• 4
  • 5
2024-04-21, 00:37
Medlem
Hunden007s avatar
Med risk att låta bitter så är detta bevis på att inte kvalserie funkar utan att det funkar.

Vimmerby har tur och får 3 poäng för väsby behöver ta målvakten sedan möter man ett Halmstad på stranden. Med kul att kvalserien har varit spännande till omgång 10.
Citera
2024-04-21, 08:52
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Med risk att låta bitter så är detta bevis på att inte kvalserie funkar utan att det funkar.

Vimmerby har tur och får 3 poäng för väsby behöver ta målvakten sedan möter man ett Halmstad på stranden. Med kul att kvalserien har varit spännande till omgång 10.

Är ju Kristianstad som helt och hållet sumpar läget!

Med 3 omgångar kvar leder man ned 5 poäng men lyckas bara ta ett enda poäng på de tre avslutande rundorna.
Citera
2024-04-21, 09:32
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift

Med 3 omgångar kvar leder man ned 5 poäng men lyckas bara ta ett enda poäng på de tre avslutande rundorna.

Vimmerby vinner fem raka matcher i inspurten, därfør får vi njuta sändningar från Arena Hansson Konsult & Konstruktion kommande säsong.
Citera
2024-04-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vimmerby vinner fem raka matcher i inspurten, därfør får vi njuta sändningar från Arena Hansson Konsult & Konstruktion kommande säsong.

HC Dalen:
-"Vi byter namn på vår ishall till Scandiamäklarna Center, det ligger riktigt bra i munnen eller hur?"

Almtuna:
-"Vi synar, och höjer till Upplands Bilforum Arena"

Vimmerby:
-"Hold my beer"
Citera
2024-04-21, 12:52
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift

jo sant men jag föredrar bäst av 7 serie oavsett om det är SHL mot HA eller HA slutspel.

Hört att man i hockeyettan kommer gå mot detta.
Citera
2024-04-22, 10:05
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
HC Dalen:
-"Vi byter namn på vår ishall till Scandiamäklarna Center, det ligger riktigt bra i munnen eller hur?"

Almtuna:
-"Vi synar, och höjer till Upplands Bilforum Arena"

Vimmerby:
-"Hold my beer"

Treårsavtal: https://www.dagensvimmerby.se/nyhete...nya-arenanamn/

Citat:
Patrik Hansson och Vimmerby Hockey är överens om ett treårigt avtal till att börja med.

– För oss kommer det betyda mycket. Jag tror det blir lite roligare för alla i Vimmerby också med ett seriöst namn och ett lokalt företag som syns en hel del. Efter en trögstartad vinter har vi verkligen medvind nu, så det kommer hända mycket kul i framtiden. Då är det kul att vi kan vara med här.

Hur har du tänkt kring namnet?

– Jag har lekt med det lite och tror att Arena Hansson Konsult & Konstruktion blir det bästa. Jag tror det kommer funka.

Hur tror du att det kommer tas emot?

– Det finns säkert en del som kan störa sig, men generellt tror jag de flesta tycker att det är kul med ett namn på arenan och inte bara Vimmerby ishall. Jag hoppas att det ska tas emot väl av spelarna och publiken. Vi får utvärdera efter tre år, men om allt rullar på som det ska kommer vi nog fortsätta efter det också.

Fantastiskt genomslag, om jag någonsin behøver konsultera och konstruera av en fulltatuerad Hanson før ett uppdrag i norra Kalmar län så vet jag numera exakt var jag skall vända mig
Citera
2024-04-22, 12:43
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:

Fantastiskt genomslag, om jag någonsin behøver konsultera och konstruera av en fulltatuerad Hanson før ett uppdrag i norra Kalmar län så vet jag numera exakt var jag skall vända mig
Jag fördrar faktiskt namnet "Vimmerby ishall" framför sådant där.
Citera
2024-04-22, 15:03
Medlem
Citat:

Håller Hansson på betongborning eller Fiber nedgrävning?
Känns inte som ett seriöst företag efter kollat hemsidan.

Vad det gäller kval, så kommer alltid något lag bli missgynnat.
Och Kristianstad hade sin chans och sumpade den på egen hand.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in