2024-03-11, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det gick fort för polisen att fastställa identiteten, meddela anhöriga och dessutom klargöra att det inte har med gängkriminella etc. att göra.

Jag tror på att det rör sig om en av polisen känd knarkare som har blivit mördad hemma hos någon annan narkoman och sedan blivit styckad i panik.
Ja det var min första tanke också, sen styckad för att få bort kroppen. Troligtvis en ensam gärningsperson, ej planerat mord.
Citera
2024-03-11, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oiiih
Det börjar bli poppis styckmord och grejor----------den ena värre än den andra.då är dom verkligen på ett personligt plan.eller avståndstagande/hat mot människan som sådan.

Sakta i backarna nu, styckmord borde nog inte klassas som ”poppis” bara för att det har dykt upp ett nytt fall av sådan karaktär. Att mörda ska inte ses som en trend liksom

Min teori är att vi har någon/några som antingen är riktigt psyksjuka eller har en grav avsaknad av empati. Ingen normal människa, oavsett hur situationen ser ut, ser en styckning som ett godtagbart alternativ till att göra sig av med någon. Det måste finnas flertal skruvar lösa för att man ska klara av något sånt.
Senast redigerad av Global.nedkylning 2024-03-11 kl. 01:52.
Citera
2024-03-11, 02:05
Medlem
Citat:
Det gick fort för polisen att fastställa identiteten, meddela anhöriga och dessutom klargöra att det inte har med gängkriminella etc. att göra.

Jag tror på att det rör sig om en av polisen känd knarkare som har blivit mördad hemma hos någon annan narkoman och sedan blivit styckad i panik.

Offret är inte känd hos polisen tidigare, så inget känt narkotikabruk. Iallafall inte som offret blivit ertappad med, vilket är svårt om man använder droger regelbundet, speciellt tyngre droger. Jag tror att det snarare rör sig om någon med grava psykiska problem, någon som isolerar sig från omvärlden och inte riktigt kan avgöra vad som är ok/normalt och vad som inte är det, men de är bara vad jag personligen tror. Vi får se vad som händer så småningom
Citera
2024-03-11, 02:31
Medlem
Anton*o som försvann 2017 från Bredäng skulle ju nu vara i 35-årsåldern. Var väl 29 då. Men känns som det borde vara mer färskt, när de identifierat så fort?

*=i
Senast redigerad av PIL 2024-03-11 kl. 02:37.
Citera
2024-03-11, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Offret är inte känd hos polisen tidigare, så inget känt narkotikabruk. Iallafall inte som offret blivit ertappad med, vilket är svårt om man använder droger regelbundet, speciellt tyngre droger. Jag tror att det snarare rör sig om någon med grava psykiska problem, någon som isolerar sig från omvärlden och inte riktigt kan avgöra vad som är ok/normalt och vad som inte är det, men de är bara vad jag personligen tror. Vi får se vad som händer så småningom
Kan ju bara vara en vanlig fylla som spårat ur också. Panik uppstår måste få bort kroppen snarast möjligt, styckning enda alternativet, sen dumpa väskan på första bästa plats. Känns verkligen inte planerat alls och tror det här kommer klaras upp rätt snabbt.
Rätt eller helt fel ute, den som lever får antagligen svaret ganska snart hoppas jag.
Citera
2024-03-11, 02:45
Medlem
stibkloFs avatar
Teet H-rm som är ute o skojar lite igen? Fast det var ju iofs en kvinna på den tiden DaDa Kosta
Citera
2024-03-11, 02:48
Medlem
Förvånande om det är gängrelaterat, styckmord känns inte som gängets tillvägagångssätt. De dumpar kropparna hela efter att de skurit halsen av de, att stycka en kropp är alldeles för mycket arbete för de lata gängen.

Skall bli intressant att följa.
Citera
2024-03-11, 03:34
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

Det är väl det mest troliga. Om GM eller BO kommer från Värmdö, lär det vara Munkmora som gäller.
Citera
2024-03-11, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Kan ju bara vara en vanlig fylla som spårat ur också. Panik uppstår måste få bort kroppen snarast möjligt, styckning enda alternativet, sen dumpa väskan på första bästa plats. Känns verkligen inte planerat alls och tror det här kommer klaras upp rätt snabbt.
Rätt eller helt fel ute, den som lever får antagligen svaret ganska snart hoppas jag.

Jo, jag delar dina tankar om att det här kommer att klaras upp ganska fort. Polisen vet förmodligen redan nu i vilka kretsar man ska leta efter MGM.
Citera
2024-03-11, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det är väl det mest troliga. Om GM eller BO kommer från Värmdö, lär det vara Munkmora som gäller.

Munkmora vad är det för ställe? Kommunal avstjälpningsplats för missbrukare? Typ husvagnsläger?
Citera
2024-03-11, 04:00
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Munkmora vad är det för ställe? Kommunal avstjälpningsplats för missbrukare? Typ husvagnsläger?
Nä, så illa är det inte. Men det är väl det område på Värmdö som är sämst, med en massa socialfall och invandrare. Och givetvis också alldeles vanliga svenssons. Men så fort det händer något på Värmdö, så brukar det vara kopplat till Munkmora. Har väl varit ett par mord och någon våldtäkt där ute. Och ungdomarna snackar rinkebysvenska och klär sig som värsta ortenbabbarna.
Citera
2024-03-11, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Förvånande om det är gängrelaterat, styckmord känns inte som gängets tillvägagångssätt. De dumpar kropparna hela efter att de skurit halsen av de, att stycka en kropp är alldeles för mycket arbete för de lata gängen.

Skall bli intressant att följa.
Möjligen om dom har en stulen motorsåg. Tror dock att det är nåt annat som gäller i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in