Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-11, 10:58
  #1
Medlem
Hade kunnat skriva en bok om detta men för att inte trötta ut er kortar jag ner detta men det blir nog trots det ända ganska långt.

Träffade när vi va 16år, är idag 31år, har 2st barn 5-10år. Har bott ihop och flyttat isär 2ggr pga bråk som orsakas av hennes borderline och min sociala fobi och adhd.
Har alltid sett till min ekonomi så det har varit jag som stått för köp av hus, renoveringar och sånt.
Hon har inte haft samma tänk kring ekonomi trots att hon typ varje år tjänat mer än mig.
Det jag älskar med henne är att hon är ofta trevlig att vara med, snygg, bra humor, nära till skratt, uppskattar små saker och att hon fött fram våra underbara barn.
Under åren har vi tjafsat mycket, hon tar allt jag säger som personlig kritik och många bråk har varit väldigt onödiga. Hade vi inte brytt oss om varandra så hade vi inte bråkat utan bara skitit i allt och gått skilda vägar.
Senaste 2,5åren har vi varit särbo som funkat helt okej.
I somras fick hon höja sin dos på antidepp medicin för hon blev väldigt svartsjuk för saker, t.ex jag går ut 1 gång per år och då blir det tjafs och anklagelser om att jag träffar tjejer osv vilket jag inte ens gör.
Efter den senaste doshöjningen blev hon under hösten mer passiv, orkade typ ses bara 2-3 ggr i veckan och sova ihop och hon behövde mer egen tid. Våren 2023 började hon nytt jobb och jobbar sen dess oregelbundna tider med en del nätter samt långa pass.
Det blev som rutin att jag hade barnen ca 75% och hittade på mycket med dom och sen var vi alla som en familj 2-3 dagar och det funkade väl.
Under hösten så sa hon 3 ggr att hon ville skaffa ett 3e barn och vi gick även på en husvisning.
Slutet av oktober tjafsade vi då jag ville ses mer och hon ville inte det.
Början av november så hade vi ett bråk som jag startade då jag var inte nöjd med att ses så sällan då det var nere på 1-2 dagar i veckan.
Dagarna efter det bråket så var något annorlunda, hon ville verkligen inte fortsätta mer.
Vi har gjort slut flera gånger tidigare så jag trodde det var bara ännu en gång som det blev såhär men denna gången var det på riktigt och när det sjönk in så blev jag förkrossad.
Har aldrig gråtit så mycket eller haft så ont i bröstet någonsin innan, somnade gråtandes i över 1 månads tid.
Vi fortsatte träffas men knappt 1 gång i veckan och då var det som vanligt.
Jag gjorde allt jag kunde, gav så mycket kärlek och bekräftelse, bad om ursäkt för dom misstag jag begått men inget ändrade något.
10e december gjorde hon helt slut över telefon en kväll.
Vi fortsatte träffas och firade julafton ihop som en familj, det var den bästa julafton vi haft någonsin tyckte vi båda och vi bestämde att fira nyår också.
2 dagar innan nyår får jag ett sms om att hon ska fira nyår med en kompis och antingen får jag fira själv med barnen eller så fixar hon barnvakt. Blev förkrossad för vi hade bestämt att fira ihop och hon försökte förneka att vi bestämt det trots att hon hade skrivit det i sms 2ggr tidigare och vi hade pratat om det.
Till saken hör att i november så började hon va inne hos sin granne ofta och dricka kaffe.
Inget märkvärdigt och grannen är en 59årig gubbe och hon har knappt vänner så jag tyckte det var bra att hon hade någon att prata med. Detta blev sen märkligt då hon försvann hemifrån ibland även när hon hade barnen hos henne och det var dom som berätta för mig att mamma försvinner ibland och lämnar telefonen hemma. Grannen bjöd även ut exet och mina barn på restaurang vilket jag tyckte va lustigt då exet och grannen inte sagt ett ord på 2,5år och nu träffas flera gånger i veckan och går ut o äter ihop. När jag tog upp och frågade om det var något på gång med grannen så skrattade hon åt mig och tyckte det va larvigt att jag ens kunde tro det.
10e januari så umgås vi en heldag då vi åkte till en annan stad för att lämna ett husdjur till veterinär, det är en mycket trevlig dag, vi umgås, går ut o äter, har sex osv.
Någon vecka efteråt pushar jag ganska hårt kring vem det är hon träffar då vi råkar stöta på varandra ute en kväll och hon hälsar inte och bara försvinner från nattklubben typ direkt.
Hon erkänner då att hon ligger med grannen och att dom är kära osv.
Grannen är en 59årig alkoholiserad gubbe, inget snygg alls med talfel men tydligen jättesnäll då han aldrig blir arg på henne för något.
Detta var sjukt vidrigt att få reda på men skönt att sluta känna mig paranoid för hon har hela tiden förnekat detta och det här var inget jag ens hade kunnat föreställa mig.
Slutet av januari träffar jag en ny tjej och det känns bra.
Mitten av februari så ville mitt ex prata, hon hade då fått reda på att jag träffat en ny. Exet ville då ha tillbaka mig och va ledsen för allt som hänt.
Dumt nog föll jag för det och bröt med den nya tjejen för att ta tillbaka mitt ex.
När jag gjort det så sa jag att hon måste säga till sin granne att dom inte kan träffas mer men hon vägrade.
Går inte beskriva känslan jag kände då. Hade fått veta att hon började hålla på med grannen redan i november med så hon var otrogen dessutom då hon gjorde slut med mig 10e december. Jag har uppenbarligen något jävla mentalt issue som ens pratar med mitt ex efter att blivit så jävla bränd, blåst, bedragen, sårad, förnedrad men jag faller för henne direkt.
Vi träffas nu några gånger i veckan och umgås någon timme, typ i en lekpark med barnen, en promenad i naturen, hemma hos henne o ser på tv och äter något. Ligger lite ibland.
Båda håller på med Tinder.
Jag ser okej ut, har det ordnat och är rätt rolig och charmig så har inte svårt för att träffa tjejer men mitt ex äger mitt hjärta fortfarande.
Tankar på det här?
Citera
2024-03-11, 11:04
  #2
Moderator
Maviels avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2024-03-11, 11:04
  #3
Avstängd
Full-Retards avatar
Ja du får ta det för vad det är om du vill vara med en borderlinekvinna.
Jag hade skaffat nån annan men jag är inte du.
Citera
2024-03-11, 11:05
  #4
Avstängd
styckets avatar
Vad är det du faller för?

Lögner?
Citera
2024-03-11, 11:17
  #5
Medlem
Fan det är synd om dig människa, jag tror inget råd är gott nog för dig.

Men lycka till och tänk på barnen vad du än gör.
Citera
2024-03-11, 11:18
  #6
Medlem
Xandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xleon
Tankar på det här?
Du är så jävla korkad att du förtjänar den bajsmacka du får.

Några tankar...

1. Vem fan börjar prata om att köpa ett nytt hus med någon man är särbo med och som man träffar 1-2 gånger i veckan?

2. Det här är alltså kvinnan som är mor till dina barn men som lämnar dessa ensamma hemma för att gå och bli påsatt av granngubben?

3. När du rusar iväg och reboundar med en annan kvinna så är det givetvis så att hon som den borderlinekossa hon är vill se om hon kan få tillbaka dig. Det kan hon. Utan minsta ansträngning lämnar du den nya kvinnan och går tillbaka till dåren som inte vill träffa dig, som inte vill bo med dig och som lämnar dina barn ensamma för att bli påsatt av sin nya karl.

4. När du då vill att hon ska sluta bli knullad av sin nya karl eftersom du gjort henne till viljes och gjort slut med din nya så vägrar hon rakt av. Och varför skulle hon inte göra det? Du är så jävla dum att du säkert hade tittat på när granngubben knullar på henne och hoppat in för sloppy seconds om hon bara hade bett dig om det. För normala människor hade alla dessa ovan uppräknade punkterna varit droppen som fått bägaren att rinna över men framförallt när hon vill både vill äta kakan och ha den kvar samtidigt som du inte ska få någon kaka alls... Det borde göra dig rosenrasande. Men det gör det inte. Hela din wall of text handlar om att du innerst inne sörjer henne. Det lyser igenom allt du skriver. Hade hon bara ångrat sig och kommit tillbaka hade du köpt nytt hus och gjort henne på smällen igen.

Jag hade skämts inför mig själv om jag hade betett mig som du. Har du ingen stolthet i kroppen?
Citera
2024-03-11, 11:25
  #7
Medlem
Raktinyllets avatar
Otrohet är riktigt vidrigt och i andra delar av världen stenas man till döds för det. Bryt all kontakt med äcklet och gå vidare med livet.
Citera
2024-03-11, 11:31
  #8
Medlem
Män faller hårdare än kvinnor, när dom väl älskar nån det svårt att ändra på.
så det är inte så konstigt att du faller dit igen gång på gång

Sen så är det jakten - gör henne mer ouppnåbar och du blir ännu kärare


Jag tror hon har fått en 30, 40 -års kris
den kommer gå över när det rosa molnet skingras runt den alkoholiserade granngubben

Bygg upp ditt eget liv sålänge, när hon märker att du inte bryr dig kommer hon tillslut komma bedjande tillbaks.
Men förtroendet är ju sabbat förevigt.
Så det får bli papper på trohet ifall ni nånsin börar om igen.
Lycka till
Citera
2024-03-11, 11:42
  #9
Medlem
Blackrose23s avatar
Så länge du inte vågar give släpp på henne så kommer du aldrig känner dig fri.
Citera
2024-03-11, 11:48
  #10
Medlem
josh.reachers avatar
Du inser väl själv att du måste bryta kontakten helt och hållet med ditt ex? Hon utnyttjar dig och dina känslor totalt och lever likt en parasit på dig och din energi. Ni kan ha kontakt via sms eller samtal gällande barnen, men därutöver måste du ha noll kontakt med henne. Det kommer att svida och göra ont inombords några månader, och troligtvis kommer hon även senare att dyka upp i dina tankar, men det är nödvändigt för dig. Du kommer annars att stå bredvid som ett tredje ben och lapa i dig sörjan efter hennes äventyr likt en toffel.

Kort sagt, bryt kontakten - bryt ihop - hitta dig själv - hitta en kärlek som älskar dig (det finns bättre kvinnor, även om det är en omöjlig tanke för tillfället!) - var lycklig som du förtjänar.
__________________
Senast redigerad av josh.reacher 2024-03-11 kl. 11:51.
Citera
2024-03-11, 11:50
  #11
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Om det är någon tröst så ljuger hon förmdligen när hon säger att hon ligger med 59-åringen. Det säger hon bara för att såra dig p.g.a sin bordeline.
Citera
2024-03-11, 11:52
  #12
Medlem
Gå till gymmet.
Bygg upp en ny stadig kropp. Börja dejta yngre än henne = alkisgubben kommer bli som minnet av ett magsår.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback