2024-03-07, 08:31
Medlem
VoiceofDestructions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
Typiskt avundsjukan när folk har råd att unna sig något andra inte har.
Har man en bil för flera hundatusen förstår jag om man vill sminka den med en skylt för 6200kr det är ju billigt sett till bilens värde.
Citat:
Alla prioriterar olika
Citat:
När anlände avundsjukan till denna tråd, innan din kommentar?
Nyfiken på hur du ser på kreditköp. Inkluderar det att unna sig något, som andra inte har, kanske en bil?
Citat:
Alla prioriterar olika
Uppenbarligen!
Citera
2024-03-07, 09:19
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
Har man en bil för flera hundatusen förstår jag om man vill sminka den med en skylt för 6200kr det är ju billigt sett till bilens värde.
Alla prioriterar olika

Skulle nog vilja påstå att nästan alla nya bilar idag kostar flera hundratusen. En ny volvo börja väl någonstans på 400k kr.
Citera
2024-03-07, 09:21
Medlem
Blaskas avatar
Folk vill särskilja sig lite. Reklam för företag. Någon form av humor. Jag tycker det är lite kul att se.
Citera
2024-03-07, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Skulle nog vilja påstå att nästan alla nya bilar idag kostar flera hundratusen. En ny volvo börja väl någonstans på 400k kr.
Skulle vilja påstå 600’ finns väl bara någon enstaka modell för strax under 500’
Citera
2024-03-07, 09:38
Medlem
VoiceofDestructions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Folk vill särskilja sig lite. Reklam för företag. Någon form av humor. Jag tycker det är lite kul att se.
Fast om du läste trådstarten, så går det ju knappt att se vem som äger bilen.
Citera
2024-03-07, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceofDestruction
"Vanliga" regplåtar är alldeles gratis, så varför då betala för andra?
Det var en del av ämnet, om du undrar, vilket du inte gör.

Nu vet jag inte vad ni tjafsar om men "vanliga" regplåtar kostar också pengar.
Citera
2024-03-07, 09:47
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Tips: läs trådstarten i såfall.

https://transportstyrelsen.se/avgift...gisterhallning

Om du skall skallbenstrolla så är ett tips att ha åtminstone delar av enkelt kontrollerad fakta korrekt annars faller det hela platt.
Citera
2024-03-07, 09:48
Medlem
Barentss avatar
Det var underbart när personlig skylt kom ca 1989 och jag köpte genast en XXXXXX. När jag parkerade i Stockholm så stannade ofta turister och tog ett foto bredvid min bil. När jag såg något motsvarande på gatan så tutade vi till varann. Stockholmsnytt, radion, ringde upp mig och jag intervjuades.

Jag hade först tänkt ta AAAAAA (som kostar 1 mkr i England) men den var upptagen. Sedan tänkte jag ta ÖÖÖÖÖÖ men då i början ingick inte de svenska bokstäverna. Så jag fastnade för XXXXXX.

Det räckte med 10 år så jag förnyade inte, och noterade att intresset sjönk ganska snabbt. Och nu finns knappast några kvar där jag bor.

(FB) Roliga personliga registreringsskyltar
Citera
2024-03-07, 09:53
Medlem
DoktorNos avatar
Jag har inget emot personliga regplåtar eller att det kostar en slant att skaffa en. De finansierar antagligen kostnaderna för de vanliga regplåtarna som inte kostar många kronor att kvittera ut.

Det enda jag har lite svårt att förstå är de som väljer personlig plåt utifrån bilen den ska sitta på. T.ex att ha "Volvo940" på sin 940 och sen får man dras med skylten även om Volvon efter tre år byts ut mot en Skoda.

Fast det är en kul present att ge i julklapp eller till någon som fyller år.

Undrar om det är någon som har sitt användarnamn på flashback som personlig regplåt?
Citera
2024-03-07, 10:49
Medlem
Citat:
Tips: läs trådstarten i såfall.

Har så gjort och konstaterar att du inte har länkat till den reklamkampanj du pratar om. Förmodligen på grund av att det inte pågår en reklamkampanj.
Citera
2024-03-07, 10:59
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Skylten "AMG" eller "Porsche" på en en fin AMG/Porsche ser ju ballt ut. Porsche verkar inte finnas, så passa på Porsche-ägare!

Man får inte ha produkt- eller företagsnamn utan medgivande från aktuellt företag. Så Porsche är inte en tillåten skylt.
Citera
2024-03-07, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Inkomster till statskassan - Nya affärer!
Njaej - pengar till trafiksäkerhetsarbetet är väl mera rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in