2024-03-03, 22:53
Medlem
Tja! Ville dela med mig av ett gitarr projekt, kom grna med synpunkter hg som lgt taskigt som motiverande s lnge de finns ngon form av motivering tar jag emot allt med ppna armar!!

https://soundcloud.com/montonmonolog/champagne

P.s r det bara ett utkast inget frdigt!
Citera
2024-03-04, 01:54
Medlem
Ja nog var det monotont. Allt jag hr r ppna strngar och en enformig rytm.
Citera
2024-03-04, 12:51
Medlem
Det har du rtt i, r stmt i ppet fmaj7.

Trkigt att du tyckte de va enformigt fr frska hitta ngot stt att gra det mer ron fngade 🤪
Citera
2024-03-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Ja nog var det monotont. Allt jag hr r ppna strngar och en enformig rytm.

Tack fr feedback!!
Citera
2024-03-06, 22:18
Medlem
Jag har kokat ihop ett annat project. Fastnade starkt fr rytmen ni finner i gitarren den dr "diving Diving" rytmen. Ah annars r det vll inget speciellt med lten, nskar all form av feedback! Speciellt mixing tips d det r de jag vill utvecklas mest inom

Finns inget sng d min rst r allt annat n optimal och tyvrr r trummorna, data-trummor

https://soundcloud.com/montonmonolog...social_sharing
Citera
2024-03-15, 23:58
Medlem
Detta r en lt jag suttit p Bankat fram ett tag o hade uppskattat all form av feedback frn era sjlar.
Det r ngot frsk till en "riktigt" lt av mig. r verkligen ingen sngare o optimalt hade varit ifall man kunde infrskaffa sig en kompis som la sngen istllet fr mig men men.

I alla fall all feedback tas emot med ppna armar specielt mixing feedback, Puss o Kram

https://soundcloud.com/montonmonolog...-an-akward-hug
Citera
2024-04-02, 14:13
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonotonMonolog
Tja! Ville dela med mig av ett gitarr projekt, kom grna med synpunkter hg som lgt taskigt som motiverande s lnge de finns ngon form av motivering tar jag emot allt med ppna armar!!

https://soundcloud.com/montonmonolog/champagne

P.s r det bara ett utkast inget frdigt!

Jangly jangly ! Lter faktiskt som ngot Neil Young kunnat ha gjort.
Det r bara att fortstta att lgga p resten, det fattas en melodi fr lyssnaren att relatera till , fint med ackord som bryter flytet 2:00 och framt.
Ser ingenting som kan g fel med kompet . men det r lngt ifrn frdigt

Can't Look Into Eyes Anymore : Spnnande tempobyten i gitarren (som hller intresset uppe) . Detta r absolut ngot att fila vidare p... Sorgsna desmttade mollackord har alltid sin publik. Den hr lten och den frsta r i stort sett basen fr kompgitarrens arr.
Citera
2024-04-02, 20:55
Medlem
Puss o kram p dig!
Kul i hra att de finns hopp ven fr mig, tackar o bokar fr din tid.

De r som du sger de r en grund men de behvs en hammare som bankar fram en helhet. Drmmen r vl att smikra ngon till att sjunga o hjlpa mixa men men vi fr se vad som hnder
Citera
2024-04-02, 21:22
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Puss o kram p dig!
Kul i hra att de finns hopp ven fr mig, tackar o bokar fr din tid.

De r som du sger de r en grund men de behvs en hammare som bankar fram en helhet. Drmmen r vl att smikra ngon till att sjunga o hjlpa mixa men men vi fr se vad som hnder

Can't Look Into Eyes Anymore - r skitbra. Trummorna passar som en smck och r kompetent spelade med baktakt och allt (alternativt programmerade ,men det hrs inte). Jag tnker att det r s nra svensk blues man kan komma. Tnker p grupper som Wannadies och dyl. Sdr 90.tals sound.
St p. Bara fortstt
Citera
2024-04-02, 23:22
Medlem
Tack King, fr lyssna in mig p wannadies!
O kra p tills slutet av livet
Citera
2024-04-03, 00:09
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Tack King, fr lyssna in mig p wannadies!
O kra p tills slutet av livet

Har lyssnat igen p din frsta lt.
Jag mste sga (som stonare) S ska du medalj av mig. Det mrks att du r en djuping. Och har ngot att sga fr alla som fortfarande har ett ppet hjrta till din sorts musik.
Och det gller fr din andra lt ocks.
Grattis. Naturbegvning som rockar fett p sitt stt
Senast redigerad av Upplyften 2024-04-03 kl. 00:12.
Citera
2024-04-03, 10:14
Medlem
Krlek frn mig till dig din lilla musik sork ❤️❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här