2024-03-05, 17:20
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysCrazyInCats
Ja exakt. Sociala medier kan man vara utan men internet är värre då allt är via internet idag.

Men det är illa om det visar sig vara något allvarligare. Det finns mycket på FB, men framförallt messenger som inte bör läckas och hamna i fel händer. För mig är det ingen fara, men det finns de som kommer ha stor problem..

Ja man är verkligen beroende av internet vare sig man vill eller inte.

Håller med, spännande att se vem som tar på sig attackerna, Ryssland? Har dom fejjan i Ryssland eller har dom någon värdelös kopia?
Citera
2024-03-05, 17:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Kan man inte stänga av Ryssland från internet så kan de ha ett internt Putinnet i stället? Ingen vill ha dem på nätet ändå.
Citera
2024-03-05, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Kanske är detta ryssens vedergällning för att vi gick med i NATO?

Fast det här problemet är globalt och inte bara i Sverige.
Citera
2024-03-05, 17:22
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Skriv av er hos Aftonbladet, kan vara skönt att ha nån att prata med.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dierna-strular

Hahahah var det någon som såg kuken i den chatten som privatpersoner lägger upp bilder med vad de gör? På Aftonbladet alltså. Var uppe bara några sekunder. Skulle precis ta snap på det men det försvann nästan direkt.

En kille la alltså upp en bild på sin erigerade penis ovanifrån han stod med vita strumpor och med en text under i stil med: ”jaha då får man börja rokrunka istället”.
Citera
2024-03-05, 17:23
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Ja absolut, men tror man verkligen att man är så viktig och skriver så känsliga grejer att man personligen skulle bli hackad kanske man sätter sig själv på en liten viktighets-pidestal😅

Haha ja jag har iaf aldrig hört att nån hacker har läckt nakenbilder eller otrohetskonversationer från Facebook
Citera
2024-03-05, 17:23
Medlem
VoktorDodkas avatar
Nu kom jag in
Citera
2024-03-05, 17:24
Medlem
Kom in på FB men vete fåglarna hur länge det varar.
Citera
2024-03-05, 17:24
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Tänker att det kan ju driva utvecklingen framåt också.
En ddos-attack måste det ju kunna hittas något vettigt skydd mot, någon gång.

Tycker ordet "hackare" får oförtjänt mycket "credd" också, att ddosa siter är fan ingen makaber prestation. En hacker i mina ögon är någon som iaf gör något lite mer avancerat eller smart.

För övrigt intressant att se om Facebook upplever något tapp på medlemmar av sånt här, många här i tråden verkar redo att logga ut för evigt och det här verkar vara en hjälp på traven för vissa.

Håller med. Men den här gången verkar det inte ens ha med nåt sånt att göra. Verkar bara va nåt strul.
Citera
2024-03-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-01-01
Funkar inte för någon.

Kan läsa konversationer fortfarande?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Var säker på att Facebook stängt av mig igen. Skönt att inte vara ensam. Synd bara att jag började jiddra med lösenorden.

Undra om hackarna satt upp en "dummie" dvs alla som frenetiskt försöker logga in och byta lösenord så hamnar allt hos hackarna.

Undra hur mycket uppgifter de kan få tag på den lilla tid det ligger nere och hur många som fått panik...
Citera
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Fast det är ganska unikt att alla sociala medier går ner samtidigt. Fast det säger väl iofs något om centraliseringen av våra sociala medier. I stort sett allihop ägs av samma bolag och körs från samma servrar.

Twitter/X verkar inte drabbat av vad jag kan se?

Det är endast Facebook och Instagram som ligger nere. Dessa två ägs av Meta. Så att så unikt är det inte att det sker.
Citera
Medlem
Farbaute666s avatar
Ja, jag kan inte logga in, helt plötsligt. Det fungerade fram till för cirka någon timma sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in