Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
Ja, för det blir absolut billigare att på egen hand bygga upp en tillräckligt stark militär förmåga för att avskräcka Ryssland utan NATO i ryggen, din lågintelligenta jubelidiot.
Vore fint om du kunde hålla dig i ditt shithole country och sluta lägga dig i saker som inte har med dig att göra, landsförrädare.
Det är intressant att folk i gemen tänker som du. Istället för att fläska upp ett svenskt eller nordiskt försvar oberoende av Nato(USA), blir ni istället kåta i byxan av att överlåta svenskt territorium och därmed vårat militära självbestämmande över sagda territorium till det sjunkande skeppet USA?
Varför tror ni att de långsiktiga konsekvenserna av detta innebär ökad trygghet? Det enda som nu sker är att Ryssland omvärderar skandinavien i sina militära kalkyler och uppgraderar hotbilden eftersom de nu har ytterligare en officiell front mot nato(USA). Oj vad trygg jag känner mig helt plötsligt när amerikanska bombplan börjar flyga över svensk mark och amerikanska vapensystem riktade mot Ryssland befinner sig på svensk mark. Supertryggt! Det kan ju absolut inte vara så att USA spelar stormaktsspel och använder Sverige och Finland som två proxybrickor mot Ryssland? Nej nej, dom agerar givetvis helt altruistiskt och vill skydda svennebanan och finnkalle mot den onda ryssen som vilket ögonblick som helst kommer våldta och döda svenskar!
Och när någon påpekar det uppenbara kallar ni dom landsförrädare och rabblar upp ord som vatniks, som ni innan kriget inte ens visste existerade.
Herrejesus jävlar vad lågbegåvade natobögar är! Jag hoppas ni blir glada när era barn och barnbarn blir tvingade att marschera in i döden med prideflaggan fastsydd på armen. Rabblandes den heliga värdegrund innan slutet. Era överherrar i EU och USA kommer säkert minnas era nobla offer.