2024-03-01, 16:43
Medlem
Ser ni ett tjockt barn så ska ni genast anmäla till socialtjänsten så att de omhändertar det. Precis på samma sätt som länsstyrelsen omhändertar tjocka hundar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-hamta-djuret

Detta är ett angiveriland så känn ingen skam.
Citera
2024-03-01, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckwindows
Deras egna fel. Bara börja banta .

Nej ät rätt och rör dig rätt så är fetma aldrig ett problem. Du kan äta dig mätt så länge du rör dig bra, även om du inte får idealkroppen så betyder det att din kropp mår bra och ska vara sån.
Citera
2024-03-01, 17:04
Medlem
bandspelarens avatar
Man skall äta ofta och mångsidigt. Så har det sagts. Så nu äter folk skit, ofta.
Citera
2024-03-01, 17:49
Medlem
Det är inte konstigt att majoriteten är överviktiga när i princip alla människor äter bearbetad mat som inte existerar i naturen, vilket även inkluderar grönsaker och frukt som till 99% är kultiverade. Människor är helt frånkopplade från naturen, vilket är den bästa referenspunkten för hur vi människor ska äta. Jag tänker alltid så här, Om jag skulle bli strandsatt i Sverige för 100 000 år sedan, vad skulle jag hitta att äta? Då skulle majoriteten av min diet bestå av Kött, Bär, Rå Honung, Svamp, Vatten.

Då vi människor är opportunistiska när det kommer till dopamin blir det väldigt svårt att hålla sig till en sådan strikt diet där man inte äter för nöjets skull, utan för hälsan.
Citera
2024-03-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Var är alla dessa fetton? När jag rör mig ute ser jag inte en enda fet människa. Kommer de inte ut?

Fet är BMI 30+.
Måste inte vara permobil-fet för att räknas som fet.
Citera
2024-03-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ja, varför är skräp billigt och nyttigt dyrt!?

I Sverige är det inte billigare med snabbmatskedjorna än hemlagad mat.
Citera
2024-03-01, 18:58
Avstängd
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MY-SOUL-IS-ON-FIRE
Ser ni ett tjockt barn så ska ni genast anmäla till socialtjänsten så att de omhändertar det. Precis på samma sätt som länsstyrelsen omhändertar tjocka hundar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-hamta-djuret

Detta är ett angiveriland så känn ingen skam.

De påstår ju nästintill alla riktiga svenskar är alkisar med ..
Citera
2024-03-01, 19:01
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Du kan ha glömt att leta på Amerikanska Samoaöarna och Nauru. De färgade kartorna och graferna i trådstartens Lancet har överväldigande info att drunkna i, otroligt snyggt.
På många av dom små stillahavsöarna är fetma något man strävar efter och ses som status. Män där väger ofta över 150kg och det ses som ett tecken på manlighet.
Citera
2024-03-01, 19:11
Medlem
Att häckla tjockisar i all ära men orsaken till fetmaepidemin är ganska enkel.

Hög tillgång på kaloririk föda+noll krav på rörelse + ”fel” genetisk profil = fetma.

Generna gör dig inte magiskt det utan det handlar snarare om att du har gener som gör dig sugen på att överäta i kombination med en ovilja att röra på sig.

Jag själv äter allt jag ser. Men är liten i maten av mig totalt och har stort behov att träna och röra på mig.

Politiker måste fatta att det är med tillgång till skräpmat 24/7 är en katastrof.
Citera
2024-03-01, 19:21
Medlem
Jordgubbes avatar
Kolla också (i lancet-länkens kartbild) hur de "gröna länderna" där nästan fullständigt suddats bort. Alltså Indien och några till. Det där med "smala undernärda" finns knappt längre, utan är helt ersatt av normala eller just feta (man kan hitta några länder fortfarande, men svårare). Se alltså den lilla världs-grafen som tidigare hade en svans åt undernärda, men nu istället svans åt fettberg. Problem och möjligheter: mina Novo nordisk har skjutit i höjden (pga läkemedel mot fetma), men det går nog fler tåg.
Citera
2024-03-01, 19:35
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
I Sverige är det inte billigare med snabbmatskedjorna än hemlagad mat.
Men mera tillgängligt!
Försök köpa ugnsbakad torsk med potatis och äggsås klockan 23:00...
Citera
2024-03-01, 20:20
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lppat
Bördan för samhället är redan nu stor, enligt folkhälsomyndigheten ca 70 miljarder för övervikt/fetma. Om man räknar om denna siffra för att fatta den bättre så skulle samtliga grundskolor i Sverige (knappt 5000 st) kunna anställa 24 fler lärare per skola för denna peng!

Detta är svindlande siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in