2024-12-16, 19:20
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Poland och Danmark ska vi slå. Vi kommer topp 2. Tyskarna bra.
Känns som Sverige brukar ha en hög lägstanivå. Danmark har ett gediget lag dock, idel utlandsproffs och Pernille Harder toppar nog alla svenskor, möjligen undantaget Ryttin Karneryd dock, som jag tycker är extremt bra. Men Sverige är nog ändå mest det lag i världen där helheten är större än delarna. Hoppas det håller i sig
Citera
2024-12-16, 21:00
Medlem
Flundran90s avatar
Sverige och Danmark möts två gånger innan Em. Känns som det kommer bli jämnare i matchen mellan oss och Danmark, då båda lagen kommer vara så inlästa på varandra.
Citera
2024-12-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Sverige slapp iaf att hamna i samma grupp som England och Frankrike.

Nja, går vi vidare från gruppen väntar Frankrike eller England i kvartsfinal.

Kommer vi bara tvåa i gruppen så väntar Spanien i semi om vi slår gruppettan Fra/Eng.

Tuff lottning.
Citera
2024-12-16, 23:16
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Kommer vi bara tvåa i gruppen så väntar Spanien i semi om vi slår gruppettan Fra/Eng.

Tuff lottning.
Ja, ser ut som vi får den potentiellt tuffare halvan då. Skulle vi däremot sluta 1a, vilket inte är omöjligt, så får vi väl ett träd som skulle kunna innehålla Italien/Belgien, Norge och så Frankrike/England. Det blir lite lättare, men bara något. Vill vi vinna Em så spelar det ju ärligt talat inte så stor roll ändå.
Citera
2024-12-24, 10:07
Medlem
Lite överraskande kanske men kul
Citat:
Upplevelseinstitutet släppte under hösten resultatet från sin enkät ”Sportnavigatorn” för 18:e gången.
Och där konstateras att damlandslaget i fotboll har det allra starkaste varumärket 2024.
”Damlandslaget i fotboll har tagit sig till toppen och är i dag Sveriges starkaste varumärke inom landslag. Att de överträffar så väletablerade rättigheter som Tre Kronor och herrlandslaget visar vilken otrolig resa damfotbollen har gjort”, säger Peter Viklund, analyschef på Upplevelseinstitutet, om undersökningen.

https://www.expressen.se/sport/fotbo...-nagot-gratis/
Citera
2024-12-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Tuff lottning.

Eller Holland. Finns väl ingen garanti att Frankrike eller ens England går vidare från den gruppen. En av de där 3 kommer ju ryka i gruppen.

Huvudsaken var att Sverige undvek en lottning med Tyskland/Frankrike/Spanien + England för då hade det kunnat bli tufft att ens gå vidare från gruppen. Danmark ska Sverige ändå slå tycker jag, även om vi nog är kapabla att förlora mot dem också.

Bäst skulle vara att vinna gruppen. Så man undviker Spanien i en eventuell semifinal, då utgår jag från att Spanien vinner sin grupp. Någon av Fra/Eng/Ned kommer det ju bli oavsett om man blir etta eller två. Men etta eller tvåa kan göra rätt stor skillnad för möjlighet att nå finalen med typ Italien/Norge (Island) istället för Spanien i en eventuell semi.
Citera
2024-12-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Lite överraskande kanske men kul

https://www.expressen.se/sport/fotbo...-nagot-gratis/

Kul kanske men såna undersökningar får man nog ta med ett lass salt. Vem vet vilken agenda företaget har? Det rör sig om oerhört subjektiva värderingar.
Citera
2024-12-26, 02:49
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Kul kanske men såna undersökningar får man nog ta med ett lass salt. Vem vet vilken agenda företaget har? Det rör sig om oerhört subjektiva värderingar.

De verkar åtminstone vara seriösa, då de har sysslat med detta i 18 år. Sedan har ju både herrlandslaget och Tre Kronor haft det väldigt tungt de senaste åren, medan damlandslaget har prenumererat på mästerskapsmedaljer.

https://upplevelseinstitutet.se/om-oss/

Citat:
Upplevelseinstitutet har byggt upp Sveriges största databas med en mängd statistik kopplat till evenemangsupplevelser. Databasen spänner från år 2000 och innehåller flera hundra evenemang och flera tusen sponsorobservationer vilket möjliggör en mängd intressanta jämförelser, omvärldsanalyser och index.
Citera
2024-12-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
UEFA Women's Euro 2025

Grupp A
Schweiz
Norge
Island
Finland

Grupp B
Spanien
Portugal
Belgien
Italien

Grupp C
Tyskland
Polen
Danmark
Sverige

Grupp D
Frankrike
England
Wales
Nederländerna

Spännande grupper. Allt kan hända. Spelades ju ett antal träningsmatcher o EM-kvalmatcher för nån vecka sen och lite hum får man kanske vart varje nation befinner sig men det är inte förrän i vår när träningsmatcher innan EM och även UWCL når sin slutfas som man kan börja ana form osv.

Dock - min gissning vilka som tar två översta platserna per grupp:
Norge o Finland
Spanien o Italien
Tyskland o Danmark
Frankrike o Nederländerna.

Om Sverige spelar sin omställningsfotboll istf "anfallsfotboll" (som mot Serbien o Luxemburg), så kan de ha en chans. Inte annars. Går alldeles för långsamt och mot de "större nationerna" så har de inte en chans o kunna äga bollen en längre stund.
England har tappat mycket sen EM-22 och det ska mycket till för att de ska hinna ikapp med skador o annat innan nästa sommar. Har ju vart hiskeliga problem med ACL-skador.

Kul att damlandslaget är mest populära bland alla landslag. Men det är ju inget de vinner matcherna med. Där är det målen som räknas o inte hur populära tjejerna är.
Citera
2025-01-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Spännande grupper. Allt kan hända. Spelades ju ett antal träningsmatcher o EM-kvalmatcher för nån vecka sen och lite hum får man kanske vart varje nation befinner sig men det är inte förrän i vår när träningsmatcher innan EM och även UWCL når sin slutfas som man kan börja ana form osv.

Dock - min gissning vilka som tar två översta platserna per grupp:
Norge o Finland
Spanien o Italien
Tyskland o Danmark
Frankrike o Nederländerna.

Om Sverige spelar sin omställningsfotboll istf "anfallsfotboll" (som mot Serbien o Luxemburg), så kan de ha en chans. Inte annars. Går alldeles för långsamt och mot de "större nationerna" så har de inte en chans o kunna äga bollen en längre stund.
England har tappat mycket sen EM-22 och det ska mycket till för att de ska hinna ikapp med skador o annat innan nästa sommar. Har ju vart hiskeliga problem med ACL-skador.

Kul att damlandslaget är mest populära bland alla landslag. Men det är ju inget de vinner matcherna med. Där är det målen som räknas o inte hur populära tjejerna är.

"Mest populära" haha du fantiserar. Ingen jag känner kollar på skiten och jag skulle aldrig se damfotboll, kvalitén är skrattretande dålig.
Citera
2025-01-04, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
"Mest populära" haha du fantiserar. Ingen jag känner kollar på skiten och jag skulle aldrig se damfotboll, kvalitén är skrattretande dålig.

Inte jag som fantiserar. Det va en undersökning som gjordes av nåt universitet (motsv) och som fick fram resultatet ang "mest populära landslaget" hos de som svarade.
Det har visats på sociala medier också och främst på SVT:s konton.
Jag småler åt själva resultatet och att det kom där i slutet av 2024 när grupplottning o allt till EM-slutspelet va gjord.
Citera
2025-01-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Inte jag som fantiserar. Det va en undersökning som gjordes av nåt universitet (motsv) och som fick fram resultatet ang "mest populära landslaget" hos de som svarade.
Det har visats på sociala medier också och främst på SVT:s konton.
Jag småler åt själva resultatet och att det kom där i slutet av 2024 när grupplottning o allt till EM-slutspelet va gjord.

Den där "undersökningen" tror jag inte ett dugg på. Ett genusprojekt av några feminister! Ingen jag känner kollar på damfotboll! Det är ju för helvete bara att kolla på publiksifforna, där ser du vilket landslag som är populärast. Ingen vill se damfotboll!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in