2024-03-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vart har du fått att det var ukrainsas regering som ordnade valen? De hade ingen tillgång till Krim vid tidpunkten, så varför skulle de ordna ett val där?

Nej det var fel av mig.
Däremot kan även sansade bedömare erkänna att Krim är väldigt PRO ryskt.
Citera
2024-03-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Ok...gissat du inte har mycket att tillföra än dina lol...alltså svagt begåvad.

Tror du Ukraina och väst ansåg Ryssland icke trovärdigt när detta skedde, eller att Rysslands agerande sedan dess har ändrat deras syn på sake, herregud behöver man verkligen skriva det uppenbara till er vatnik, är ni korkade eller spelar ni bara...
Citera
2024-03-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Men Ukriana är fortfarande en självständig stat och har varit så sedan uppbrottet från sovjet.

Du har missat att det pågår ett krig i Ukraina just nu? Förlorar Ukraina slutar Ukraina att existera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Menar du att påverkanskampanj inte skulle kunna genomföras bara för att Kiev anordnar omröstning, betyder det att Sverige är immuna mot påverkanskampanjer eftersom Svenska myndigheter anordronar Svenska val, berätta gärna mer om din oerhörda insikt vatnik

Vi är alla påverkbara. Det är så demokrati fungerar och därför många tror att Putin kommer anfalla Sverige. Enligt mig alltså.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Syftet med NATO kan man knyta till ändringen av grundlagen 2008, man ändrade att militären kan sättas in mot medborgarna. Svenskar är idioter men tom de skulle börja ifrågasätta order om att mörda medborgare lite här och där. Vad som krävs är en armé utan anknytning till befolkningen vilket är NATO.

Det är alltså NATO/FN som kommer för er, tar era hem och sätter er i ett koncentrationsläger för avrättning. Det är redan planerat.
Citera
2024-03-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nej det var fel av mig.
Däremot kan även sansade bedömare erkänna att Krim är väldigt PRO ryskt.

De är även väldigt PRO ukrainskt.
Citera
2024-03-08, 16:19
Medlem
Citat:
Jag kallar inte Finland för svenskt. jag säger att Finland var en del av Sverige då. Inte nu.
Med din logik är Ryssland Svenskt eftersom svenska nordbor (vikingar) grundade det som kom att bli ryska riket (och Ukraina också för den delen).

Ja världen hänger ihop. Du är på rätt väg här. Därför rätt innehållslöst med makter mot varandra år 2024.
Citera
2024-03-08, 16:20
Medlem
Citat:
Jag skiter i vad du tror om jag ska vara ärlig eftersom du helt uppenbart är en ny rysk Vatnik eller bara efterbliven och sitter och heilar på helgerna.
Sverige har gått med i NATO nu. Och det var en av de stora valfrågorna 2022.
Att vara "neutral" när ryssen känner sig krigshungrig är inte en bra strategi.

Nyss var jag bög och kommunist. Nu heilar jag och är nazist. Din argumentation är förvånansvärt stark.
Citera
2024-03-08, 16:20
Medlem
Aversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Haha, de är 30-50 åringar som inte gjort lumpen och inte varit med om kalla kriget. Fredskadade individer. Sverige har aldrig varit neutralt mot Ryssland. Du är helt obildad och vet inte ens varför den nordiska alliansen inte blev av och varför Sverige inte gick med i Nato som Danmark och Norge.

Tog du åt dig, boomer?

Sverige har haft alla möjligheter till fortsatt neutralitet. Med ett eget kärnvapenprogram i topp, avancerat flygvapen, tekniskt överlägsen vapentillverkning och långdistansrobotar så hade vi utan tvekan kunnat avskräcka vem som helst, inklusive Ryssland.
Men istället så har ni pissat bort alltihop på obegränsad invandring för minst 3-400 miljarder per år och en allmänt sossig inställning till det mesta, istället för att TRO PÅ SVERIGE och SVENSKARNA.
Att ha ett försvar på 3-4% av BNP hade knappt märkts av om landet varit välskött från början.

Istället sitter ni boomers där nu med era ölmagar, drink i handen och tycker det är jättebra att vi går med NATO, eftersom ni själva sålt ut landet som ni ärvde.
Citera
2024-03-08, 16:21
Medlem
Citat:
De är även väldigt PRO ukrainskt.

Det är säkert delat ja.
Men det finns rysk majoritet i vissa delar av Ukraina.
Citera
2024-03-08, 16:21
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Du har missat att det pågår ett krig i Ukraina just nu? Förlorar Ukraina slutar Ukraina att existera.
Jag tror du missar hela poängen, frågan om natomedlemskap skedde ju redan 2002.
Citera
2024-03-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja världen hänger ihop. Du är på rätt väg här. Därför rätt innehållslöst med makter mot varandra år 2024.

Ja jag håller med. Därför borde Ryssarna dra sig tillbaka från Ukraina tillbaka till 1991års gränser och betala krigsskadestånd till Ukraina. Och sedan kan de slita invadera sina grannar. Då blir det fred i Europa igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in