• 1
  • 2
2024-03-05, 08:31
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
Juden Sandler r vl mest uppskattad fr sina komiska roller? Jag gissar att det r s han stller in sitt minspel nr han ska uttrycka allvar eller seriositet?

Jag tnkte jag ville se honom nr han spelar juden Danny Friedman i Netflixkomedin You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah, men jag abonnerar inte p Netflix, s jag fr vl se om jag kan snylta p ngon bekant som stdjer Netflix. Synd p Spaceman. Boken verkar bra, faktiskt, nr jag lser om den.

OT men vill du se "You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah" fr Sandler s lr du bli besviken, han r knappt med i den filmen. Det r mer en Chickflik. Dremot r resten av hans familj med i stora portioner
Citera
2024-03-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
OT men vill du se "You Are So Not Invited to My Bat Mitzvah" fr Sandler s lr du bli besviken, han r knappt med i den filmen. Det r mer en Chickflik. Dremot r resten av hans familj med i stora portioner

OT ocks: Ja det duger fint! Kul att hans familj r med! Och jag vill se den fr att kolla hur den marknadsfr ideologi och vrderingar, och om den r lika politisk som judendomsfilmen Shiva Baby, t.ex, som r en mycket intressant expos ver judisk kultur, mer n vad proffskritiker erknner.

Jag mste heller inte se just (((Adam Sandler))). Inte nr jag ser en film, men i huvudet, kan jag dessutom frvxla honom med (((Adam Driver))) eller till och med de ldre (((Patrick Dempsey))) och (((Ben Stiller))). Jag har verkonsumerat film under senare r, det r inte sunt.

Och jag gillar chickflicks. Original-Mean Girls s mycket att jag inte vgat se den nya nnu. Barbie var kul fast den var ett plagiat p sig sjlv frn Lego Movie (en helt annan scenografi, frsts, och det var avkastning nog!). Tysk-amerikanskan Katherine Heigl i 27 klnningar r kul, Bridget Jonesarna och Made of Honor med just Dempsey gillade jag ocks. Fast ingen av dem trumfar Notting Hill! De r dessutom jttebra att se tillsammans med en "chick".
Senast redigerad av ZweiLife 2024-03-05 kl. 12:13. Anledning: grammatik
Citera
2024-03-10, 20:03
Medlem
kyrkstockens avatar
Har ftt kmpa mig igenom filmen. Tog fyra dar.

Jag tycker historien r fr tunn fr att gra film av (det dyraste mediet). Privathistorian r ungefr lika kul som braking the waves. Isabella Rossolini r bara en trkig gammal krring.

Iden kunde frvaltas bttre.

Nu hll jag p och somna av Sandler som delstens-handlare ocks fast mnga sa att han var jttebra. Sandler r inte dlig, jag tycker bara det saknas en historia att bertta
Citera
2024-03-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Jag tycker historien r fr tunn fr att gra film av (det dyraste mediet). Privathistorian r ungefr lika kul som braking the waves. Isabella Rossolini r bara en trkig gammal krring.

Iden kunde frvaltas bttre.

Nu hll jag p och somna av Sandler som delstens-handlare ocks fast mnga sa att han var jttebra. Sandler r inte dlig, jag tycker bara det saknas en historia att bertta

Klarade faktiskt av att se skiten i en sittning, fantastiskt trkig och meningsls film. Samma knsla hade jag nr jag till sist sg The Whale.
Citera
2024-03-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Jag frstr dig, tror jag. Uncut Gems "handlar" mer om karaktrernas beteenden. Dessa r mest begripliga fr en judisk publik. Har man intresse av judisk kultur, finns en strre chans att man uppskattar filmen.
Citera
2024-03-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Klarade faktiskt av att se skiten i en sittning, fantastiskt trkig och meningsls film. Samma knsla hade jag nr jag till sist sg The Whale.

The Whale har verkligen inte mycket att ge. Den lobbades fram som ett viktigt msterverk. Det beror p den tungsinta judiska regissren Aronofskys kulturella och sociala status i viktiga kretsar.

mnet r iof tacksamt i dagens formerade inklusionskultur, dr offerkoftan har blivit ett vackert plagg, och allt som inte andas vit styrka ska framhllas.
Citera
2024-03-11, 19:09
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag gillar frsta halvan och sen gr det utfr.
Bara filmen hade haft en knorr, men nu kndes allt lite menlst. Den dr kramen som skulle vara fin kndes ocks menls samt fel.

Vrna om tvsamhet. Ta hand om den du lskar. Frsumma ej. Ja, det r djupt
Citera
2024-03-20, 22:03
Medlem
Hrlig scifirulle! Ger den 7/10. Bra soundtrack och Sandler gr en bra insats. Kan rekommenderas framfrallt fr scifi-fans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in