Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-28, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Risken finns ju alltid, men om man vill och brukar gå på evenemang så kan man inte alltid tänka på det för då får man begränsa sitt liv rätt så mycket. Men att ha koll, se över och tänka över hur man ska kunna ta sig undan och planera scenarion i huvudet är ju möjligt. Men det gäller alla platser och alla folksamlingar idag med miljoner Mena i landet och terrorister och terrorsympatisörer i tusentals och åter tusentals både i Sverige och i hela Europa. Enda lösningen är att utvisa alla dessa från Europa och förbjuda deras vistelse och terrorideologi islam i våra länder.

Risken i det enskilda fallet är betydligt större gällande våldsamheter från araber och vänsterextremister, som lär samlas i tusentals gällande Palestina. Det kan vara nya Göteborgskravaller eller liknande på det vi kommer få se i maj. Det planeras redan massor från araber och vänsterdårar, polisen planerar och tillstånd har redan sökts för att protestera mot Israel. Det lär bli upplopp, kravaller, stenkastning och bränder för hela slanten i Malmö i maj.

Undrar ifall polisen Denna gången kommer försvara sig mot muslimerna när de attackerar eller kommer de springa därifrån och få sina bilar uppbrända och kapade igen?
Citera
2024-03-29, 15:41
Medlem
Storstark68s avatar
Hittills har fyra grupperingar ansökt om tillstånd för demonstration under Melloveckan.

7, 9 och 11 maj

Demonstration mot Israels deltagande i Eurovison mellan klockan 17 och 22.

Plats: Hyllie stationstorg (utanför arenan).

9 maj

Spela Israels bidrag och vifta med svenska och israeliska flaggor för att välkomna den israeliska delegationen mellan 18.30 och 21. 200 personer väntas delta.

Plats: Vid arenan.

9 och 11 maj

Protestmarch från Stortorget till Möllevångstorget.15.30-19.00. Scen på torget.

11 maj

Stående manifestation för Palestina med högtalare mellan 19.00 och 01. Deltagarna ska hålla facklor och isfacklor. 500 personer väntas.

Plats: Hyllie stationstorg (utanför arenan).

Nån som kommer att vara på plats?
Citera
2024-03-29, 22:33
Medlem
Skulle tro att detta event får mest resurser (polisiära) någonsin, helt enkelt för att det finns en potentiell hotbild, man vet att det kommer demonstreras högljutt (dessa demonstrationer kan spåra ur, det har vi sett förr) och...det är (ärligt talat) inte helt optimalt att lägga det i Malmö heller.

Antagligen är varje kvadratcentimeter noga kontrollerad och underrättelsemaskineriet går på högvarv bakom kulisserna, det kommer att krylla av både civilklädda och uniformerade poliser.

Som jag ser det skulle det möjligtvis kunna ge utrymme att göra något (behöver inte handla om terrorism, kan vara annat brott) någon annanstans än i just Malmö av den självklara anledningen att väldigt stor del av de polisiära resurserna kommer att vara just där så (möjligtvis) öppet mål att hitta på hyss någon annanstans för de ljusskygga individer som får eksem av polisnärvaro.
Citera
2024-04-06, 23:20
Medlem
Enbart uppbyggnaden av eventet har massiv övervakning, med poliser, Säpo, bombhundar, egen säkerhetsavdelning på plats, dagliga kontroller och muddringar etc. Säkerhetskontroll av anställda osv.
Citera
2024-04-06, 23:26
Medlem
Svenska terrorforskare har sagt att det är väldigt riskabelt genomföra det här.
Citera
2024-04-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekurrekutta
Enbart uppbyggnaden av eventet har massiv övervakning, med poliser, Säpo, bombhundar, egen säkerhetsavdelning på plats, dagliga kontroller och muddringar etc. Säkerhetskontroll av anställda osv.
Helt jävla sjuk samhällsutveckling inte vad det så back in the days
Citera
2024-04-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boll321
Helt jävla sjuk samhällsutveckling inte vad det så back in the days

Nä det är rätt galet faktiskt.
Citera
2024-04-17, 12:46
Medlem
adelsnabels avatar
Terrormål under Eurovision 2024

Jag tror att risken för islamsk terrorism under melodifestivalen är rätt hög 10-11 maj. Frågan är vilket mål som terroristerna kan ha valt ut? Jag tror att strax efter fredagsbönen 10 maj är och 11 maj under finalen kan risken vara som störst.

Jag tror att en bomb i tunneln under malmö arena skulle orsaka stor skada. Den kan smusslas in på tåget från kastrup bland alla resenärer.

Fyll på med andra mål!
Citera
2024-04-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adelsnabel
Jag tror att risken för islamsk terrorism under melodifestivalen är rätt hög 10-11 maj. Frågan är vilket mål som terroristerna kan ha valt ut? Jag tror att strax efter fredagsbönen 10 maj är och 11 maj under finalen kan risken vara som störst.

Jag tror att en bomb i tunneln under malmö arena skulle orsaka stor skada. Den kan smusslas in på tåget från kastrup bland alla resenärer.

Fyll på med andra mål!

Tycker du att det är bra att tipsa om hur man skall begå terrorbrott? Gillar du terrorism så påss mycket?
Citera
2024-04-17, 13:03
Medlem
adelsnabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Tycker du att det är bra att tipsa om hur man skall begå terrorbrott? Gillar du terrorism så påss mycket?

Nej, men tror du inte att terroristerna redan tänkt på detta?
Citera
2024-04-17, 13:10
Bannlyst
Att tävlingen hålls i Europas egna lilla Baghdad gör sannolikheten stor, tack och lov är dom här analfabeterna inte så vassa på storskaliga och koordinerade attacker ler, den kognitiva förmågan räcker inte längre än till att köra ett fordon.
Israel har väl rört upp känslor i skäggbeklädda kretsar så under det framförandet skulle jag lägga mina pengar om någon spelsajt tar emot ”bet”.
Citera
2024-04-17, 13:11
Känns som det är en stor risk att en handfull terrorister med knivar kan göra stor skada på folkmassan när de håller på att gå in i arenan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in