2024-03-10, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Ja som rubriken så logiskt säger: hur kommer det sig att så många proryska apologeter bor i väst men säger sig avsky vårt sätt att leva och menar att Ryssland är paradiset?

Varför flyttar de inte till Ryssland då? Det är ju en självklarhet att man drar dit man tycker att det är bäst politik och bäst värderingar?

Era tankar om det?

De flesta svenskar skiter fullständigt i ryssar och gamla öststatsländer
Men det börjar att bli jävligt tröttsamt med korkade svenskar som dig.

Frågan är ju om man ska/ skulle ha tvingat båda länderna till fred ist.
Om Europa ska driva/finansiera USAs krig kan man verkligen diskurera

Själv tror jag bara att ni krigshetsare är otroligt fega och att ni bara vill att någon annan ska göra jobbet.
Citera
2024-03-10, 09:53
Medlem
borrizs avatar
Kärnvapen är färskvaror och frågan är om ryssarna har några fungerande laddningar kvar.
Tycker annars att det naturliga vore att de skulle bränna av en serie kärnladdningar, bara för att visa sin förmåga när man drar ännu en ny röd linje.
Senast redigerad av borriz 2024-03-10 kl. 09:55.
Citera
2024-03-10, 09:59
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
De flesta svenskar skiter fullständigt i ryssar och gamla öststatsländer
Men det börjar att bli jävligt tröttsamt med korkade svenskar som dig.

Frågan är ju om man ska/ skulle ha tvingat båda länderna till fred ist.
Om Europa ska driva/finansiera USAs krig kan man verkligen diskurera

Själv tror jag bara att ni krigshetsare är otroligt fega och att ni bara vill att någon annan ska göra jobbet.

Ni påpekar det ofta trots bevis på motsatsen, ni ryzzar...
Där gjorde ni en 100%-ig missräkning, trodde det skulle bli lika lätt som invasionen av krim.
Citera
2024-03-10, 10:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Om du försöker använda dina förmågor bör du komma fram till att du ska avsky ryssland, kritiskt, inte okritiskt.
Men det krävs förmågor, det brister kanske där?
För inte gillar du väl putins ryssland som invaderar sina grannar och gapar om att skicka kärnvapen? då är det ju riktigt illa.

Varför ska jag avsky ett land och ett folkslag som inte har gjort mig något?
Citera
2024-03-10, 10:36
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ja som rubriken så logiskt säger: hur kommer det sig att så många proryska apologeter bor i väst men säger sig avsky vårt sätt att leva och menar att Ryssland är paradiset?

Varför flyttar de inte till Ryssland då? Det är ju en självklarhet att man drar dit man tycker att det är bäst politik och bäst värderingar?

Era tankar om det?

Bortsett från att hon gillar vinhoror och könsneutrala toaletter har Jenny Norberg i SvD idag - som omväxling - en riktigt bra text om republikanerna och debattörer på högerflanken generellt. Hon frågar ”Hur blev den amerikanska högern så rysk?”.

Ja det är en väldigt bra fråga. En av förklaringarna är att Biden vill försvara Ukraina och då tycker de på högerflanken precis tvärt om.
Trump verkar ha en rätt ambivalent inställning till Ryssland men är de facto känd för en hel del positiva omdömen om Putinregimen. Gör vad vad ni vill med länder i Europa som inte satsar tillräckligt på sitt försvar.

Men man kan också se hur en del Putinapologeter typ Gerhard Depardieu och Le Pen m.fl. sänkt tonläget och inte sprider Putinhyllningar som de gjorde förr.

Hur svenskar i Sverige kan stödja Putinregimen i sociala medier typ Samnytt är för meig en gåta. Om vi befann oss i ett krigstillstånd skulle de ju klassa som landsförrädare.
Citera
2024-03-10, 10:39
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför ska jag avsky ett land och ett folkslag som inte har gjort mig något?

Du lyckades alltså inte tänka?, jag är inte förvånad du har helt enkelt inte förmågan.

Ryssland har inte heller gjort mig nåt personligen men du fattar inte hotet deras aggressiva krigsplaner utgör mot oss och vår frihet?
Alla andra fattar så vem är det fel på?
Ja, till och med den vänster som håller med putin fattar, men inte du.
Citera
2024-03-10, 10:42
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Du lyckades alltså inte tänka?, jag är inte förvånad du har helt enkelt inte förmågan.

Ryssland har inte heller gjort mig nåt personligen men du fattar inte hotet deras aggressiva krigsplaner utgör mot oss och vår frihet?
Alla andra fattar så vem är det fel på?
Ja, till och med den vänster som håller med putin fattar, men inte du.

När du har konkreta bevis på att Ryssland tänker erövra Sverige eller tänkte erövra Sverige så kan du återkomma. Tills dess tänker jag fortfarande inte avsky Ryssland bara för att de invaderade Ukraina på samma sätt som jag inte avskyr Kina för att de ligger i krig med Taiwan eller USA för att de invaderade Vietnam eller ens Danmark trots att de har legat i krig mot Sverige.
Citera
2024-03-10, 10:50
Medlem
RealTides avatar
Citat:
När du har konkreta bevis på att Ryssland tänker erövra Sverige eller tänkte erövra Sverige så kan du återkomma. Tills dess tänker jag fortfarande inte avsky Ryssland bara för att de invaderade Ukraina på samma sätt som jag inte avskyr Kina för att de ligger i krig med Taiwan eller USA för att de invaderade Vietnam eller ens Danmark trots att de har legat i krig mot Sverige.

Du tänker som på 1700-talet, världen är global idag.
Även om inte ryssland har konkreta planer på att invadera oss just idag påverkar deras krigsmaskin oss otroligt mycket, du kan inte ha missat det??

Dessutom är det inte en intervenering som US i Vietnam, ryssland tar ju territorium och kallar det ryssland, har du inte ens noterat det?? vakna!
Citera
2024-03-10, 10:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Du tänker som på 1700-talet, världen är global idag.
Även om inte ryssland har konkreta planer på att invadera oss just idag påverkar deras krigsmaskin oss otroligt mycket, du kan inte ha missat det??

Dessutom är det inte en intervenering som US i Vietnam, ryssland tar ju territorium och kallar det ryssland, har du inte ens noterat det?? vakna!

Ja, för att våra politiker använder svenska skattepengar till att skicka pengar och vapen till Ukraina. Ryssland tvingar dem dock inte till det.

På samma sätt som Sverige tog territorium från Danmark som de nu kallar Sverige. Men du kanske tycker vi ska lämna tillbaka Skåne, Halland och Blekinge till Danmark?
Citera
2024-03-10, 10:57
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ja, för att våra politiker använder svenska skattepengar till att skicka

På samma sätt som Sverige tog territorium från Danmark som de nu kallar Sverige. Men du kanske tycker vi ska lämna tillbaka Skåne, Halland och Blekinge till Danmark?

Nej vi ska inte lämna tillbaka nåt, jag har redan sagt att vi inte lever på 1700-talet....

De skattepengar vi skickar är en billig kostnad, och för lite.
Förstår du inte hotet är du bortom all hjälp.
Citera
2024-03-10, 10:57
Medlem
Citat:
Det kryllar av rysstroll som taffligt spelar "neutrala" och som lismar och låtsas vara nåt annat än de är - rysstroll - vilket varenda gång man ser ett sånt inlägg kokar ner till simpla rysstroll.

Varför envisas dessa individer med att bo i väst när de så uppenbart ogillar vårt sätt att leva är frågan? Är det inte bättre att flytta till Ryssland, förklara hur det hänger ihop? Varför drar de inte bara dit deras värderingar platsar som hand i handske?

Rysstrollen är kanske bara gnälliga kverulanter som tar ut sina misslyckanden i livet på väst och vårt sätt att leva?
De sitter i Ryssland och är anställda för att trolla.
Citera
2024-03-10, 11:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nej vi ska inte lämna tillbaka nåt, jag har redan sagt att vi inte lever på 1700-talet....

De skattepengar vi skickar är en billig kostnad, och för lite.
Förstår du inte hotet är du bortom all hjälp.

Vad spelar det för roll? Antingen är du emot att ta andra länders landområden eller så är du det inte? Eller är det ok när Sverige gör det, men inte när Ryssland gör det?

Gnäll inte om att Rysslands krigsmaskin påverkar oss då.

Ni russofober har spytt galla över Ryssland ända sedan kalla krigets dagar. Ännu har inget hänt. Ni är som pojken som ropade varg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in