2024-02-27, 17:59
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vissa här känner till Dream Evil, andra gör det inte, men detta svenska heavy metal/power metal-band startades i alla fall av den legendariska musikproducenten Fredrik Nordström. De debuterade 2002 med albumet "Dragonslayer" och har sedan dess släppt albumen "Evilized", "The Book Of Heavy Metal", "United", "In The Night" och "Six". Namnet är taget från Dios album "Dream Evil" från 1987.

Det har varit lite svängningar i karriären för killarna men nu tar man nya tag. Ett nytt album är på väg ut och en turné i Sverige kommer bli av med start om någon månad.

Fem städer är aktuella:

• 11 apr 2024, Harry B James, Stockholm
• 12 apr 2024, Centralen, Sundsvall
• 13 apr 2024, Centralteatern, Gävle
• 19 apr 2024, Plan B, Malmö
• 20 apr 2024, Galej, Göteborg

Jag såg Dream Evil en gång i tiden (2003) när man agerade förband åt Masterplan. Vill inte tro annat än att det var riktigt bra men kommer faktiskt inte ihåg. Nu är jag beredd att testa igen. Verkar inte vara något eller några förband, konstigt?

Är det någon utöver mig här som känner att en konsert med Dream Evil nog inte skulle vara helt fel? Speak out.
Citera
2024-02-27, 19:35
Medlem
Jafan, kommer troligtvis gå och kolla. Kommer lyssna igenom lite pure-x som uppvärmning.
Citera
2024-02-28, 18:52
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Skickar ett ping-meddelande till någon som var intresserad av att se bandet förut.

Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
.
Citera
2024-10-06, 16:21
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Fem städer är aktuella:

• 11 apr 2024, Harry B James, Stockholm
• 12 apr 2024, Centralen, Sundsvall
• 13 apr 2024, Centralteatern, Gävle
• 19 apr 2024, Plan B, Malmö
• 20 apr 2024, Galej, Göteborg

Dessa konserter blev framflyttade till oktober, och så helt inställda efter det. Ska se om jag kan kopiera in vad arrangören hade att säga på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in