2024-03-01, 16:05
Medlem
Vpk har ofta anklagat andra politiker och partiet för vidlyftigheter så som girighet, krass maktlystnad och fallen moral, men när deras egna politiker gör exakt samma sak, så blir det något tystare. Inga hårda ord eller bannor, däremot väljer V att diskutera om att införa karenstider för sina medarbetare.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/v-ska-diskutera-karenstid-efter-toppchefens-sidbyte/ar-BB1ja3xR?ocid=msedgntp&pc=NMTS&cvid=c2e5827571544e 1d8a549e8fcd92e044&ei=8

1. Varför är det anmärkningsvärt att en V-politiker blir lobbyist för en PR-byrå?

2. Är det inte bra att politiker står på egna ben så fort som möjligt efter politiken?

3. Har Jenny någon insiderinformation rörande anklagelseakter som S och V vill göra mot privata bolag inom offentlig sektor som hon kan tänkas delge Kreab?

4. Är det dock inte lite "komiskt" att en kommunist vänder sig till att bli lobbyist i praktiken för privata våd- och skolbolag. Säkert får hon bra betalt och hon behöver inte skura toaletter som vissa andra kvinnliga partiledare (hmmm FI).
Citera
2024-03-01, 16:11
Medlem
Hon väljer vilka jobb hon vill söka. Du behöver inte ha någon åsikt om det. Hon väljer själv. Jag har ingen åsikt om det.
Citera
2024-03-01, 16:13
Medlem
grungewhores avatar
Kreab, var inte nån SD-anstucken chef där ett tag? Edit: Markus Uvell.

Hur som helst bevisar det ju bara att V är ett parti för middle managementklassen som lever i en bubbla runt Hägersten.
Citera
2024-03-01, 16:30
Avslutad
Så en kommunistisk blir en kapitalist, välkommen till den mörka sidan Jenny.

Hehe
Citera
2024-03-01, 17:11
Avslutad
Hon kanske valde mellan Kreab och Onlyfans och isåfall tycker jag att hon valde rätt. Heja Jenny!
Citera
2024-03-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Hon kanske valde mellan Kreab och Onlyfans och isåfall tycker jag att hon valde rätt. Heja Jenny!
Med tanke på hennes ålder och "utseende" så gjorde hon nog rätt i att ta jobbet på Kreab. Hon får mer pengar, men bryter med sitt parti och hon hade knappast gjort några pengar på Onlyfans såvida inte Svenskt Näringsliv av pin kiv hade velat titta på henne på lunchrasterna och förvänta sig den mest dekadenta och degraderande porren som kan tänkas.
Citera
2024-03-01, 18:15
Medlem
Hon har, enligt sin LinkedIn-profil, endast gymnasieutbildning.
Hon har, enligt sin LinkedIn-profil, bara jobbat inom vänsterröreseln (Arena Opinion, intresseorganisationen "Svenska Tecknare" och så Vänsterpartiet).

Men enligt artikel i Dagens Opinion påstår hon:
Citat:
Jag har en ganska bred erfarenhet av strategisk planering och implementering, krishantering, kommunikation, konflikthantering, förändringsledning, politisk analys och strategisk planering.
https://dagensopinion.se/artikel/v-topp-till-kreab/

Visst, det bråkades en del internt inom kommunistfalangerna tidigare, men kom igen!

Man undrar varför Kreab valde att ta in henne. Är det möjligen så att dom vill låta henne delta i politiska påverkanskampanjer?
- Mer kärnkraft?
- Privatiseringar av offentlig verksamhet?
- Ändrade beskattningsregler för företag?
- Sänkta miljökrav?
- Bekämpa fackets monopol för kollektivavtal?

Nog känns det som om hon sålde ut. Men säg det då, Jenny!
Citera
2024-03-01, 18:23
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Kreab, var inte nån SD-anstucken chef där ett tag? Edit: Markus Uvell.

Hur som helst bevisar det ju bara att V är ett parti för middle managementklassen som lever i en bubbla runt Hägersten.

Jovisst. Hipsterklassen som jobbar med IT. De cyklar sina barn på paketcyklar till förskolan på mornarna. De finns även i Årsta.
Citera
2024-03-01, 21:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jovisst. Hipsterklassen som jobbar med IT. De cyklar sina barn på paketcyklar till förskolan på mornarna. De finns även i Årsta.
Och Bagarmossen för all del, där invandrarna bor på ena sidan och creative associates på den andra som driver upp priserna i området.
Citera
2024-03-03, 13:27
Medlem
Minst sagt intressant. Har för mig att hon verkligen var vänster om vänster när hon var ung, tror att hon t.om öppet kallade sig kommunist.
Citera
2024-03-03, 20:29
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Hon har, enligt sin LinkedIn-profil, endast gymnasieutbildning.
Med tanke på hur många som utger sig för att ha "livets hårda skola" som högsta utbildning så får det väl ändå anses vara både bra och meriterande.
Citera
2024-03-08, 14:08
Medlem
Tyvärr varvar allt fler politiken med lobbying/PR-jobb, och det här är inte ens första gången för henne. Hon jobbade för Hill & Knowlton redan 2003-04. Jag minns att jag såg en artikel i Aftonbladet vid den tiden som påpekade hur många ledande figurer från de politiska ungdomsförbunden som varvade politik och jobbb i PR-branschen, bl a Thomas Idergard. Ett par år senare, när Göran Perssons regering avgick 2006, gick hälften av det gänget till PR-branschen med Persson och Björn Rosengren i spetsen.

Det här skapar förstås allvarliga risker för korruption eftersom PR-byråerna får fri tillgång till politikernas gamla kontaktnät. I många andra länder har man "karantänlagar" som förbjuder avgångna politiker att ta t ex denna typ av jobb under 6-12 månader efter att de avgått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in