Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-hasse
Grejen med en bond är att de säkrar collateral och premier.
Bail bonds är utlån till ockerränta av typen smslån.
En vettig person hade säkrat en credit line istället för att pantsätta sin golfklubb som beslagtas ifall lånet inte återbetalas inom 30 dagar.
Don hankey äger nu Trump Doral samma sekund som Donald inte kan återbetala 175 milj dollar.
Jag har aldrig behövt en appeal bond så jag vet faktiskt inte vilket som är värst.
Men att en affärsman som är god för 8 miljarder (enligt utsago) inte kan få ihop 450milj dollar ter sig rätt märkligt.
Det är 5 procent av dennes netto förmögenhet och vilken bank som helst hade lånat ut summan i mot löfte om att förvalta övriga 7.5miljarder i tillgångar.
Inte sant?
Genomsnittlig ranta pa bail bonds ar mellan 10-15% med god kredit kan det hamna runt 6-8%. VIlket alltsa Motsvarar SE bankens personliga lan. (5-15%)
Detta galler i de stater dar det inte ar faststallt av lag. I de flesta stater (sa vitt jag vet) hamnar den pa en fast avgift av ung 10%. Som ska tas in av utstallaren INNAN Borgen betalas till ratten.
De 10% utgor hela beloppet som utstallaren kan ta in som inkomst (bruttovinst) pa lanet. Oftast tas den avgiften in I kontanter, men kan i vissa fall (stater) vara en kvarstad (lien) pa ett hus eller annan fast egendom.
ett fatal stater har inga "bail bondsmen" utan de 10% betalas till ratten/staten direkt.
En stat sa vitt jag vet har ingen Cash bail alls (New Jersey) utan ett poangsystem dar man antingen blir slappt, far elektronisk boja eller dylikt, eller halls i arrest till rattegang.