

Vad anser du negativt?
Kan tänka mig att det är att ryZZland har utvecklats till Nordkorea två, att kalla ryzzland demokrati det är helt uppåt väggarna och skrattretande, jag kommer inte heller att sätta min fot i detta förbannade land
Citera
2024-03-19, 08:36
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ryssland ligger ljusår före oss vad beträffar demokrati.

Internationella observatörer var där 2018 och godkände rösträkningen. Denna gång vågade de inte åka, precis som med Belarus.

Ryssarna stöder säkert att Putin har intagit områden de uppfattar som sina.

Ryssarna har det ju som folk vill ha det.

Vi har ett pajasgäng som skickar på oss invandrare, dyrkar bögar och låter EU bestämma. Så blir det vem vi än röstar på. Så vill inte vi ha det. Och USA har lyckats tillsätta den helt senile tafsaren Biden. Putin är betydligt klarare i skallen.

Ryssarna har demokrati, inte vi.
Hur kunde ryzzland låta en psykopat att leda landet det övergår mitt förstånd, men med riggade val så kan allt hända
Citera
2024-03-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det låter ju ungefär som Ukraina.
Det rättfärdigar inte att man ska bli anfallna.
Ukraina har ju en vilja att få det bättre, vilket inte finns i Ryssland.
Citera
2024-03-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Nja delar inte din uppfattning helt.

Sedan Sovjet gick i graven har mycket hänt.
zStäder har moderniserats och du hittar moderna köpcentrum.
Man får inte glömma bort att Ryssland är en kontinent, väldigt stort.

Visst kan man hitta platser långt utanför städer där tiden stått stilla, men generellt har det blivit betydligt bättre.

De flesta ryssar som idag går i pension har en hygglig pension.
Sjukvården är gratis.

Men det jag personligen uppskattar är den frikostighet och vänlighet man möter. Folk verkar mer lyckliga där än här.
Vänliga och frikostiga är man. Har dock förmånen att prata med en läkare som inte alls håller med dig angående sin pension och framförallt inte kvaliteten på vården.
Citera
2024-03-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatItIs
Vad jag förstår så höll sig inte samtliga motståndare inom lagen vilket lett till att de fängslas. Kom igen nu, man kan inte gå emot kriget när det är olagligt?
Vad tror du händer i eran kära ukraina om man öppet pratar emot kriget och zelensky?

Ryssarna håller ju val iaf till skillnad från den penga kåta dvärg cross dressern i kiev..

De flesta ledare har någon form av perverterade livstil vare sig den är sexuell eller annan, kolla ex på macrons börjar komma fram att hon är 1. Peddo, 2. Eventuellt en transa
Samma med obama där rykten länge gått om big mike hehe
Macron har dock inte gjort en grej av att försvara "kristna värderingar " som fjanten putin gjort.
Citera
2024-03-19, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Det rättfärdigar inte att man ska bli anfallna.
Ukraina har ju en vilja att få det bättre, vilket inte finns i Ryssland.

Ryssarna vill ha det bättre, men till skillnad från alla andra folk anser ryssarna att det är okej att få det bättre genom att förslava befolkningen i andra länder, stjäla andra länders territorium och naturresurser – detta bevisas just nu av valet av maffiapresident Putin.
Citera
2024-03-19, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ryssarna vill ha det bättre, men till skillnad från alla andra folk anser ryssarna att det är okej att få det bättre genom att förslava befolkningen i andra länder, stjäla andra länders territorium och naturresurser – detta bevisas just nu av valet av maffiapresident Putin.
Nja lite tvärtom.
Ryssland är rädda att deras grannländer får det bättre än ryssarna. Många ryssar saknar gamla Sovjetunionen.Då Ryssland var mäktigare än alla andra grannländer.Det svider i Rysslands själ när nu Kina huxflux är mäktigare än Ryssland.Ryssland får be Nordkorea om hjälp med vapen.Det ska ju vara tvärtom.
När sedan alla andra länder som lämnat sovjet unionen Polen Lettland Litauen Estland dragit sig mer åt väst och fått det mycket bättre än ryssarna själva så är det ju inget som Ryssland vill skylta med.
När nu då även Ukraina vill gå samma väg så vill ju Putins Ryssland försöka stoppa detta.
Citera
2024-03-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Nja lite tvärtom.
Ryssland är rädda att deras grannländer får det bättre än ryssarna. Många ryssar saknar gamla Sovjetunionen.Då Ryssland var mäktigare än alla andra grannländer.Det svider i Rysslands själ när nu Kina huxflux är mäktigare än Ryssland.Ryssland får be Nordkorea om hjälp med vapen.Det ska ju vara tvärtom.
När sedan alla andra länder som lämnat sovjet unionen Polen Lettland Litauen Estland dragit sig mer åt väst och fått det mycket bättre än ryssarna själva så är det ju inget som Ryssland vill skylta med.
När nu då även Ukraina vill gå samma väg så vill ju Putins Ryssland försöka stoppa detta.

Citat:
Nja lite tvärtom

Jag undrar om vi kan kalla det – både och.
Citera
2024-03-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Citat:
Nja lite tvärtom

Jag undrar om vi kan kalla det – både och.
Det jag menade är att det är inte noga att ryssarna får det bättre.Det viktiga är att inte Rysslands grannar får det bättre.
Citera
2024-03-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Det jag menade är att det är inte noga att ryssarna får det bättre.Det viktiga är att inte Rysslands grannar får det bättre.

Det ena utesluter inte nödvändigtvis det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in