2024-03-10, 11:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
9 miljoner svenskar på nätet " tycker inte om dig..."
Buhu på det du.
Araberna och Gudrun Schyman tycker om dig.

Men du måste väl förstå att i ett skarpt läge blir du en landsförrädare, inser du det?

Ledsen att säga det lilla gubben, men du talar inte för 9 miljoner svenskar. Det har vi redan sett i den här tråden.

Landsförrädare på vilket sätt? För att jag inte stödjer krigshetsen och är neutral till Ryssland? Ja, jävlar vilken landsförrädare jag är.
Citera
2024-03-10, 11:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Hur var din uppfattning av Ryssland under Sovjettiden? Är det först efter 1991 du har börjat gilla Ryssland?

Jag "gillar" inte Ryssland, mer än jag "gillar" något annat land. Jag är som sagt neutral till Ryssland.
Citera
2024-03-10, 11:27
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag "gillar" inte Ryssland, mer än jag "gillar" något annat land. Jag är som sagt neutral till Ryssland.

Är du lika neutral till låt säga USA? Iran?
Citera
2024-03-10, 11:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Är du lika neutral till låt säga USA? Iran?

USA ja. Så länge Iran håller sin skit inom sina egna gränser och inte försöker pracka på dem på väst så bryr jag mig inte om dem heller.
Citera
2024-03-10, 11:39
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ledsen att säga det lilla gubben, men du talar inte för 9 miljoner svenskar. Det har vi redan sett i den här tråden.

Landsförrädare på vilket sätt? För att jag inte stödjer krigshetsen och är neutral till Ryssland? Ja, jävlar vilken landsförrädare jag är.

Jo i frågan om stödet till Ukraina gör jag det, att du inte vill veta av det förändrar inte verkligheten.
Citera
2024-03-10, 11:40
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
USA ja. Så länge Iran håller sin skit inom sina egna gränser och inte försöker pracka på dem på väst så bryr jag mig inte om dem heller.

Men det är ju det Ryssland gör just nu, försöker pracka på väst sitt inflytande.
Tvingar in Sverige och Finland in i Nato med sina hot, vi vill inte bli en del av Putins Sovjet 2.0.
Citera
2024-03-10, 11:42
Bannlyst
Citat:
Jo i frågan om stödet till Ukraina gör jag det, att du inte vill veta av det förändrar inte verkligheten.
Här har du ditt stöd till Ukraina din äckliga jävel. https://twitter.com/BowesChay/status/1766240057223000380?t=O-WLfenDKUStTy06QS8itQ&s=19

Supporta Ukraina nu. Jävla låg IQ människa.
Citera
2024-03-10, 11:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Nu var det inte stödet till Ukraina vi pratade om utan om ifall jag var en landsförrädare eller ej. Svenskar är otroligt lättmanipulerade. Det ser vi inte minst i denna fråga, covid-vaccinet, klimathetsen etc.

Citat:
Men det är ju det Ryssland gör just nu, försöker pracka på väst sitt inflytande.
Tvingar in Sverige och Finland in i Nato med sina hot, vi vill inte bli en del av Putins Sovjet 2.0.

"Tvingar" in dem i Nato? Så vitt jag vet riktade inte Putin en pistol mot Maggans huvud och tvingade henne att ansöka till Nato. Detta gjorde politikerna av egen fri vilja och utan att fråga svenska folket i en folkomröstning.
Citera
2024-03-10, 11:56
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Nu var det inte stödet till Ukraina vi pratade om utan om ifall jag var en landsförrädare eller ej. Svenskar är otroligt lättmanipulerade. Det ser vi inte minst i denna fråga, covid-vaccinet, klimathetsen etc.

"Tvingar" in dem i Nato? Så vitt jag vet riktade inte Putin en pistol mot Maggans huvud och tvingade henne att ansöka till Nato. Detta gjorde politikerna av egen fri vilja och utan att fråga svenska folket i en folkomröstning.

Hade Putin en folkomröstning innan han stövlade in i Ukraina? Tyvärr har Putin visat sig vara så nyckfull, inga avtal hålls. Saltat med förtäckta hot mot sin omvärld, så tyvärr att vara på Rysslands sida är att vara landsförrädare idag.
Citera
2024-03-10, 11:58
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Hade Putin en folkomröstning innan han stövlade in i Ukraina? Tyvärr har Putin visat sig vara så nyckfull, inga avtal hålls. Saltat med förtäckta hot mot sin omvärld, så tyvärr att vara på Rysslands sida är att vara landsförrädare idag.

Så bara för att Putin inte hade folkomröstning så ska inte vi heller ha det? Ska inte vi visa oss vara bättre än Putin?

Fast jag har redan sagt att jag inte är på någons sida. Jag är neutral. Vet att det är ett oerhört långt, svårt och krångligt ord. Men du kan ju prova och googla det och se om du förstår. Annars kan säkert din mamma förklara för dig.
Citera
2024-03-10, 12:00
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Så bara för att Putin inte hade folkomröstning så ska inte vi heller ha det? Ska inte vi visa oss vara bättre än Putin?

Tycker du att det är två likvärdiga saker, att gå med i en försvarsallians eller starta ett anfallskrig mot ett grannland?
Citera
2024-03-10, 12:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Tycker du att det är två likvärdiga saker, att gå med i en försvarsallians eller starta ett anfallskrig mot ett grannland?

Det är båda ett beslut som får stora konsekvenser för landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in