2024-03-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det är alltid massa snack. Jag har inte missat turkarnas snack heller. Men det verkar glömt.
Tyvärr anser jag det vara fantasier att Ryssland på allvar skulle vilja invadera Sverige militärt.
Däremot när kärnvapenmakter står öga mot öga och hetsar varandra kan ett enkelt misstag leda riktigt illa.

Ah så det är bara relevant med handling alltså. Isf var det 1944 som Ryssen attackerade oss senast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Det är inte komplext. Det har bara funnits en nation som hotat Sverige militärt på över 70 år nu.

Kan väl tilläggas att det säger väl en del om bristen på allvar om Ryssland hotat invadera oss i 70 års tid men fortfarande inte kommit till skott…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NativeVLAN
Många som rullar i sina gravar just nu... Att detta genomfördes utan omröstning är riktigt jävla unket.

Var ett riksdagsval mellan ansökan och inträde. 88% av rösterna lades på partier som var för att gå med i NATO.
Citera
2024-03-08, 15:44
Medlem
[quote=Kratatch|87600539]Ah så det är bara relevant med handling alltså. Isf var det 1944 som Ryssen attackerade oss senast.[/QUOTE

Och Norge hotades av allierades invasion innan tyskarna gjorde slag i saken. Vilket ju gör det underligt att samma Norge nu är med de allierade. Om vi nu skall backa nästan 100 år.
Citera
2024-03-08, 15:46
Medlem
Citat:

Och Norge hotades av allierades invasion innan tyskarna gjorde slag i saken. Vilket ju gör det underligt att samma Norge nu är med de allierade. Om vi nu skall backa nästan 100 år.

Varför kan inte ni troll citera ordentligt?
Fanns NATO under WW2 alltså? Spännande, berätta mer. Norge hotades inte med en invasion. Tyskland gjorde. Du vet tyskarna som invaderat Norge?
Citera
2024-03-08, 15:48
Medlem
Citat:
Denna fråga är komplex och alla nötter som polariseras kring ett solklart ja eller nej är de stora hoten. Världen är inte fullt så enkel. Finns argument åt båda håll vilket gör frågan mer komplex än en fotbollsmatch.
Tror Sveriges velande med en neutralitetspolitik få ändå trodde på inte var till gagn för oss. Och när sedan Finland blev ett Natoland var det vägs ände för Sveriges tunna skenheliga neutralitet. Nu får vi den stabilitet i norden som åtminstone Putin hade villat vara utan.
Ryssen kommert fortsätta kränka våra gränser oavsett. Ryssen har ju tyvärr lite svårt med ditt och mitt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ah så det är bara relevant med handling alltså. Isf var det 1944 som Ryssen attackerade oss senast.

Och skall du blanda in andra världskriget ser jag verkligen fram mot hur du logiskt för ihop England/Frankrike i samma allians som Tyskland…
Citera
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Du är nog mer trollkonto än vad jag är din hjärndöde drönare. Det enda era hjärnceller är kapabla till är att repetera och upprepa propaganda från statstelevisionen. NATO är en "fredsallians".
"Nu är det dags för NATO att skicka in trupper till Ukraina." Jag menar....hör ni inte er själva...? Jävla sågspån.
Den enda köttvågen som kommer slaktas är Svenska ungdomar som kommer åka till ett främmande land för USA´s räkning när de åker på nya äventyr i den vilda jakten på olja och oligarkers militärindustriella intressen. Fortsättning följer...
Om Nato skulle skicka trupper så är det frivilligt för medlemsländerna att delta, och man skickar framför allt utbildade yrkessoldater och inte ungdomar. Om Nato skulle välja att bistå Ukraina med personal så skulle det förmodligen röra sig om luftförsvar i form av en no-fly zone för att förhindra att Ryssland attackerar civila mål, och inte att placera 18-åriga Kalle och Pelle vid fronten.
Citera
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Kan väl tilläggas att det säger väl en del om bristen på allvar om Ryssland hotat invadera oss i 70 års tid men fortfarande inte kommit till skott…
Så tänkte alla att Ryssland hade lämnat Kinas sista varning hela tiden sen vips så invaderade de Ukraina. Vi lever inte i samma värld som för tre år sedan.
Citera
2024-03-08, 15:49
Medlem
Citat:
Och skall du blanda in andra världskriget ser jag verkligen fram mot hur du logiskt för ihop England/Frankrike i samma allians som Tyskland…

England och Frankrike var inte allierade med Tyskarna under andra världskriget.
Eller tror du att Ryssarnas hot kommer göra så att deras eventuella ansökan till NATO kommer godkännas inom en snar framtid?
Citera
2024-03-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Varför kan inte ni troll citera ordentligt?
Fanns NATO under WW2 alltså? Spännande, berätta mer. Norge hotades inte med en invasion. Tyskland gjorde. Du vet tyskarna som invaderat Norge?

Troll?
Du vet alltså inte om att England hade långt gång planer på att ockupera Norge innan Tyskarna gjorde detta.
Detta för Norges strategiska placering gentemot brittiska öarna. Och du kallar mig troll du okunnige.
Citera
2024-03-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tror Sveriges velande med en neutralitetspolitik få ändå trodde på inte var till gagn för oss. Och när sedan Finland blev ett Natoland var det vägs ände för Sveriges tunna skenheliga neutralitet. Nu får vi den stabilitet i norden som åtminstone Putin hade villat vara utan.
Ryssen kommert fortsätta kränka våra gränser oavsett. Ryssen har ju tyvärr lite svårt med ditt och mitt.

Enligt mig är ryssens intresse derasgamla sfär av Sovjetunionen. De ligger illa till. Men ej Sverige enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in