2024-03-04, 20:09
Medlem
Storstark68s avatar
Enligt en ny undersökning bor Sveriges lyckligaste invånare i...tatadaaa...Eskilstuna. Samtidigt är det en jävla efterfrågan på skyddsvästar sedan flera år:
"Det är framför allt barn som är runt 12 år och uppåt som bär skyddsväst i Eskilstuna, men det har även kommit in orosanmälningar med barn i skyddsväst som är yngre än så."

Vad tycker ni om detta s.k mode där det alltså är inne att vara gängkriminell? Hur galet kan detta land bli när s.k lyckliga småungar ser upp till gansterpack?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...et-ar-ett-mode
Citera
2024-03-04, 20:12
Medlem
Tyckte det där med att folk i Eskilstuna var extra lyckliga var rätt fishy faktiskt.

Att ungar tar efter det som uppfattas som coolt och lite farligt är inget nytt. Mina ungar hade värsta knarkarlingot när de var elva, för det var då de såg Breaking Bad.
Citera
2024-03-04, 20:41
Avstängd
nidbilds avatar
Det nya mångkulturella Sverige där barn bär skyddsvästar, vilken orubbligt tragisk utveckling. Politiker made.
Citera
2024-03-04, 20:49
Medlem
Jag röstade på Ulf Kristersson för att han lovade kameror i hans hemtrakt Eskilstuna som kunde räddat livet på de som blivit skjutna där. Nu bör varannan tonåring skyddsväst och militära vapen!!! Nej jag röstar på sossarna nästa val!
Citera
2024-03-04, 21:47
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Jag röstade på Ulf Kristersson för att han lovade kameror i hans hemtrakt Eskilstuna som kunde räddat livet på de som blivit skjutna där. Nu bör varannan tonåring skyddsväst och militära vapen!!! Nej jag röstar på sossarna nästa val!
Lycka till med det! Med S, plus deras vänsterpolare, vid rodret lär inget konstruktivt hända.
Citera
2024-03-04, 22:49
Bannlyst
Inte så konstigt. Det var ett barn som blev skjuten i Norsborg för några år sedan. Man får upp notiser hela tiden med skottlossningar. Så här var inte Sverige för bara några år sedan!
Citera
2024-03-05, 03:45
Medlem
Bertil85s avatar
Det är väll en så kallad innesak att bära skyddsväst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in