2024-03-01, 07:48
Åkte några taxiresor för några dagar sedan med Uber.
De totala beloppen som jag godkände när jag beställde resorna har dragits men nu några dagar senare kommer det småbelopp mellan 5-20kr i flera dragningar.
Nej, det är inte dricks, det är också redan dragits.

Någon som vet vad detta är för belopp? Man är ju nästan lite smårädd för att ha pengar på kontot nu, vem vet vad nästa belopp de drar är?

Eftersom jag åker taxi så sällan så raderade jag mitt Uber konto direkt så lär ju bli svårt att få hjälp av Uber med detta.
Kan man ringa banken och spärra Uber?
Citera
2024-03-01, 10:57
Medlem
NollFemNollFems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Åkte några taxiresor för några dagar sedan med Uber.
De totala beloppen som jag godkände när jag beställde resorna har dragits men nu några dagar senare kommer det småbelopp mellan 5-20kr i flera dragningar.
Nej, det är inte dricks, det är också redan dragits.

Någon som vet vad detta är för belopp? Man är ju nästan lite smårädd för att ha pengar på kontot nu, vem vet vad nästa belopp de drar är?

Eftersom jag åker taxi så sällan så raderade jag mitt Uber konto direkt så lär ju bli svårt att få hjälp av Uber med detta.
Kan man ringa banken och spärra Uber?
Vad står det på kvittot (som du hittar i din profil på deras webbplats)?
Citera
2024-03-01, 11:03
Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem
Vad står det på kvittot (som du hittar i din profil på deras webbplats)?
Står enbart de belopp jag godkände innan turerna dvs dessa extra småsummor står ej med (återaktiverade mitt konto för att se).
Citera
2024-03-01, 11:13
Medlem
Citat:
Inte jag heller förrän nu...

Är de inte enklare att kontakta deras kundservice för att få hjälp med den frågan?
Citera
2024-03-01, 17:42
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Är de inte enklare att kontakta deras kundservice för att få hjälp med den frågan?
Det har jag gjort och de svarar ej.
Citera
2024-03-01, 17:57
Medlem
Citat:
Det har jag gjort och de svarar ej.

Aha låter jätte skumt, speciellt om de drar om du inte kan se kvitto etc på transaktionerna
Citera
2024-03-01, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Aha låter jätte skumt, speciellt om de drar om du inte kan se kvitto etc på transaktionerna
Ja och de svarar inte heller. Sökte på engelska och tydligen många som råkat ut för samma sak.
Citera
2024-03-02, 16:21
Medlem
swebarbs avatar
Hade anmält det, knappast ok att dom drar små summor sådär efter, vafan är det för trams ? Du har inte godkänt nåt efter när resan är slut..
Citera
2025-09-23, 08:57
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...on-bedrageriet

Här är ett liknande fall. Men hon blev av med över 50000:- utspritt på 1/2 år. Sen kom pengarna mystiskt tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in