2024-03-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Måste förklara, korkad, förstår jag inte? varför så sur? Tack för förklaringen!
OK. Sorry om jag blev för grinig men jag tycker så illa om kommunisterna som stödjer Putin.
Citera
2024-03-07, 12:03
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Korrigerat rubriken så den blev mera konkret och inte kan förväxlas, till exempel med de sovjetiska bombningarna sommaren 1944 /MOD
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-03-07 kl. 12:31.
Citera
2024-03-07, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Hur försvarar man ett land med Bombplan? Ska de fälla atombomber här vid krig? Räcker det inte med ryssarnas?

Världen har blivit helt galen, styrs av psykopater och idioter 🤣

Perfekt att amerikanska bombplan samövar med svenska flygvapnet i syfte att säkra Sverige inom ramen för NATO. Sverige är tryggare än någonsin tidigare.
Citera
2024-03-07, 12:27
Medlem
Oerhört korkade människor som tycker det är coolt att B52r flyger över Stockholm. Dessa fega mördarmaskiner är ju djävulens påhitt.

Tror ni Hanois invånare tycker dem är coola?

Puckon!
Citera
2024-03-07, 12:34
Avslutad
Citat:
Kan du diskutera något du själv inte gillar utan att använda epitet eller personliga påhopp? Hur skulle en sådan diskussion ser ut för dig? Testa kommentera min kommentar igen kan bli bra!]

[QUOTEUrsprungligen postat av YP4XQ
Hade de här flygen ens med NATO att göra? Det är väl det andra avtalet där vi sålt ut stjärten till USA och att de får ha sin personal och sina medborgare på våra baser fritt, och som jag förstår det med åtalsimmunitet?

Varför får så många ickesvenskar så mycket bättre avtal med staten än svenskfödda? Vad fan händer?][/quote]

Förstår att du inte vet vad "epitet" är för något. Ovanstående i din text har jag fetmarkerat typiska epiteter. Det är inte vad du trodde.

Spela lite lagom kränkt ...

Vissa måste nog vänja sig vid tanken att vi trätt in i en annan tidsålder. För Ryssvänliga sekten är det förstås en allvarlig backpeddling till tider då Kreml ökar sin övervakning och skamlösa indoktrinering på sina undersåtar, och skyller allt ett förstående hot som bara är en produkt av den vanliga Ryska förmågan att dela in världen i fiender och möjliga offer i framtiden . Inga andra alternativ finnes
Senast redigerad av Upplyften 2024-03-07 kl. 12:39.
Citera
2024-03-07, 12:43
Medlem
KjellKjellborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikefit
För att ni ryssar ska bli rädda (och uppenbarligen fungerar det utmärkt).

Så alla som är kritiska mot Nato/Usa är ryssar? What??
Citera
2024-03-07, 12:44
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Hur försvarar man ett land med Bombplan? Ska de fälla atombomber här vid krig? Räcker det inte med ryssarnas?

Vad är det för trams? Självklart så är det bara bra att rysspulingarna vet att vi har stöd av USA.
Vilka jävla jubelidioter det finns på FB.
Citera
2024-03-07, 12:45
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKjellborn
Så alla som är kritiska mot Nato/Usa är ryssar? What??
Kanske inte ryssar men definitivt idioter.
Citera
2024-03-07, 12:47
Medlem
Citat:
Hur försvarar man ett land med Bombplan?

Genom att använda dem mot fienden, t.ex. med kryssningsrobotar.

Citat:
Ska de fälla atombomber här vid krig? Räcker det inte med ryssarnas?

Om nu ryssarna redan satt in kärnvapen mot Sverige, vilket de ju planerade under Kalla kriget, så har i alla fall jag inget emot att USA sätter in taktiska kärnvapen mot ryssarnas landstigningsförband. Som man bäddar får man ligga.

Citat:

Lite galnare har den blivit, ja. Men det är knappast NATOs fel.
Citera
2024-03-07, 13:00
Medlem
Citat:

Om du hade bemödat dig med att söka information på andra forum än "en doing doing värld" och flashback hade du vetat att det pågår en stor övning i norra delarna av norden där just dessa bombplan är en del av. För din information kan planen transportera mer än atombomber
Citera
2024-03-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Oerhört korkade människor som tycker det är coolt att B52r flyger över Stockholm. Dessa fega mördarmaskiner är ju djävulens påhitt.

Tror ni Hanois invånare tycker dem är coola?

Puckon!
Så med din briljanta logik ska vi förbjuda allt som varit med i något krig? Ska vi utveckla nya vapen efter varje krig? Låt mig gissa, du har ett livstids medlemskap i Svenska Freds?
Citera
2024-03-07, 13:04
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Hade de här flygen ens med NATO att göra? Det är väl det andra avtalet där vi sålt ut stjärten till USA och att de får ha sin personal och sina medborgare på våra baser fritt, och som jag förstår det med åtalsimmunitet?

Varför får så många ickesvenskar så mycket bättre avtal med staten än svenskfödda? Vad fan händer?
Jag vet inte svaret på din fråga. Men avtalet direkt med USA heter DCA.
Citat:
Sverige och USA undertecknade den 5 december 2023 ett avtal om försvarssamarbete, ett så kallat defence cooperation agreement (DCA-avtal). I denna promemoria föreslås dels att DCA-avtalet ska godkännas, dels ett antal författnings-ändringar som är nödvändiga för att Sverige ska kunna uppfylla sina förpliktelser enligt avtalet
.
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/departementsserien-och-promemorior/2024/01/ds-20242/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in