2006-08-10, 17:44
Medlem
Repulsións avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Det där som kallas Omtanke kan ta sig otrevliga uttrycksformer emellanåt...
Självklart är deras handlande av ren omtanke, men man kan ju ta och tänka efter lite. Det kan knappast vara något positivt att stå som "knarkare" i diverse register.
Citera
2006-08-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repulsión
Vilka trevliga föräldrar du har. Att ange sin son till polisen och skapa framtida problem för honom är ju jävligt klyftigt.
Folk är tamigfan sinnesjuka.

Det kanske är det som räddar honom till livet?

Själv verkar han ju inte ha så många hästar hemma.
Citera
2006-08-10, 18:08
Medlem
robbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11204
Det kanske är det som räddar honom till livet?

Själv verkar han ju inte ha så många hästar hemma.

Alltså va ini helvete är det du skriver för skitsnack här, du vet ingenting om mig och varför skulle inte jag ha alla hästar hemma?

räddar livet på mig.. hur fan kan du yttra dig om nåt sånt när du inte vet ett skit om mig?
Citera
2006-08-10, 18:08
Medlem
robbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxxen
Gör dom verkligen massa dyra analyser för ett så ringa brott, var ju inga mängder direkt... Dessutom kommer dom inte kunna bevisa att det är du som beställt om jag förstod dig rätt? (Kompisen va? Men tjalla inte bara, håll huvudet kallt, det kommer fixa sig.) Lägger dom resurser på sån småskit när dom kunde tagit fast pedofiler och andra kräk blir jag illamående. :shoot2:
"Brist på bevis" är en klassiker annars...

ingen aning men morsan sa då att dom skulle analysera för att se om det var olagligt.. polisen visste inte ens vad det var för något, dessutom gratulerade dom mina föräldrar för att dom var så "tuffa" som kom å lämnade in knarket... ja sa att jag inte skulle käka svampen, den var inte till mig och inte till min kompis, ja blånekar bara hela tiden...

PS. nä det är ju bara neka till allting, dom har inga som helst bevis på att jag har gjort nånting olagligt.. dessutom kan dom inte ens få fram från vilken dator skiten har beställts ifrån.
Citera
2006-08-10, 18:26
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbel
först sätter dom dit mig, sen ska dom ge mig så jävla dåligt samvete som möjligt.. när ja kommer hem störtbölar morsan, farsan sitter med tåren i ögat och beklagar mig hur misslyckad jag är, att jag ska dra åt helvete att dom borde kasta ut mig... pantade jävla idioter

Du har aldrig funderat på att flytta? Det verkar opraktiskt att bo hos några "pantade jävla idioter".

Citat:
nånå vad tror ni kommer hända nu då? svampen skulle in på analys osvosv.. har åkt dit för små skit saker i 15-16 års åldern och då sa dom: åker du fast för nånting mer får du inte ta körkort förän 20års ålder.. hur blir det med det då?

Det är Länsstyrelsen som bestämmer om du får ta körkort. Inte Polisen.
Citera
2006-08-10, 18:44
Medlem
robbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Du har aldrig funderat på att flytta? Det verkar opraktiskt att bo hos några "pantade jävla idioter".

Det är Länsstyrelsen som bestämmer om du får ta körkort. Inte Polisen.

Aa har funderat på det, men har som sagt ingen spec inkomst.. 1 år kvar av skolan osv alltså lyssna hur jävla sjuk hon är! ja överdrev lite bara för att se hur hon reagerade så jag sa detta:

var det värt att gå till polisstation? jag kommer inte få körkort förän jag är 20, kommer bli ett helvete att skaffa jobb, hela familjerelationen förstörs och att betala ca 80tkr för pissprov? -Ja det var helt klart värt det! allt som är olagligt och livsfarligt.. av kratomet där får man så starkt beroende att man kan dö... ja menar va fan har dom blivit matade med för jävla fakta?
Citera
2006-08-10, 19:41
Medlem
Citat:
Alltså va ini helvete är det du skriver för skitsnack här, du vet ingenting om mig och varför skulle inte jag ha alla hästar hemma?

räddar livet på mig.. hur fan kan du yttra dig om nåt sånt när du inte vet ett skit om mig?

Det du hittills skrivit räcker.
Citera
2006-08-10, 20:00
Medlem
robbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11204
Det du hittills skrivit räcker.

Kanske överdrev lite grann i inlägget men du kan ju förstå hur förbannad man är när ens föräldrar sätter dit en å tycker det är rätt att massa saker skiter sig..

Vad grundade du på när du skrev att jag inte hade alla hästar hemma? specifiera dig lite mer än 5 ord kanske.
Citera
2006-08-10, 20:07
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Ett helvete att skaffa jobb? Ett helvete att ta körkort?

Jaha? Och varför tror du att det är så i det här landet? Jo, för att det kan innebära stora säkerhetsrisker i trafiken och mängder av arbetsplatser om det är knarkare där. Varför tror du det är olagligt att köra bil med sprit i kroppen?

Saker skiter sig? Ja, det finns flera kända fall av personer där det skitit sig just för att föräldrarna valde att inte anmäla dem. De är säkert i minoritet bland knarkarna, men dina föräldrar ville väl helt enkelt inte ta risken att du blir en av dem?

Du har gjort en sak som du viste från början var olaglig. Dina föräldrar kom på dig och nu har du åkt dit. Som du gapar och går på kan man tro att du inte förstått att det var möjligt.

Du kommer kanske ha bekymmer med rättvisan och sådär ett tag, men så kommer det nya tider. Bara att acceptera.

Hoppas det går bra för dig och att du inte förkastar precis allt jag skrivit.
Citera
2006-08-10, 20:29
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Aa har funderat på det, men har som sagt ingen spec inkomst.. 1 år kvar av skolan osv alltså lyssna hur jävla sjuk hon är! ja överdrev lite bara för att se hur hon reagerade så jag sa detta:

var det värt att gå till polisstation? jag kommer inte få körkort förän jag är 20, kommer bli ett helvete att skaffa jobb, hela familjerelationen förstörs och att betala ca 80tkr för pissprov? -Ja det var helt klart värt det! allt som är olagligt och livsfarligt.. av kratomet där får man så starkt beroende att man kan dö... ja menar va fan har dom blivit matade med för jävla fakta?

Skulle inte du köra upp om fem dagar? Kör ordentligt då så har du ju ett körkort. 80.000 kr för urinprov lär du inte behöva betala, även om du skulle bli tvungen att lämna prover för att få behålla körkortet.

Vadå ett helvete att skaffa jobb? Vad har du tänkt dig att söka för jobb som kräver ett rent belastningsregister?

Du ser så många problem förknippade med en sådan struntsak som ringa narkotikabrott att jag råder dig att fundera på om det är värt att knarka. Att dina föräldrar gjorde fel som anmälde dig kan jag hålla med om, men jag tycker att du överreagerar en aning.
Citera
2006-08-10, 21:06
Medlem
nops avatar
hehehe, ta det bara lugnt. som med allt så läker tiden alla sår. du kommer se tillbaka på detta om ett tag och ta det som det var.

solen går upp imorgon och vem bryr sig om du beställde snurriga saker över internet om hundra år? ... jag vet hur det känns när man bara vill krypa ur skinnet och försvinna, men det går snabbt över.

Dina föräldrar gjorde dock helt rätt att knipa till dig lite. Det hade även jag gjort som förälder. Deras beslut dock, ... grundar sig säkerligen på skrämselpropaganda och ovetande, men så är det med stora delar av dagens 50- 60 talister.

Nog pladder från mig. All skit löser sig, vänta bara. Ta en valium och läs en kalle anka

// nop
Citera
2006-08-10, 21:27
Bannlyst
Har du lärt dej nåt av detta då ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in