2024-03-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Får nästan panik av att inte ha tillgång till facebook, då mitt extrajobb finns på plattformen.

Verkligen inte smart av det företaget att ha det så. Meta är väl inget att lita på?
Citera
2024-03-05, 18:43
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Verkligen inte smart av det företaget att ha det så. Meta är väl inget att lita på?
Jag vet inte, det dom sysslar med kretsar helt kring Facebook. Sedan jag började jobba extra med det där 2014 kan jag inte minnas att det legat nere, men hur som helst fungerar det nu igen och förhoppningsvis fortsätter det så.
Citera
2024-03-05, 18:44
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Idioter lägger upp känslig information av halva livet sitt på fejsboken som kan hackas men det är jag som är korkad?

Ok, vi säger så

Nu byter du spår. Du kallade först folk idiot över att de blev så ledsna över att tjänsten låg nere. Som att det skulle vara ett hot mot alla fjortisar som inte kan lägga upp någon bild när du inte förstod varför.
Citera
2024-03-05, 18:49
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Det skulle jag inte vara så säker på.

Den här nyheten kom igår.

"Millions Of Google, WhatsApp, Facebook 2FA Security Codes Leak Online.
Security experts advise against using SMS messages for two-factor authentication codes due to their vulnerability to interception or compromise. Recently, a security researcher discovered an unsecured database on the internet containing millions of such codes, which could be easily accessed by anyone."

https://www.forbes.com/sites/daveywi...s-leak-online/

Är inte det där snömos? En databas med koder? Vadå för koder?

Hur menar de att de ska fånga upp sms? Inte omöjligt förstås, men ofantligt mycket mer besvärligt än utan sms verifiering....
Citera
2024-03-05, 18:50
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
tydligen har nätet legat nere i hela världen

Nja.
Citera
2024-03-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Är inte det där snömos? En databas med koder? Vadå för koder?

Hur menar de att de ska fånga upp sms? Inte omöjligt förstås, men ofantligt mycket mer besvärligt än utan sms verifiering....

Tyckte att det var lite lustigt att nyheten kom en dag innan. Men ja det kanske bara är slumpen.
Citera
2024-03-05, 19:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Nej det är du som är korkad. Folk var oroliga över att deras konton blivit kapade. Vilket är en legitim oro då många har känslig information/bilder där.
Vad är det för idioter som lägger upp känslig information på internet, och tror att det är lagrat i något bankvalv?
Reality Check
Citera
2024-03-05, 19:15
Medlem
Jag kom heller inte in men det gör jag nu men jag kommer inte in på google
Citera
2024-03-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag kom heller inte in men det gör jag nu men jag kommer inte in på google

Vilken googletjänst kommer du inte in på?
Citera
2024-03-05, 19:24
Medlem
Jag kommer in genom att gå in på gmail och se på dom svar jag fått på facebook. Däremot kan jag inte komma in på facebook direkt utan att angelösenord.

För fan jag har glömt lösenordet och skiter i detta. Så i fortsättningen väljer jag bakvägen.
Citera
2024-03-05, 19:31
Medlem
Inte märkt någonting och använt iaf två tjänster regelbundet utan några som helst problem. Faktiskt 3, utan problem.

Flyttar de vissa konton till någon ny feature / eu-dom / reglering som test? Men något gått snett?

Såg precis att någon på FB lagt upp en meme:

"I survived the Facebook outage 2024 03 05"
Senast redigerad av kurrekurrekutta 2024-03-05 kl. 19:37.
Citera
2024-03-05, 19:49
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2215
Okej, så helt plötsligt ska man Inte ha tvåfaktorsautentisering? Vad ska man använda sig av då? Eller är tricket att inte ha några sociala medier alls?

Nej, man ska inte använda SMS-tvåfaktorsautentisering. Man ska använda andra tvåfaktorsautentiseringar, än SMS-verifiering. Använd en tvåfaktorsautentisering app.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in