2024-02-28, 21:11
Medlem
I morsans bankapp står det att "Flowy information AB" har dragit pengar av henne. Mindre än en hundring, men ändå.
Hon har ingen aning om vad det är.
När man googlar dem kommer det upp att många fått små summor dragna och inte förstår varför.
Är det någon som vet vad detta handlar om. Det verkar vara flera personer som inte heller förstår vad det handlar om. Jag säger inte att de gör något fel. Det kan vara jag som missat något, men vill gärna förstå.
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-02-28 kl. 21:17.
Citera
2024-02-28, 21:18
Medlem
Sonny00s avatar
Tog mig två sekunder att få fram att det verkar handla om någon slags prenumerationshantering.

https://flowy.se/

2021 var många tidskrifter kritiska: https://www.dagensmedia.se/medier/tidskrifter/tidskrifterna-rasar-mot-flowy--ny-teknik-lamnar-och-fler-kan-folja-efter/
Senast redigerad av Sonny00 2024-02-28 kl. 21:24.
Citera
2024-02-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Tog mig två sekunder att få fram att det verkar handla om någon slags prenumerationer.

https://flowy.se/

2021 var många tidskrifter kritiska: https://www.dagensmedia.se/medier/tidskrifter/tidskrifterna-rasar-mot-flowy--ny-teknik-lamnar-och-fler-kan-folja-efter/

Jo, men det är så det kategoriseras. Men läs alla kommentarer där på google recensioner. En massa människor som inte fattar varför de fått pengar dragna. Varierande summor. Mest under hundra kronor, men även någon på 500. Man vill veta vad det rör sig om för prenumeration.
Citera
2024-02-28, 21:27
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Jo, men det är så det kategoriseras. Men läs alla kommentarer där på google recensioner. En massa människor som inte fattar varför de fått pengar dragna. Varierande summor. Mest under hundra kronor, men även någon på 500. Man vill veta vad det rör sig om för prenumeration.

Vet de inte vad de har tecknat för prenumerationer? Märkligt..

Flowy verkar inte vara något bluff-företag såvitt jag kan se.
Citera
2024-02-28, 21:29
Medlem
Citat:
Vet de inte vad de har tecknat för prenumerationer? Märkligt..

Flowy verkar inte vara något bluff-företag såvitt jag kan se.

Det kan vara att vi missat något, men kan inte såhär på rak arm komma på vad det skulle röra sig om för prenumeration.
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-02-28 kl. 21:35.
Citera
2024-02-28, 21:35
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Alltså morsan har inte tecknat någon prenumeration. Avgifterna är ju dessutom väldigt ojämna och konstiga. Man måste ju kunna ta reda på vad de dragit pengar för.

Att beloppen skiljer sig åt torde bero på att Flowy administrerar avtal åt många olika företag, inte bara prenumerationer tydligen.

Om oss
Vi erbjuder servicetjänster för prenumerations-, insamlings- och medlemshantering. Med erfarenhet i branschen sedan 1982 har vi gedigen kunskap inom prenumeration och insamlingshantering.”

Din morsa får väl kontakta dem och fråga vad det handlar om:

Har du frågor som rör prenumerationsärenden? Önskar du komma i kontakt med vår kundtjänst för att få hjälp med din prenumeration kan du ringa 08-799 62 07 eller maila till prenhantering@flowyinfo.se
Citera
2024-02-28, 21:36
Medlem
Citat:
Att beloppen skiljer sig åt torde bero på att Flowy administrerar avtal åt många olika företag, inte bara prenumerationer tydligen.

Om oss
Vi erbjuder servicetjänster för prenumerations-, insamlings- och medlemshantering. Med erfarenhet i branschen sedan 1982 har vi gedigen kunskap inom prenumeration och insamlingshantering.”

Din morsa får väl kontakta dem och fråga vad det handlar om:

Har du frågor som rör prenumerationsärenden? Önskar du komma i kontakt med vår kundtjänst för att få hjälp med din prenumeration kan du ringa 08-799 62 07 eller maila till prenhantering@flowyinfo.se

Jobbar du för dem?
Citera
2024-02-28, 21:37
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Jobbar du för dem?

Nä, men jag kan googla!
Citera
2024-02-28, 22:03
Medlem
De sköter prenumerationshanteringen åt mindre tidningar, har haft med dem att göra då jag prenumererade på en branschtidning. Antagligen gör din mamma också det. Ring och prata med dem så kan ni nog få reda på vilken tidning det gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in