2006-08-10, 11:20
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Ja det har du rätt i...planeringstiden...men på ngt sätt känner jag bara i magen att det kan komma dra ihop sig till något riktigt elände även utanför Libanon. Motivationen lär ju öka hos terrorcellerna av en en sådan händelse som Israel -Hizbollah.

Motivationen lär ju minska för varje gång väst stoppar sådana här taffliga försök..Eller dom kanske inte bryr sig om att sitta resten av sitt liv i fängelse?
Citera
2006-08-10, 11:31
Medlem
Castafiores avatar
Vet inte om jag håller med om att det var ett taffligt försök. Hela Heathrow är nere. Påverkar all flygtrafik idag. Bara den ekonomiska förlusten fyller väl ett syfte och är en muslimsk extremistisk kritik mot den västerländska civilisationen.

9 plan planerades sprängas sägs det. Inte specifikt idag, men under en tidsperiod av 2 veckor. Ingen vet om parallella celler opererat.

Det måste vara ngt flytande sprängmedel det handlar om.

Får inte ta något flytande. Ingen linsvätska, flytande medicin eller bröstmjölk med sig.
Citera
2006-08-10, 13:48
Medlem
Terrorister Försöker med massmord

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,869707,00.html

Börjar kännas som att mass-gripanden och utvisning av galna islamister är enda sättet att rädda Europa, Vi vill bo civiliserat vi vill inte läsa koranen
kan de inte acceptera det?
Citera
2006-08-10, 13:49
Bannlyst
Och inga protester mot muslimer att man fördömmer detta? Man är mer rädd för hämndattacker än att bekämpa det.

Ja... äkta sanna jihadnazister som måste ge sig på försvarslösa civila i brist på annat att kunna ge sig på militära mål

På nyheterna sa man det skett under flera månaders undersökning

All heder till den brittiska polisen (Stämmer det att det var brittisk födda som planerade det?
Citera
2006-08-10, 13:53
Medlem
showbizs avatar
Nu läggs det på mer ved i den redan övereldade brasan...
Citera
2006-08-10, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
All heder till den brittiska polisen (Stämmer det att det var brittisk födda som planerade det?
Jo, jag läste det nånstans, men mycket är väl ganska oklart. Men de verkar härstamma från Pakistan iaf.
Citera
2006-08-10, 13:56
Moderator
Sun Rulers avatar
Sammanfogade två trådar som berörde samma ämne. /mod
Citera
2006-08-10, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Bin Laden har sagt att han delvis gav igen för Israels bombande av Libanon 1982.
Jo, det har jag också hört, att han fick idén om WTC, när han såg 2 brinnande torn (ruiner) i Libanon 1982.

Men visst tar sånt här tid att planera. Men jag skulle tippa att planerna har varit klara länge, men man har bara väntat på klartecken för att kunna sätta dem i verket. Jag tror dessvärre att det finns fler färdiga terrorplaner, som bara väntar på klartecken.
Citera
2006-08-10, 14:14
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Skall bli intressant när härvan rullas upp, om terrorplanering
delsvis skett ifrån Sverige, av vänstern naivt upprättad av-
skrädesplats och fristad för för terrormusslor och mellanöstern-
drägg av varjehanda slag.

F-n också, var på väg att boka en resa med BA till London,
nu blir det omplanering. Dj-vla islamistiska skithögar!
Citera
2006-08-10, 14:18
Medlem
Andolorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Nu ha metopolitan police och scotland yard spängt en terroristcell som planerat att spränga 20 passagerarplan över atlanten. Britterna har höjt säkerhetsnivån.

http://www.guardian.co.uk/terrorism/story/0,,1841140,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,869707,00.html

Kommer kriget mellan Israel och Hizbollah att leda till nytt stort terrordåd? Är detta ett brutalt sätt att få USA att trycka på Israel att sluta?

Men herre jävlar, på dig låter det som det varit "fred" på muslim mot väst projektet bara för det inte smällt på ett år. Om du vart något sådär allmänbildad kanske du uppmärksamat att i Kanada sprängde man en terror cell för någon/några månader sen. I Sverige har SÄPO gripit muslimer misstänkta för anstiftan.
Citera
2006-08-10, 14:23
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jo, jag läste det nånstans, men mycket är väl ganska oklart. Men de verkar härstamma från Pakistan iaf.

De var sakert fodda har, de har tid och pengar att kunna genomfora sadant. De som genomforde 7/7 attacken var val Paki's fodda i England och en vilsen Jamaican.
Citera
2006-08-10, 14:35
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Motivationen lär ju minska för varje gång väst stoppar sådana här taffliga försök..Eller dom kanske inte bryr sig om att sitta resten av sitt liv i fängelse?

Människor som är villiga att dö för sin sak lär inte avskräckas av fängelsestraff. Hur tänkte du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in