• 8
  • 9
2024-03-06, 00:24
Medlem
Hm,
jag vill ha fräscht vatten till vinet, inte något fickljummet.
Mycket förvånad över hennes uteblivna reaktion på detta...så hennes prat var nog mest som någon påtalade här på FB att hon ville flascha i massmedia som väl är det enda hon blivit kändis för.
Citera
2024-03-08, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fine, ursprungligen franskt. Fortfarande en stolthet även i Schweiz då de finaste hotellen har speciella Evian vattenkaraffer på borden.
Evian ligger preciiiis på gränsen mellan Frankrike och Schweiz med fin utsikt mot Genevesjön, som ju ligger i Schweiz.
Helt rätt, jag bor där själv. Det var antagligen inte kranvatten, på en del dyrare ställen kör dom mineralvatten i karaffer. Sen tycker jag det är idiotiskt eftersom kranvattnet är alpkällvatten med högre kvalite
Citera
2024-03-08, 08:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Helt rätt, jag bor där själv. Det var antagligen inte kranvatten, på en del dyrare ställen kör dom mineralvatten i karaffer. Sen tycker jag det är idiotiskt eftersom kranvattnet är alpkällvatten med högre kvalite
Sant. Önskar vi hade hälften så gott vatten. Här i Stockholm är det inte så tyvärr. Bäst vatten i Sverige har imho mindre svenska byar längs Norges gräns.
Citera
2024-03-08, 10:49
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Hon har inte varit på någon vanlig mellanklass krog här, utan något finare.

Det mest troliga är att det inte var vanligt kranvatten i karafferna.

Jag var i Schweiz/Sankt Moritz för ett år sen och jag har aldrig sett en Cola för 80spänn, ens på resturang (nej jag gick inte på de dyraste ställena heller)

Hon är ju miljonär, så vad fan gnäller hon för?
Citera
2024-03-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Hon är ju miljonär, så vad fan gnäller hon för?
Vattnet blir inte mindre dyrt bara för att man har gott om pengar.
Citera
2024-03-09, 05:54
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
Vid en första anblick så låter det ju sjukt med 900 spänn för ett glas vatten, men om man fördjupar sig lite så förstår man att dom var 17 personer.. fan vet hur mycket vatten dom drack men tycker verkligen inte det är något att bli upprörd av.
Det lär ju inte heller varit en korvkiosk dom satt och åt på.

På Alchemist i Köpenhamn har jag aldrig hört någon gråta ut om priset. Man väljer själv var man äter och dricker.
Senast redigerad av Nico77 2024-03-09 kl. 06:04.
Citera
2024-03-10, 00:29
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Vattnet blir inte mindre dyrt bara för att man har gott om pengar.

Ja, du har onekligen en poäng. Men samtidigt kan man ju tycka att en restaurang ska kunna informera kunderna om vad saker kostar. Om karafferna står framme så kan de väl ställa fram en liten skylt bredvid där det står vad en karaff vatten kostar, och även om det är vanligt kranvatten eller minderalvatten?
Citera
2024-03-10, 00:51
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Varför bry sig överdrivet mycket? Är inte hela denna storien mest förtäckt reklam för Blondinbullen?
Citera
2024-03-10, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlitze
Ja, du har onekligen en poäng. Men samtidigt kan man ju tycka att en restaurang ska kunna informera kunderna om vad saker kostar. Om karafferna står framme så kan de väl ställa fram en liten skylt bredvid där det står vad en karaff vatten kostar, och även om det är vanligt kranvatten eller minderalvatten?
Det fetade har jag inte sagt något om.

För övrigt tror jag fortfarande att det handlade om någon form av kuvertavgift. Var i alla fall förr väldigt vanligt på restauranger i södra Europa. Kunde dock inte finna något sådant i menyn, men en sådan avgift kan gälla vissa tider, exempelvis enbart kvällstid.
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Varför bry sig överdrivet mycket? Är inte hela denna storien mest förtäckt reklam för Blondinbullen?
Blondinbella gjorde ett inlägg på Instagram, som Expressen nappade på.

Varför skulle Expressen göra reklam för Blondinbella? De skriver nog om det som säljer.
Citera
2024-03-10, 12:42
Medlem
Vanstertrollets avatar
"Det har blivit dyrt här i Schweiz."
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto