Jag tar benzo varje dag och dricker alkohol utöver det packar jag lungan med cannabisrök för att inte må dåligt facea mitt mörker är det rimligt att som deprimerad med PTSD och säkert ADHD/ADD (dom vill utreda mig) ha drogvanor som inte är dom bästa? Kanske någon form av medicinering och rimligt när man sitter med påfrestande psykiska problem?
Men första steget hade nog varit att inta vitaminer och mineraler som gör det möjligt för kroppen att bilda nya signalsubstanser.
Så en bra B-vitamin i metylerade former, D-vitamin, magnesium (glycinat bl.a.), möjligen K2 om man tar D-vitaminer i högre doser (5-10k+). Chansen är stor att L-theanin kommer göra mycket också.
Kan ju göra båda delar iofs, men hade börjat med det.
Det är förståeligt. Kopplingen mellan psykisk ohälsa och missbruk är välkänd. Men, droger är inte något som kommer hjälpa dina problem. Snarare kommer det bara bli värre.
Detta är något kranarna inom psykiatrin vill få dig att tro, du tyckte matte var tråkigt på högstadiet och måste nu börja käka amfetamin för att fungera, den vilsna och narcissistiska ungdomen går på myten och påbörjar en resa mot allvarligt missbruk.
Depression är inget opåkallat tillstånd som landar i din kropp från ingenstans, depression är en konsekvens av något som gått snett i ditt liv, trauma, våld, brusten kärlek och annat, att maskera roten till problemet med droger är helt jävla sinnessjukt
Om jag hade haft erfarenhet av och positiva upplevelser med droger samt tillgänglighet hade jag nog bandagerat mina känslor med vad som än fanns till hands när jag mådde som sämst. Men som de andra här som har faktisk erfarenhet av droger säger, det låter inte som ett av de bättre alternativen ens på kort sikt om det finns andra alternativ.
När jag var yngre ville jag testa de flesta droger men jag har fått psykotiska symptom utan droger eller bara av cannabis, så jag håller mig på det torra.