2024-03-29, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
Vi ska ivf höras mer imorrn då han skulle sova, jag kanske ska ta reda på exakt adress så vi kan luska i vilka som bor där

Haha han vill att jag ringer imorgon. men han kommer ju få fullt upp med fiktiva intressenter stackaren.
Men hur som helst, han lever den rackaren, och bor inte i en väska iaf.
Citera
2024-03-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Haha han vill att jag ringer imorgon. men han kommer ju få fullt upp med fiktiva intressenter stackaren.
Men hur som helst, han lever den rackaren, och bor inte i en väska iaf.
Nä det trodde jag inte, jag var mest nyfiken på om han var en av de inblandade
Citera
2024-03-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneeye-q
Har snackat lite med han nu. Lägenheten ligger som sagt i Husby, jag kan flytta in redan imorgon. Det är hans kompis lägenhet och han ska ut och resa lite tydligen och när han kommer tillbaka så ska han bo hos Kh*led…

Känns juh nästan mer som att hans kompis redan är och reser och kommer vara borta på obestämd tid så han städat upp den och hyr ut den.

Vi ska ivf höras mer imorrn då han skulle sova, jag kanske ska ta reda på exakt adress så vi kan luska i vilka som bor där

Edit: såg ni redan luskat ut adressen som det verkar.
Kompisens fruga som är skriven på adressen då? Om det nu är den kompisen och den lägenheten, men det känns ju troligt... Kan du flytta in imorgon så lär ju kompisen inte vara hemma just nu iaf. Han kanske är i Mexico då...
Citera
2024-03-29, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Ja det är kusiner i Kalifornien såvitt jag kunnat utläsa från vad mitt ex grävt fram och det är då deras fäder som är högt uppsatta politiker i Afghanistan.

Kika på profilerna så vet ni vilka de är på väg till.

FB bland annat dessa
Muhib R S*yed
*ry*n Kh
F*z Siddiqui
S*yed *li H*shimi

Det som jag trodde "Ockhams rakkniv" har blivit trubbigt. Verkar ju vara en utredning som bara sväller dag för dag.
Polisen måste haft något som bara de visste när de efter anmälan om försvunnen person snabbt ändras till "misstänkt människorov" och anmälaren (exet till BO) hade alarmerande uppgifter som polisen direkt tog på allvar samt jag tror dessa inblandade på något sätt redan fanns på polisens radar, möjligen i annan obskyr verksamhet.
Sen givetvis att crossåkarna blev intresserad av väskan o vips så hade man ett allvarligt brott och misstänkta personer men de hann smita förutom en som grips (19-åringen) och nu har man även en till gripen i USA. Man kommer både gripa dem och lösa detta polisiärt men det kan ta tid, helst om de är utanför EU vilket nu verkar vara det mest sannolika.

Den sista lysta, förmodligen en äldre syster till MGK1 har nog troligen inte varit med om själva mordet för det har inte varit en hel pluton från släkten i lägenheten när BO klev in. Men kanske "förberedelse till mord", "främjande av flykt" eller liknande är vad jag tror, dock utan att alls vara säker för i denna soppa är nog överraskningarna inte slut.
Citera
2024-03-29, 00:58
Medlem
Nu är det många Sayed/Saeed här. Men denna person https://www.facebook.com/*lexsander.polatson
*=A
Heter S*yed *li H*shimi på facebook, men i länken står namnet *lexsander pol*tson, tyder på att han har bytt namn på facebook någon gång. Står att han bor i Elk Groove, men han är samtidigt vän med flertalet personer boendes i Sverige (främst växjö och däromkring). Jag får honom inte till någon av MGM. Har han bott i Sverige och flyttat till USA? Eller bor han i Sverige men låtsas bo i USA på fb? Alexsander låter lite svenskt, men sjukt random namn... Kommer inte upp något när man googlar. Men varför detta märkliga namn? Och hur funkar det, kan han ha anhöriginvandrat till USA? Men jag tror det är WKs bror och då borde det vara rimligare att han bor kvar i Sverige?
Citera
2024-03-29, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Nu är det många Sayed/Saeed här. Men denna person https://www.facebook.com/*lexsander.polatson
*=A
Heter S*yed *li H*shimi på facebook, men i länken står namnet *lexsander pol*tson, tyder på att han har bytt namn på facebook någon gång. Står att han bor i Elk Groove, men han är samtidigt vän med flertalet personer boendes i Sverige (främst växjö och däromkring). Jag får honom inte till någon av MGM. Har han bott i Sverige och flyttat till USA? Eller bor han i Sverige men låtsas bo i USA på fb? Alexsander låter lite svenskt, men sjukt random namn... Kommer inte upp något när man googlar. Men varför detta märkliga namn? Och hur funkar det, kan han ha anhöriginvandrat till USA? Men jag tror det är WKs bror och då borde det vara rimligare att han bor kvar i Sverige?

Som sagt så ser det skumt ut ja och om du tittar på profilbilden på MGM 2 F*rid V*ziris bror MGM 3 konto S*eed W*ziri där han heter S* Qw så är det mycket likt. Han sitter just nu i fängelse i Sverige och har inte anhöriginvandrat till USA iallafall. Har tänkt mer som att det är en plan var de är på väg, men vi får väl se.
Citera
2024-03-29, 03:36
Medlem
Citat:
Vissa sidor kan man få bort information ifrån men hon är folkbokförd där fortfarande.

Något som jag funderat på är om Hum*Ira lever i synd hon också. Hennes make som hon är gift med heter Y*hy* Mujz på Facebook och uppges bo i Sydney och de gifte sig 19 februari 2017 och då bodde hon ju här i Sverige. Nu verkar hon ju bo med en annan man.

Sedan 11 januari saknas det registrerad folkbokföringsadress på HK.

Hon är skild sedan 2019. Den före detta mannen är född 1992.
Citera
2024-03-29, 14:05
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Vissa sidor kan man få bort information ifrån men hon är folkbokförd där fortfarande.

Något som jag funderat på är om Hum*Ira lever i synd hon också. Hennes make som hon är gift med heter Y*hy* Mujz på Facebook och uppges bo i Sydney och de gifte sig 19 februari 2017 och då bodde hon ju här i Sverige. Nu verkar hon ju bo med en annan man.
Jisses, hon är gift med sin make???!!!
Citera
2024-03-29, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Jisses, hon är gift med sin make???!!!
Ja, det var klumpigt skrivet, men om familjen nu styrs av heder och systern är gift är det meningen att hon ska vara med sin make för alltid. Fadern eller farbrodern delar bla ett klipp på en kvinna som pratar om "my husband is my boss" "if he say jump I'll jump" osv.
Citera
2024-03-29, 16:58
Medlem
Från 2024-03-06 (!)står en kvinna folkbokförd med romsk finskt efternamn (SH) på adressen H*llonbergsvägen 47 lgh 1401. (Enligt Ratsit gjorde SH denna adressändring redan 2024-02-26)

Så nu är det tillsammans med HK totalt 5 personer folkbokförda där: HK, AA, BAK, ZAK, SH.
Källa: mrkoll.
Känns som lägenheten hyrdes ut i andra (eller tredje?) hand lagom i tid till alla andra var på gång någon annanstans...

I nuläget inte HK eller AA synliga på den adressen på Ratsit.

På Ratsit kan man göra sig ickesynlig. Källa Ratsit FAQ: "Kan ni ta bort mig ur era register? Önskar du bli dold i vårt publika sök kan du enkelt göra det med hjälp av Bank-ID via ratsit.se/dolj. Om du inte har tillgång till Bank-ID så kontakta Kundservice så hjälper vi dig."
Liksom man kan även på mrkoll-undra varför HK och AA står kvar där- de har kanske inte koll på det

HK och AA har även bott i samma lgh 1202 och i lgh 1201 bredvid varandra i Karlstad 2016-2018?. Studerat där?

Bifynd:
B*rq *l K* rkoshi spelade i Bollnäs Kurd IF 2021 Källa: https://www.lagstatistik.se/team?teamId=49237
Mitt fetade:
Kanske han eller någon i hans närhet som är länken till BO som också var kurd från Irak?

Långskott måhända, men ni som är bra grävare kanske får fram mer?
Senast redigerad av norea 2024-03-29 kl. 17:58.
Citera
2024-03-29, 18:31
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norea
Från 2024-03-06 (!)står en kvinna folkbokförd med romsk finskt efternamn (SH) på adressen H*llonbergsvägen 47 lgh 1401. (Enligt Ratsit gjorde SH denna adressändring redan 2024-02-26)

Så nu är det tillsammans med HK totalt 5 personer folkbokförda där: HK, AA, BAK, ZAK, SH.
Källa: mrkoll.
Känns som lägenheten hyrdes ut i andra (eller tredje?) hand lagom i tid till alla andra var på gång någon annanstans...

I nuläget inte HK eller AA synliga på den adressen på Ratsit.

På Ratsit kan man göra sig ickesynlig. Källa Ratsit FAQ: "Kan ni ta bort mig ur era register? Önskar du bli dold i vårt publika sök kan du enkelt göra det med hjälp av Bank-ID via ratsit.se/dolj. Om du inte har tillgång till Bank-ID så kontakta Kundservice så hjälper vi dig."
Liksom man kan även på mrkoll-undra varför HK och AA står kvar där- de har kanske inte koll på det

HK och AA har även bott i samma lgh 1202 och i lgh 1201 bredvid varandra i Karlstad 2016-2018?. Studerat där?

Bifynd:
B*rq *l K* rkoshi spelade i Bollnäs Kurd IF 2021 Källa: https://www.lagstatistik.se/team?teamId=49237
Mitt fetade:
Kanske han eller någon i hans närhet som är länken till BO som också var kurd från Irak?

Långskott måhända, men ni som är bra grävare kanske får fram mer?

Sen 5/3 saknas folkbokföringsadress till HK & AA, även adressen till AAs enskilda firma försvann då.
Ja HK MGM 6 har varit sambo med denne AA redan i Karlstad & dom är inte gifta.
Nu återstår vem som är den där MGM 5 som polisen anhöll men som släpptes egentligen är?
Citera
2024-03-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Sen 5/3 saknas folkbokföringsadress till HK & AA, även adressen till AAs enskilda firma försvann då.
Ja HK MGM 6 har varit sambo med denne AA redan i Karlstad & dom är inte gifta.
Nu återstår vem som är den där MGM 5 som polisen anhöll men som släpptes egentligen är?

Nej, som jag skriver är dessa HK och AA dolda på Ratsit med de finns kvar som folkbokförda på den adressen på MRkoll
HK Mrkoll

AA Mrkoll

Enskilda firman DS Bil*uktioner finns fortfarande kvar på den adressen med HK som "Verklig huvudman" per dags dato.

Senast redigerad av norea 2024-03-29 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in