2024-03-09, 23:08
Medlem
Har rökt brunt nu i några dagar, två olika sorter, men sedan första jointen är min hunger som bortblåst, jag kräks nästan när jag försöker äta något. Så istället har jag gått och svält mig själv som en tjackis!

Någon mer än jag?
Citera
2024-03-09, 23:12
Medlem
Bassplays avatar
Jag röker inte längre men när jag gjorde det får jag nästan alltid munchies och kan äta lite vad som helst, även vid mer långvarigt användande.. prova att äta innan du röker?
Citera
2024-03-09, 23:19
Medlem
Då är min fråga, har du gjort något under dagen eller bara suttit stilla hemma? Rör man sig inte har man sällan matlust. När jag hade dessa perioder när jag rökte dag in och dag ut utan att lämna lägenheten fick jag i mig en måltid per dag sent på kvällen och kanske tvinga i mig en macka till "frukost" runt efter middagen. Värre var det när jag slutat röka efter en lång period, då försvann matlusten och fick svårigheter att sova i nån vecka. Men det absolut bästa är att aktivera/röra på sig, oavsett om man röker eller ej.
Citera
2024-03-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alpran
Har rökt brunt nu i några dagar, två olika sorter, men sedan första jointen är min hunger som bortblåst, jag kräks nästan när jag försöker äta något. Så istället har jag gått och svält mig själv som en tjackis!

Någon mer än jag?

Ät innan du röker, så för mig med
Citera
2024-03-13, 09:09
Medlem
Låter som att du blev blåst och fick spice eller cbd hasch. Kanske någon av dom nya superstarka skumma psykotropiska cannabinoider, och då är du typ en labbråtta då du inte vet vilka effekter det kan ge på din hälsa, i synnerhet i längden. Jag skippar det.

Cbd är antagonist på cb1 vilket bör i praktiken ge mindre matlust (vissa får mer andra mindre, det beror på vilken sorts produkt det är då broad spectrum är lite annorlunda samt att terpener kan också ha en viss inverkan).

Thc bör öka din matlust rejält, så var det alltid för mig när jag konsumerade det som yngre.

Vilka effekter får du utav det? Är det typiskt thc effekter eller känner du att dom är lite annorlunda?
Citera
2024-03-16, 08:57
Medlem
Har du rökt på länge, även innan? Det du beskriver låter lite som en början på Cannabinoid Hyperemesis Syndrome, men då ska du nog ha rökt på ganska mycket inte så långt bak innan du rökte det där. Det påverkar vissa som röker, verkar vara främst de som har lång erfarenhet av att röka på. Åkte på det eländet i höstas efter att ha egentligen rökt on/off ganska många år utan större problem.

Känner du dig allmänt hungrig ändå som att du VILL äta men när du äter tar det emot som att du blir proppmätt på någon tugga bara och redo att spy efter en vanlig portion? Och vad händer om du värmer upp kroppen typ med dusch eller bastu, då det så gott som bara är CHS som blir bättre eller tillfälligt försvinner helt av värme
Senast redigerad av Dubbelsexa 2024-03-16 kl. 09:00.
Citera
2024-03-16, 09:43
Medlem
Nehej du, jag får såna munchies så jag skrapar smulorna ur skåpen innan jag är nöjd.
Citera
2024-03-16, 15:23
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Hasch brukade ge rejält med munchies. Nu får jag inte det längre sen typ 10 år tillbaka.
Citera
2024-03-24, 20:51
Medlem
PilotKillen77s avatar
Nope, både hasch o gräs ger mig helvetes munchies. Slutar alltid med att man står i kylskåpet o ror ihop något jävligt gött. Kanske dåligt hash?
Citera
2024-03-25, 00:48
Medlem
DroneXR7s avatar
Ibland direkt efter i någon timme trots att jag var hungrig men sen brukar det kurra till i kistan rätt ordentligt.
Citera
2026-09-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alpran

Någon mer än jag?
Ja det kanske är så att man är chill med Munchisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in