Citat:
Ursprungligen postat av
Kallebrogen
Kan du förklara?
Man har träning som en stor del av sitt liv och ser att det vore roligt att arbeta med det. Jag köper det.
Det som händer sen är mindre kul, om det inte är så att man är ekonomiskt oberoende och bara vill göra det på kul.
Säg att man börjar arbeta på SATS. Du börjar på nivå 1. Du har en satt timlön som bara räknas när du tränar någon. Den timlönen kommer jag inte ihåg i huvudet men är inte bra. Du måste som ny gå igenom lista på nya medlemmar där det ingår en timmes PT och då ska du sälja in paket.
Annars går arbetsdagen och du får inte en krona betalt.
De första 2 veckorna tror jag det är har du en garantilön dock.
Det är väldigt mkt slit, väldigt mkt admin och mejla, ringa etc för att boka. Sen ska du på den timmen locka in personen att betala galna pengar för dig som är nyexad. Det finns de som har nivå 2 och 3 också.
Väljer du att starta eget direkt så är det samma där men ännu svårare då du inte får någon lista att ringa på. Vilka ska du ragga in förutom familj och vänner? Då kommer också Skatteverket att knacka på dörren och du märker att det är omöjligt att få in en bra lön.
Personlig tränare är för att man tycker det är jävligt roligt men man ska vara medveten om att man får jobba stört många timmar utan lön och den totala lönen en månad är inte speciellt bra mot vad man lägger ner.
I dagens läge också där det finns mkt på appar, youtube, instagram etc så tycker jag PT är ett utdöende yrke.
Ja, jag har själv arbetat på SATS.