2024-02-29, 13:09
Medlem
https://www.standaard.be/cnt/dmf2024...=6007196699851

Möjligen är en utländsk underrättelsetjänst inblandad i förgiftningen av tre poliser.

"En chefsinspektör för Bryssels federala polis har lämnat in ett klagomål mot okända personer för försök till förgiftning. En hög dos amfetamin hittades i hans system.

Tre utredare från Centralkontoret för kampen mot korruption hade tagit en drink på ett Brysselcafé en fredagskväll i slutet av januari. Det gick fel när en av dem, överinspektören, blev aggressiv och bråkig utan någon uppenbar anledning. Han trakasserade andra kunder och bartendern. Lokal polis ingrep, men mannen fortsatte att vara aggressiv och förolämpa dem. Det var mycket knuffande och drag.

Polisen råkade ut för ett allvarligt fall utanför. Han fördes först till sjukhus och senare till cellen där han fick tillbringa natten. Dagen efter fördes han tillbaka till sjukhuset. Där opererades han akut för att reparera sin blåsa som hade spruckit. Han fick stanna på sjukhuset i sex dagar.

Den federala polisen inledde en disciplinär utredning mot poliserna, två män och en kvinna. Men de tre hade ett fläckfritt rykte och var inte kända som stordrinkare. De sa att de inte hade druckit mer än fem drinkar på tre timmar den kvällen.

Den inspektör som drabbades hårdast, arbetade på terrorismavdelningen 2016. Han attackerades av Salah Abdeslam och co den 15 mars 2016. under en husrannsakan av ett terroristskydd i Vorst. Polismannen hade då skjutit en av terroristerna.
Qatargate

Utredningen om vad som hände under fyllekvällen tar en helt annan vändning nu när ett urinprov visar att tjänstemannen hade en enorm mängd amfetamin i sitt system. Han minns inte längre något som hände den kvällen. Hans kollegor klagar också över luckor i sina minnen.

Om det stämmer att de tre – eller åtminstone en av dem – förgiftades, uppstår frågan varför det hände. Har någon slumpmässigt lagt något i sitt glas? Eller finns det en koppling till de utredningar de gör gällande Qatargate?

Den aggressive agenten är en av de ledande utredarna av korruption i Europaparlamentet. En hypotes är att en underrättelsetjänst från ett av de inblandade länderna kan ha försökt misskreditera Qatargate-utredarna. Tills vidare har inga bevis på detta hittats.
Citera
2024-02-29, 14:32
Medlem
Hatar när det händer att man råkar ta lite för stor dos och behöva va bland kollegor eller familj.
Citera
2024-02-29, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Hatar när det händer att man råkar ta lite för stor dos och behöva va bland kollegor eller familj.

Ja jag tänkte att det där lär ju väl ha hänt förut.
Minns en gång när jag råkade bli för stissig och hängde på centralen. Fuck vad jag störde mig på folk. Herregud. Varenda en skulle stirra.
Citera
2024-02-29, 15:24
Medlem
Flufffens avatar
De flesta amfetaminpreparat har en kemisk smak, gatutjack smakar ännu värre. Jag tänker att det är ett dåligt preparat att använda om man vill smyga ner det i någons dricka utan att det märks, en "enorm mängd" dessutom. Psykos, aggressioner och våld är både bieffekter av långvarigt brukande och symtom på en överdos.

Sätter mina pengar på en tjackad polis vars kropp nu sagt ifrån efter en längre tids användande.
Citera
2024-02-29, 17:59
Medlem
Låter som skitsnack man får ej minnesluckor av amfetamin va jag hört iaf
Citera
2024-03-18, 06:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
De flesta amfetaminpreparat har en kemisk smak, gatutjack smakar ännu värre. Jag tänker att det är ett dåligt preparat att använda om man vill smyga ner det i någons dricka utan att det märks, en "enorm mängd" dessutom. Psykos, aggressioner och våld är både bieffekter av långvarigt brukande och symtom på en överdos.

Sätter mina pengar på en tjackad polis vars kropp nu sagt ifrån efter en längre tids användande.

Verkar gå bra i öl

https://www.stuff.co.nz/national/cri...ve-him-24-cans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in