2024-03-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Exakt det jag sagt hela tiden. Här i Sverigesattes inga trupper.

Ah, så om jag invaderar Kalingrad, erövrar Kalingrad så har Ryssland inte blivit invaderat eftersom omrpådet nu är Svenskt? Din logiska förmåga är fan helt fantastisk.
Citera
2024-03-08, 16:12
Avslutad
Äntligen är Sverige medlem i NATO - och Sverige är därmed att betrakta som uppmarschområde åt NATO.

Perfekt att:

. Sverige blir en del av en större internationell helhet.
. Ryzzland hotar oss inte längre.
. Högern tar ett stort steg framåt - vänstern trängs undan.
. Kritik mot Turkiet och Ungern har tystnat = Sverige blir allt vuxnare och mindre av tonårigt besserwiser-land.
. Sverige samarbetar med Turkiet mot PKK och andra kurdiska terrorister som aldrig velat Sverige väl.
. Svenska soldater kommer naturligtvis att strida i andra länder vid behov, det är hela poängen med NATO. En för alla, alla för en.

Länge leve NATO!!!

Citera
2024-03-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Så om Sverige anordnar en omröstning om huruvida Ukraina vill tillhöra Ryssland eller inte så kommer absolut ingen påverkan ske alls?

I de ställen det bor en majoritet ryssar ser jag det som rätt naturligt att de röstar för Ryssland. Men Krim tillhör Ukraina. Det är det korrekta.
Citera
Medlem
Citat:
Jag anser inte att vi minskar krigets risker. Därav
In syn.
Ditt tal om homosexualitet blir mest konstigt givet skillnaden att vara bög i väst kontra öst. Vad det nu har med saken att göra.

Ja, i öst måste man bli militär för att kunna böga runt öppet.
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/xuncxc/russian_soldier_bonding_time_interrupted_by_bomb/

Hur minskar vi krigsrisken genom att ingå en försvarsallians efter att Ryssen hotat att bomba och invadera oss?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Ändå lite märkligt att man ger Ryssland sina kärnvapen och sedan 8 år efteråt börjar prata om natomedlemskap.

Varför då? Mycket kan hända på 8år. De ville bli självständiga och kravet på kärnvapnen var en del av uppgörelsen.
Citera
2024-03-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ah, så om jag invaderar Kalingrad, erövrar Kalingrad så har Ryssland inte blivit invaderat eftersom omrpådet nu är Svenskt? Din logiska förmåga är fan helt fantastisk.

Men om du kallar Finland för svenskt på grund av historia borde det falla sig naturligt att kalla Ukraina för ryskt på grund av samma historia..
Citera
Medlem
Citat:
Så du menar att Ukrainas regering g ordnade val som inte var korrekt? Det stämmer nog att Ukraina har demokratiska brister som du säger.

Vart har du fått att det var ukrainsas regering som ordnade valen? De hade ingen tillgång till Krim vid tidpunkten, så varför skulle de ordna ett val där?
Citera
Medlem
Citat:
Inte enligt Kiev som anordnade röstningen. Men demokrati är kanske bara intressant om resultatet blir ”rätt”?

Menar du att påverkanskampanj inte skulle kunna genomföras bara för att Kiev anordnar omröstning, betyder det att Sverige är immuna mot påverkanskampanjer eftersom Svenska myndigheter anordronar Svenska val, berätta gärna mer om din oerhörda insikt vatnik
Citera
2024-03-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ja, i öst måste man bli militär för att kunna böga runt öppet.
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/xuncxc/russian_soldier_bonding_time_interrupted_by_bomb/

Hur minskar vi krigsrisken genom att ingå en försvarsallians efter att Ryssen hotat att bomba och invadera oss?

För att jag åter igen INTE tror Ryssland har avsikten att invadera Sverige. Däremot är kukmätartävlingar kärnvapenmakter emellan livsfarligt. Och ett Ryssland som känner sig trängt kan bli farligt.
Citera
2024-03-08, 16:16
Medlem
Citat:
Men om du kallar Finland för svenskt på grund av historia borde det falla sig naturligt att kalla Ukraina för ryskt på grund av samma historia..

Jag kallar inte Finland för svenskt. jag säger att Finland var en del av Sverige då. Inte nu.
Med din logik är Ryssland Svenskt eftersom svenska nordbor (vikingar) grundade det som kom att bli ryska riket (och Ukraina också för den delen).
Citera
2024-03-08, 16:17
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Varför då? Mycket kan hända på 8år. De ville bli självständiga och kravet på kärnvapnen var en del av uppgörelsen.
Men Ukriana är fortfarande en självständig stat och har varit så sedan uppbrottet från sovjet.
Citera
2024-03-08, 16:17
Medlem
Citat:
För att jag åter igen INTE tror Ryssland har avsikten att invadera Sverige. Däremot är kukmätartävlingar kärnvapenmakter emellan livsfarligt. Och ett Ryssland som känner sig trängt kan bli farligt.

Jag skiter i vad du tror om jag ska vara ärlig eftersom du helt uppenbart är en ny rysk Vatnik eller bara efterbliven och sitter och heilar på helgerna.
Sverige har gått med i NATO nu. Och det var en av de stora valfrågorna 2022.
Att vara "neutral" när ryssen känner sig krigshungrig är inte en bra strategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in