2024-04-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Men det betyder då att om Trump betalar sina böter, överklagar och sen vinner överklagan, då borde han ju få pengarna tillbaka?

Ja och nej, nu blir det rejalt krangligt. Men i stort kan man saga att han far tillbaka det mesta. Dock inte premier och annat.

Med det ligger lite taktik i att ha en tredje part som satter up summan. De har namligen av nagon anledning en starkare position att hamta tillbaka borgenssumman. Om man betalt den sjalv sa maste man borja ytterligare en rattsprocess for att fa tillbaka pengarna. Helt vansinnigt, och som sagt, detta ligger begravt djupt i ratssprocessbockerna. Sa det ar inget jag kan flytande.
Citera
2024-04-04, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goodnplenty2
Ja och nej, nu blir det rejalt krangligt. Men i stort kan man saga att han far tillbaka det mesta. Dock inte premier och annat.

Med det ligger lite taktik i att ha en tredje part som satter up summan. De har namligen av nagon anledning en starkare position att hamta tillbaka borgenssumman. Om man betalt den sjalv sa maste man borja ytterligare en rattsprocess for att fa tillbaka pengarna. Helt vansinnigt, och som sagt, detta ligger begravt djupt i ratssprocessbockerna. Sa det ar inget jag kan flytande.

Jävlar.... Hädanefter ska jag inte klaga på svensk byråkrati.

Hur har det blivit så att dom krånglat till det så förbannat? För att avskräcka folk från att begå brott?
Citera
2024-04-04, 21:35
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Det har mer eller mindre inget gemensamt med kriminalrattslig borgen.
NYC målet är civilrättsligt.

Även Donald Trumps revisor och advokat har erkänt att de ljög i sina låneansökningar.
Donald har lämnat in överdrivna värderingar för 3 fastigheter.
40 wall street
7 springs
Trump tower.

I syfte att få lägre låneränta.

Över 20 år beräknas han ha tjänat 300 milj dollar.
Därav att han återbetalar300 milj samt 100 milj i punitive damages.

Slutsumman för punitive damages förväntas bli lägre ifall Donald Trump godtar straffboten såsom han gjorde när NYC AG stämde honom för att ha stulit pengar från sin barncancer fond och sedan spenderat pengarna på sin golfklubb
Citera
2024-04-04, 21:42
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse

Även Donald Trumps revisor och advokat har erkänt att de ljög i sina låneansökningar.
40 wall street
7 springs
Trump tower.

Slutsumman för punitive damages förväntas bli lägre ifall Donald Trump godtar straffboten såsom han gjorde när NYC AG stämde honom för att ha stulit pengar från sin barncancer fond och sedan spenderat pengarna på sin golfklubb

Nä nä stopp på belägg. Om det vore så så borde Bankerna vara målsägande.

Vad det handlar om enligt Letitia James själv är; "the art off the steal"

Jag ljuger inte det är hennes egna ord!
Citera
2024-04-04, 23:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:

40 wall street
7 springs
Trump tower.

Men varför vill ingen bank ha skadestånd? Skadeståndet är ingen "återbetalning". Det är ett rån av en maktberusad och korrumperad katastrof som snart kommer hamna på gatan.

Dessutom är det ju inte ett civilrättsligt mål. Det är NY mot Trump. Under ledning av en korrupt AG som kommer förlora allt innan detta är över.

Kan du verkligen inte skriva någonting som stämmer? När det enda som återtår är att förvränga verkligheten på flashback, då kan vi vara säkra på att allt hopp är ute.
Citera
2024-04-05, 01:11
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men varför vill ingen bank ha skadestånd? Skadeståndet är ingen "återbetalning". Det är ett rån av en maktberusad och korrumperad katastrof som snart kommer hamna på gatan.
MAGA virusets 3 stadier

1) Big Don är oskyldig. AG (insert name) är en Hillary supporter. Det är en häxjakt mot MAGA.

2) demokraterna är värre. De fuskar med

3) det är inget brott /det är ett brott/ det är ett harmlöst brott/ det kanske är ett brott men..

Personligen blir jag rätt glad när du är upprörd över att Donald Trump straffas av rätten.
Vore jag domare i målet skulle jag skicka orange man till Sing-sing för att jag stör mig på hans hamsterliknande frisyr. Btw
Jag såg ett roligt klipp på nätet. Delar i PM.
✌🏾✌️
Citera
2024-04-05, 01:14
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB

Har för mig att den lagändring som NYC gjorde innebär att AG är plaintiff i målet. Just för att bankerna inte ska kunna dra sig ur med en förlikning. Hursomhelst skålar jag för att orange man snart är ruinerad.

Vill du hjälpa maga rörelsen så donera. Varje dollar hjälper Big Don bekämpa deep state /räddar hans golfklubbar och privatplan från att utmätas
Citera
2024-04-05, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB

Ja hon sa att Trump ägnar sig åt "the art of the steal". Och det har hon ju rätt i.
Citera
2024-04-05, 07:12
Medlem
Citat:
Har för mig att den lagändring som NYC gjorde innebär att AG är plaintiff i målet. Just för att bankerna inte ska kunna dra sig ur med en förlikning. Hursomhelst skålar jag för att orange man snart är ruinerad.
Allmänt åtal kallas det på svenska, när åklagaren står som målsägare - den möjligheten finns i många typer av straffrättsliga fall, men det är nog mer ovanligt i civilmål som det ju var här.
Citera
2024-04-05, 18:52
Medlem
Citat:
Han har inte uttalat sig om den avgiften, sa det vet vi inte.

Men, det vi pratar om har ar som du sager (corr) inte en "Bail bond" utan en konstig lag som sager att man inte kan overklaga en civilrattslig boter utan att betala den forst. "appeal bond" Riktigt namn ar "supersedeas bond". Vilken ska tacka boter, kostnader, ranta m.m.

Det har mer eller mindre inget gemensamt med kriminalrattslig borgen.

Det där är ett missförstånd, Trump måste inte betala för att få överklaga, han måste betala för att annars kan utmätning ske innan överklagan är färdig.
Citera
2024-04-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Allmänt åtal kallas det på svenska, när åklagaren står som målsägare - den möjligheten finns i många typer av straffrättsliga fall, men det är nog mer ovanligt i civilmål som det ju var här.

I USA är det relativt vanligt att åklagaren stämmer företag civilrättsligt istället för åtal, det är även ganska vanligt mot privatpersoner som begått brott via sina företag. Speciellt när det handlar om stora pengar.
Citera
2024-04-05, 19:01
Medlem
Visar sig nu att Knight Specialty Insurance Company inte heller har nog likvida medel att täcka denna bond.
NY AG har därför nu begärt att de skall specificera vilka tillgångar de skulle kunna likvidera för att betala.
Om de inte kan visa att de har säljbara tillgångar plus likvida medel som täcker de 175miljoner som krävs så kommer deras bond ogillas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in