2024-03-13, 06:34
Medlem
Hej.
Blev lite knasigt med lönen efter ett byte av arbetsplats, och jag är ett par dagar sen med hyran.
Hade lovat hyresvärden (privatvärd) att situationen skulle vara löst tills idag (onsdag, 4 dagar sent), men verkar som att jav först kan betala fredag-lördag.
Vill lägga till ett belopp som plåster på såren och visa god vilja, och tänkte att 10% låter som en rimlig summa?
Kan tilläggas att jag bor i Brasilien, så en sen hyra känns eventuellt lite mer i fickan på hyresvärden än på hemmaplan i Svedala
Citera
2024-03-13, 06:36
Bannlyst
Minst det dubbla.
Citera
2024-03-13, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
Minst det dubbla.

Det dubbla känns lite väl mycket, speciellt då många fel, som läckor vid regn, inte har åtgärdats medans jag har bott här
Citera
2024-03-13, 07:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KushDoktor
Det dubbla känns lite väl mycket, speciellt då många fel, som läckor vid regn, inte har åtgärdats medans jag har bott här
Det är en annan juridisk fråga
Inget som du själv gör att du kan reglera hyran
Citera
2024-03-13, 12:00
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Hej.
Blev lite knasigt med lönen efter ett byte av arbetsplats, och jag är ett par dagar sen med hyran.
Hade lovat hyresvärden (privatvärd) att situationen skulle vara löst tills idag (onsdag, 4 dagar sent), men verkar som att jav först kan betala fredag-lördag.
Vill lägga till ett belopp som plåster på såren och visa god vilja, och tänkte att 10% låter som en rimlig summa?
Kan tilläggas att jag bor i Brasilien, så en sen hyra känns eventuellt lite mer i fickan på hyresvärden än på hemmaplan i Svedala

Ja, 10 % för 6-7 dagars försening låter mer än väl tillräckligt.
Citera
2024-03-13, 12:27
Medlem
Jag brukar tänka 500 kr plus 5%

500 för att det blir löjligt om det visar sig att 10% motsvarar 250-300 sen rimlig ränta.
Citera
2024-03-13, 17:03
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Hej.

Det blir högst några hundralappar jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in