• 3
  • 4
2024-10-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smallbill85
Jag hade oskyddat analsex med en prostituerad.

Är ju EXTREMT riskt med just analsex.
Typ 50 ggr. högre risk än vaginalt. Just dont.
Citera
2024-10-22, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aff927

Testresultatet var negativt.
Citera
2024-11-15, 20:10
Medlem
Haft oskyddat sex många gånger med ett tiotal prostituerade. Aldrig fått någon som helst sjukdom från det.
Sen fick man könsherpes från en vanlig tjej man träffade på krogen...
Citera
2024-11-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aff927
Nja. För den som tar emot är risken ca 20 gånger högre än vaginalsex eftersom det är mer ömtåligt där inne och risken är högre att det blir små sår som kan bli infekterade.
Kanske är lite större risk än vaginalsex för den som ger också, men det är definitivt inte så stor skillnad.
Citera
2024-11-23, 19:30
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmurad
Könsherpes lyder inte under smittskyddslagen. Det gör däremot gonorré, klamydia, syfilis och HIV.

Har faktiskt funderat på samma sak som TS. Låt säga att man fått troll i trumpeten av en tjej på en FKK. Finns ju inte en chans att man skulle kunna få tag på hennes kontaktuppgifter?? Hur funkar det då?

Är ens smittspårning i utlandet ett lagkrav?
Du nämner vilken FKK du besökte, när den besöktes och beskriver (artistnamn och utseende) de som kan ha smittat dig. Jag gissar att fortsatt smittspårning sköts av lokala myndigheter.
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybae
Mja, vettetusan. Skulle vara om hon hade blödande sår i munnen eller om du fick henne att blöda om fittan av ditt vassa skägg typ. Men klamydia mm kan man ju få såklart. Testa dig för vanliga STIs nu och för hiv om 6 månader.
Varför vänta sex månader med HIV-test? Blandar du ihop det med blodgivningens krav på så lång väntetid efter sex med ny partner? Det handlar om att det kan vara svårt att se vissa smittor tidigt, inte att det är omöjligt. De sex månaderna handlar antagligen bara om att hitta en gräns där tillräckligt många smittade hittas.
Citat:
Ursprungligen postat av 1177
När kan jag tidigast testa mig?
Du kan lämna ett blodprov redan en till två veckor efter det tillfälle då du tror att du kan ha fått hiv.
1177
Hade jag varit orolig så hade jag testat mig flera gånger.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in