2024-03-03, 22:53
Medlem
Tja! Ville dela med mig av ett gitarr projekt, kom gärna med synpunkter hög som lågt taskigt som motiverande så länge de finns någon form av motivering tar jag emot allt med öppna armar!!

https://soundcloud.com/montonmonolog/champagne

P.s är det bara ett utkast inget färdigt!
Citera
2024-03-04, 01:54
Medlem
Ja nog var det monotont. Allt jag hör är öppna strängar och en enformig rytm.
Citera
2024-03-04, 12:51
Medlem
Det har du rätt i, är stämt i öppet fmaj7.

Tråkigt att du tyckte de va enformigt får försöka hitta något sätt att göra det mer öron fångade 🤪
Citera
2024-03-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Ja nog var det monotont. Allt jag hör är öppna strängar och en enformig rytm.

Tack för feedback!!
Citera
2024-03-06, 22:18
Medlem
Jag har kokat ihop ett annat project. Fastnade starkt för rytmen ni finner i gitarren den där "diving Diving" rytmen. Ah annars är det väll inget speciellt med låten, Önskar all form av feedback! Speciellt mixing tips då det är de jag vill utvecklas mest inom

Finns inget sång då min röst är allt annat än optimal och tyvärr är trummorna, data-trummor

https://soundcloud.com/montonmonolog...social_sharing
Citera
2024-03-15, 23:58
Medlem
Detta är en låt jag suttit på Bankat fram ett tag o hade uppskattat all form av feedback från era själar.
Det är något försök till en "riktigt" låt av mig. Är verkligen ingen sångare o optimalt hade varit ifall man kunde införskaffa sig en kompis som la sången istället för mig men men.

I alla fall all feedback tas emot med öppna armar specielt mixing feedback, Puss o Kram

https://soundcloud.com/montonmonolog...-an-akward-hug
Citera
2024-04-02, 14:13
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonotonMonolog
Tja! Ville dela med mig av ett gitarr projekt, kom gärna med synpunkter hög som lågt taskigt som motiverande så länge de finns någon form av motivering tar jag emot allt med öppna armar!!

https://soundcloud.com/montonmonolog/champagne

P.s är det bara ett utkast inget färdigt!

Jangly jangly ! Låter faktiskt som något Neil Young kunnat ha gjort.
Det är bara att fortsätta att lägga på resten, det fattas en melodi för lyssnaren att relatera till , fint med ackord som bryter flytet 2:00 och framåt.
Ser ingenting som kan gå fel med kompet . men det är långt ifrån färdigt

Can't Look Into Eyes Anymore : Spännande tempobyten i gitarren (som håller intresset uppe) . Detta är absolut något att fila vidare på... Sorgsna ödesmättade mollackord har alltid sin publik. Den här låten och den första är i stort sett basen för kompgitarrens arr.
Citera
2024-04-02, 20:55
Medlem
Puss o kram på dig!
Kul i höra att de finns hopp även för mig, tackar o bokar för din tid.

De är som du säger de är en grund men de behövs en hammare som bankar fram en helhet. Drömmen är väl att smikra någon till att sjunga o hjälpa mixa men men vi får se vad som händer
Citera
2024-04-02, 21:22
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Puss o kram på dig!
Kul i höra att de finns hopp även för mig, tackar o bokar för din tid.

De är som du säger de är en grund men de behövs en hammare som bankar fram en helhet. Drömmen är väl att smikra någon till att sjunga o hjälpa mixa men men vi får se vad som händer

Can't Look Into Eyes Anymore - Är skitbra. Trummorna passar som en smäck och är kompetent spelade med baktakt och allt (alternativt programmerade ,men det hörs inte). Jag tänker att det är så nära svensk blues man kan komma. Tänker på grupper som Wannadies och dyl. Sådär 90.tals sound.
Stå på. Bara fortsätt
Citera
2024-04-02, 23:22
Medlem
Tack King, får lyssna in mig på wannadies!
O köra på tills slutet av livet
Citera
2024-04-03, 00:09
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Tack King, får lyssna in mig på wannadies!
O köra på tills slutet av livet

Har lyssnat igen på din första låt.
Jag måste säga (som stonare) Så ska du medalj av mig. Det märks att du är en djuping. Och har något att säga för alla som fortfarande har ett öppet hjärta till din sorts musik.
Och det gäller för din andra låt också.
Grattis. Naturbegåvning som rockar fett på sitt sätt
Senast redigerad av Upplyften 2024-04-03 kl. 00:12.
Citera
2024-04-03, 10:14
Medlem
Kärlek från mig till dig din lilla musik sork ❤️❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här