2024-03-02, 13:04
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=GMUz...%3ATheNational

Tydligen s har dom dragit dit tusentals arbetare som bygger upp det istllet. Sljer andras lgenheter efter dom fixat till det, lgenheter till folk som dom har ddat eller tvingats bort.

En del hus ser ju rtt okej som dom har byggt men nr man kollar p filmen s har dom gjort mnga hus med bara skal, s det ser fint och nytt p utsidan men inuti s finns ingenting, bara betongvggar. Knns som en inspelningsplats s att det ska se bra ut p utsidan.

Fr att man ska bo dr s mste man stndigt ha ett rysk pass, vart man n gr.

Att folk ens vgar bo dr, d mste man nd vara jvligt desperat. Nu r ju kriget rtt stillastende men om Ukraina fr mer vapen s kommer det hnda lite s kriget r lngt ifrn ver.

Om jag hade vart Ryssbyggledare s hade jag fokuserat p att bygga vid stranden, schyssta lgenheter, hotell och en lng fin strand och promenad strk men det sg man inget av. Det r ju sllan man kan bygga helt frn scratch som dom har kunnat gra hr. Hela staden var ju helt demolerad.

Hela grejen r helt absurd, bygger upp en stad som dom sjlva har frstrt men inte till Ukraina utan till dom sjlva.
Citera
2024-03-02, 13:09
Medlem
Bra, d slipper vi betala fr uppbyggnaden av Ukraina efter kriget.

Vilken del av Ukraina var det Ryssland frst brjade kriga om? Halvn eller? Och nu r halva Ukraina snart i ryska hnder. Vrt det?
Citera
2024-03-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone

Vilken del av Ukraina var det Ryssland frst brjade kriga om? Halvn eller? Och nu r halva Ukraina snart i ryska hnder. Vrt det?

Halva? Tittat p en karta?
Citera
2024-03-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Halva? Tittat p en karta?

Uppdatera mig grna. Hur stor del av Ukraina har Ryssland tagit ver? Vilka av de strre stderna pratar vi om?

Ont. Rtt galet att Ryssland redan brjat bygga upp stderna de ockuperat. Borde ju inte va svrt fr ukrainarna att bomba ner skiten nr de r klart av ryssen eller?
Bilden av att Putin ska knna sig rdd fr Nato knns inte riktigt trovrdig nr han redan erknner mariupol som ryskt.

Ukraina har vl ftt lngdistans robotar av jnkarna. Ska de skjuta in i Ryssland eller p egen mark med dessa?

Vad r prisnivn p de upprustade lgenheterna i Mariupol?
Senast redigerad av Sierra.Leone 2024-03-02 kl. 13:23.
Citera
2024-03-02, 13:20
Medlem
Citat:

Det r vl alltid vrt att frsvara sitt land. Varfr skulle det inte vara det?
Citera
2024-03-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det r vl alltid vrt att frsvara sitt land. Varfr skulle det inte vara det?

Minns jag rtt handlade det om frhandlingar/utpressning om en stad (halvn(?)) som pgtt sedan 2014-2016.

Jag tnker shr. Vill ryssen ha ngon del som tillhrt Ryssland fr 150r sedan r det inte vrt att frstra resten av landet och offra en massa mn fr det.
Ex. Vill Ryssland ha nn liten skit by i Haparanda/Norrland r det inte vrt att fucka upp Boden, Stockholm, Kiruna m.m samt 50tusen svenskar fr det. Frhandla och ls det istllet. Slava ukraini i all ra, men jag tror deras beslut att g i krig mot ryssen var dumt och att det har kostat mycket mer n vad det smakat.
Senast redigerad av Sierra.Leone 2024-03-02 kl. 13:36.
Citera
2024-03-02, 13:38
Avstngd
Igentckta massgravar.
Citera
2024-03-02, 13:46
Medlem
Citat:

Tror vi kommer betala fr teruppbyggnad oavsett. stra delen sen 2014.
Citera
2024-03-02, 13:55
Medlem
nnu en video https://www.youtube.com/watch?v=L77V...hannel=SkyNews

Ryssarna har byggt en stor bas i staden. Dom river mer hus n vad dom hinner bygga. Ett snyggt modernt lgenhetshus som dom har byggt, r redan frstrt d vatten har gtt ned till nsta lgenhet sg vldigt weird ut.
Men dom flesta bor fortfarande i snderbombade hus utan vatten eller strm

Trots fuskbygge s mste det nd kosta en hel del, att dom vgar bygga upp redan.
Citera
2024-03-02, 14:04
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
https://www.youtube.com/watch?v=GMUz...%3ATheNational

Tydligen s har dom dragit dit tusentals arbetare som bygger upp det istllet. Sljer andras lgenheter efter dom fixat till det, lgenheter till folk som dom har ddat eller tvingats bort.

En del hus ser ju rtt okej som dom har byggt men nr man kollar p filmen s har dom gjort mnga hus med bara skal, s det ser fint och nytt p utsidan men inuti s finns ingenting, bara betongvggar. Knns som en inspelningsplats s att det ska se bra ut p utsidan.

Fr att man ska bo dr s mste man stndigt ha ett rysk pass, vart man n gr.

Att folk ens vgar bo dr, d mste man nd vara jvligt desperat. Nu r ju kriget rtt stillastende men om Ukraina fr mer vapen s kommer det hnda lite s kriget r lngt ifrn ver.

Om jag hade vart Ryssbyggledare s hade jag fokuserat p att bygga vid stranden, schyssta lgenheter, hotell och en lng fin strand och promenad strk men det sg man inget av. Det r ju sllan man kan bygga helt frn scratch som dom har kunnat gra hr. Hela staden var ju helt demolerad.

Hela grejen r helt absurd, bygger upp en stad som dom sjlva har frstrt men inte till Ukraina utan till dom sjlva.
Det dr r bara en fasad. Propaganda fr det egna folket.
Citera
2024-03-02, 14:38
Medlem
Citat:
Uppdatera mig grna. Hur stor del av Ukraina har Ryssland tagit ver? Vilka av de strre stderna pratar vi om?

Ont. Rtt galet att Ryssland redan brjat bygga upp stderna de ockuperat. Borde ju inte va svrt fr ukrainarna att bomba ner skiten nr de r klart av ryssen eller?
Bilden av att Putin ska knna sig rdd fr Nato knns inte riktigt trovrdig nr han redan erknner mariupol som ryskt.

Ukraina har vl ftt lngdistans robotar av jnkarna. Ska de skjuta in i Ryssland eller p egen mark med dessa?

Vad r prisnivn p de upprustade lgenheterna i Mariupol?
Va ? S putin r inte rdd fr nato bara fr att han byggt ett skal p ett hus i mariupol ? Ni ryska araber borde studera mer svenska.
Citera
2024-03-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Va ? S putin r inte rdd fr nato bara fr att han byggt ett skal p ett hus i mariupol ? Ni ryska araber borde studera mer svenska.

Ryska amerikanska japanska araber kanske? ni antirysstrolls fr rysstrolls att se genuina ut med er nonsens. Skrpning.

Halva Sverige r ryssar araber(vad menar man med detta? man hittar p massa udda saker som har ingen verklighetsfrankring, och om dom hade araber dr, och? Det har vi med i mngder, normala mnniskor har inget emot dom som r icke extrema/religsa) etc. bara fr dom inte har samma sikter som er verkar det som. Men innerst inne vet ni att detta kriget bara varit frdelse och lidande fr vanligt folk. Alla krigshetsare har blod p sina hnder, bde ryssarnas och ukrainares.

Jag avskyr krig. Man borde gjort allt fr att undvika det. Finns ju folk som profiterar p krigen vilket r en stor anledning till varfr krig verhuvudtaget r en grej idag.

Tycker fan synd om alla ukrainare som stupat(ven ryssarna som inte vill kriga mot ukrainare men tvingats), Putin r typ gammal han kommer inte sitta vid makten frevigt liksom, dom borde ha vntat tills han avgtt eller ngot, frhandlat till dess eller ngot.

Det r tragiskt hela skiten, fan ta krig. Fan ta Putin ocks, ven om det finns anledningar till varfr situationen blev shr mest troligen(enbart galna mnniskor tror att dom oprovocerat brjar dda folk som r precis som ryssar bara sdr fr skojs skull) s tycker jag att han mste lgga ner vldet/brutaliteten. Och Z mste brja frhandla, dock s ska det terigen vara rttvisa villkor och detta mste Putin ocks fatta. Hur svrt ska det vara och lsa det liksom, why is it worth dying for? Man har skert glmt fr vad man ens krigade om typ.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-03-02 kl. 16:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in