2024-03-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norea
Nej, som jag skriver är dessa HK och AA dolda på Ratsit med de finns kvar som folkbokförda på den adressen på MRkoll
HK Mrkoll

AA Mrkoll

Enskilda firman DS Bil*uktioner finns fortfarande kvar på den adressen per dags dato.

Hon saknar folkbokförings adress hos Skatteverket (bara MrKoll som leker gud)
Citera
2024-03-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart

OK, Mrkoll ligger efter i sina uppdateringar med andra ord.

Är den dold sk. "skyddad folkbokföring" tidigare sk. kvarskriven eller står hon som "utvandrad" ni som ser mer än vi andra på Skatteverket?

Alltså något av dessa skyddade personuppgifter?
https://polisen.se/utsatt-for-brott/hjalp-och-stod-fran-samhallet/skyddade-personuppgifter/
Senast redigerad av norea 2024-03-29 kl. 19:22.
Citera
2024-03-29, 20:11
Medlem
Citat:

Hon vill troligtvis inte att hennes adress ska synas på nätet. Antagligen har hon ansökt om sekretessmarkering hos Skatteverket skulle jag tro.
Citera
2024-03-29, 20:23
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hon vill troligtvis inte att hennes adress ska synas på nätet. Antagligen har hon ansökt om sekretessmarkering hos Skatteverket skulle jag tro.

Nej, det saknas folkbokföringsadress redan från den 5/3.
Citera
2024-03-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Hur vet du det? Har du kontaktat Skatteverket?
Citera
2024-03-29, 21:00
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Från 2024-03-06 (!)står en kvinna folkbokförd med romsk finskt efternamn (SH) på adressen H*llonbergsvägen 47 lgh 1401. (Enligt Ratsit gjorde SH denna adressändring redan 2024-02-26)

Så nu är det tillsammans med HK totalt 5 personer folkbokförda där: HK, AA, BAK, ZAK, SH.
Källa: mrkoll.
Känns som lägenheten hyrdes ut i andra (eller tredje?) hand lagom i tid till alla andra var på gång någon annanstans...

I nuläget inte HK eller AA synliga på den adressen på Ratsit.

På Ratsit kan man göra sig ickesynlig. Källa Ratsit FAQ: "Kan ni ta bort mig ur era register? Önskar du bli dold i vårt publika sök kan du enkelt göra det med hjälp av Bank-ID via ratsit.se/dolj. Om du inte har tillgång till Bank-ID så kontakta Kundservice så hjälper vi dig."
Liksom man kan även på mrkoll-undra varför HK och AA står kvar där- de har kanske inte koll på det

HK och AA har även bott i samma lgh 1202 och i lgh 1201 bredvid varandra i Karlstad 2016-2018?. Studerat där?

Bifynd:
B*rq *l K* rkoshi spelade i Bollnäs Kurd IF 2021 Källa: https://www.lagstatistik.se/team?teamId=49237
Mitt fetade:
Kanske han eller någon i hans närhet som är länken till BO som också var kurd från Irak?

Långskott måhända, men ni som är bra grävare kanske får fram mer?
Väldigt mycket namn nu. Är det inte klassiskt, alla är skrivna och får sina bidrag. Tar månader/år innan socialtjänsten kollar upp en bidragsberoendes adress igen. Alt bostadsbidrag osv.
Citera
2024-03-29, 21:37
Medlem
Det mest häpnadsväckande tycker jag är på det absurda sätt man gjort sig av med kroppen. Kortslutning i hjärnorna eller hur har man tänkt?

Ett 10-årigt barn hade kunnat göra den biten bättre.

Kan någon förklara för mig det mest troliga scenariot här? Blev man skrämda av förbipasserande människor och I stressen tog man ett alldeles för hastat beslut?

Rätt genomfört hade de haft tid och möjlighet att hinna skrapa ihop cash, fly till nya platser, få nya identiteter (man vet väl inte säkert om de verkligen är dem de utger sig för att vara då de kom till Sverige relativt nyligen - och antagligen vet de hur man skaffar nya identiteter etc). Ska bli intressant att se hur länge de kan hålla sig undan rättvisan...
Citera
2024-03-29, 22:39
Medlem
Citat:
Från 2024-03-06 (!)står en kvinna folkbokförd med romsk finskt efternamn (SH) på adressen H*llonbergsvägen 47 lgh 1401. (Enligt Ratsit gjorde SH denna adressändring redan 2024-02-26)

Så nu är det tillsammans med HK totalt 5 personer folkbokförda där: HK, AA, BAK, ZAK, SH.
Källa: mrkoll.
Känns som lägenheten hyrdes ut i andra (eller tredje?) hand lagom i tid till alla andra var på gång någon annanstans...

I nuläget inte HK eller AA synliga på den adressen på Ratsit.

På Ratsit kan man göra sig ickesynlig. Källa Ratsit FAQ: "Kan ni ta bort mig ur era register? Önskar du bli dold i vårt publika sök kan du enkelt göra det med hjälp av Bank-ID via ratsit.se/dolj. Om du inte har tillgång till Bank-ID så kontakta Kundservice så hjälper vi dig."
Liksom man kan även på mrkoll-undra varför HK och AA står kvar där- de har kanske inte koll på det

HK och AA har även bott i samma lgh 1202 och i lgh 1201 bredvid varandra i Karlstad 2016-2018?. Studerat där?

Bifynd:
B*rq *l K* rkoshi spelade i Bollnäs Kurd IF 2021 Källa: https://www.lagstatistik.se/team?teamId=49237
Mitt fetade:
Kanske han eller någon i hans närhet som är länken till BO som också var kurd från Irak?

Långskott måhända, men ni som är bra grävare kanske får fram mer?

Jämför HK med syster SK. Syster SK har dolt sina uppgifter på mrkoll, ratsit, birthday osv. Loggar man in på ratsit och är validerad medlem kan man se SKs adress ändå. Mrkoll visar postnr. På HK saknas det uppgifter helt, dom är alltså inte dolda utan det finns inga uppgifter, mrkoll ligger efter i sina uppdateringar uppenbarligen.

ZAK och BAK, vilka är det egentligen? Koppling till familjen Korashi på något sätt?

Och det fetade, känns precis så! Och då funderar man ju på, är KA som gick in i bolagen och nu hyr ut en lägenhet i andra hand åt en kompis, Abb* (*E), involverad? Kompisen blir indragen i detta på något sätt, KA och kompisen erbjuder sig att sätta sig i styrelsen i dessa bolag. Kompisen flyr (har varit involverad i själva mordet, kanske mer än han tänkt från början och har därför inte planerat flykten som dom andra) och KA hjälper nu kompisen att hyra ut lägenheten i andrahand. Till en överhyra så kompisen har några pengar att leva på på flykt...
Citera
2024-03-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hon är så uppenbart involverad i detta. Sjukt att det tog så lång tid för polisen att efterlysa henne, men dom måste väl ha lite bevis först...

Edit, ser nu att det finns uppgifter om att det saknas folkbokföringsadress sedan januari också, men så lång tid kan det väl inte ta för sidorna att uppdatera sina uppgifter? #3692 men kanske menade personen 11 mars?
Citera
2024-03-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Den sista lysta, förmodligen en äldre syster till MGK1 har nog troligen inte varit med om själva mordet för det har inte varit en hel pluton från släkten i lägenheten när BO klev in. Men kanske "förberedelse till mord", "främjande av flykt" eller liknande är vad jag tror, dock utan att alls vara säker för i denna soppa är nog överraskningarna inte slut.

Att inte meddela polisen om man vet om att någon kommer att mördas är väl också ett brott? Men om man hjälper till med förberedelserna till mordet, hjälper till att fly, då tycker jag nästan att man gjort sig skyldig till medhjälp till mord. Vad krävs där egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
KA hjälper nu kompisen att hyra ut lägenheten i andrahand. Till en överhyra så kompisen har några pengar att leva på på flykt...

Jag tror inte det är en överhyra. Jag hittade gamla annonser på samma adress på andra lägenheter som är 2 rok och där var hyran på 10500 kr, så med el är det nog rätt exakt 11 000 kr den kostar i månaden. Men det är ju ändock en besparing att slippa betala hyra för en lägenhet där man inte bor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Haha han vill att jag ringer imorgon. men han kommer ju få fullt upp med fiktiva intressenter stackaren.
Men hur som helst, han lever den rackaren, och bor inte i en väska iaf.
Såå har du pratat med honom nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in