Citat:
Ursprungligen postat av
Emoist
Föräldrarna är rädda för att anmälas för misshandel om dom tar ungen i arm.
Mycket bra spaning. Lite lattjo att se de inledande tongångarna här jämfört med de i tråden om Uppdrag gransknings program om rädslan att bli fråntagen sitt barn. Antar att det mest är kvinnofolk i den här delen av forumet så det förklarar väl lite.
Annars tänker jag att det är ju barn dom är? Eller vilka åldrar är det föresten vi pratar om? För visst, i viss åldrar ska man ju kunna förvänta sig att de sköter sig mer eller mindre bara de skärper till sig men åtminstone upp till 10år känns det rimligt att förklara för vuxna människor att barn är just barn om de irriteras på att de leker, stojar runt eller vad de nu gör.
Satan i gatan vad jag gjort livet sur för vuxna som barn annars om vi bortser från de gångerna man var tvungen att sköta sig. Man hittade ju på allt djävulskap man kunde för att reta och busa med grannarna, absolut roligast att jäklas med var självklart de som blev arga, alltid nån äldre överviktig gubbe som trots sin fysik skulle jaga efter oss småkillar i vad vi nu var... Mellan 6-15år var jag hyfsat aktiv skulle jag säga. Hade typ en kompis som knappt hängde med men så hade han jäkligt stränga föräldrar, frireligiösa eller nåt men annars var det nog lika för de flesta där jag växte upp. Mina föräldrar hade nog kunnat säga eller hota med vad som helst vilket de också gjorde visserligen men vad ska man säga? Barn är barn.
Nu instämmer jag i att barn är jäkligt jobbiga men har man valt att bo band dom så får man glatt bita ihop. Är det vid något tillfälle så illa att man lider lite extra kan man kanske bemöta flosklerna me, -Jo, tack fina du. Jag ser att det är barn. Det är bara såhär kära frun att jag har en sån hisklig huvudvärk så skulle snälla frun kanske be dom små liven att dämpa sig? Det vore hemskt tacksamt!